Tanker, om at være gravid

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe April 2008 Tanker, om at være gravid

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Forfatter

Så har jeg være til lægen og få lavet vandrejournal, jeg skal til 1. lægebesøg om 2 uger, når jeg er 10 uger henne.

Det er altsammen meget godt, men jeg ved ikke om i kender følelsen: at sidde der og blive oprettet i systemet som gravid, jeg fik også en plan over min graviditet (det har jeg ikke set før). Jeg har fået ny læge, da jeg er flyttet.

Åhh ja tilbage til følelsen: sad jeg som et lille barn og kiggede spændt på brochure m.m. jeg fik stukket i hånden, også en lille bog omkring at blive forældre. Jeg følte mig så tæt på, bare om 4 uger så har jeg set hvad der gemmer sig til NF, og alligevel så lang fra målet.

Men bare så bange for at glæde mig for tidligt, da jeg før har haft 2 MA’er. Og jeg har jo været lige så spændt de andre 2 gange, hvor jeg også sad og dagdrømte om babyen.

Føles så dejligt at tænke tanken videre, på den lille familie vi skal til at være, men som om det er forbudt rigtigt at glæde sig, da det hele jo kan blive revet væk under fødderne på mig.

Forsvarsløs, overladt til de højere magter, men fuld af håb.

KH. Lisbeth 8+4 som tæller dagene.

tkkarltkkarl
    Medlem

Hej
    Jeg kan sagtens følge dig. Jeg har været meget i tvivl om jeg skulle have mit 3. barn da jeg fædte mit 2. barn i januar, så det er alt for tæt på synes jeg selv. Men selvfølgelig vil jeg ha´det barn, men tænker alligevel negativt omkring det hele tiden. Jeg tænker at det måske er fordi at hvis jeg glæder mig, så mister jeg det!!!
    Jeg tror når alt kommer til alt, at det er de forbandede hormoner som raser i kroppen, der gør en overtroisk, men det er jo et rigtig godt tegn ;o)
    Held og lykke, og husk 3 er et magisk tal!
    kh Trine

L8pigenL8pigen
    Medlem

Kære Lisbeth,
    Jeg har lige set at du er gravid igen – det gør mig glad. Jeg ved ikke om du husker mig, men jeg har ofte tænkt på dig, når snakken er faldet på graviditet og ferierejser. Så kigger jeg efter dig herinde og minsandten…. – dér er du jo igen (c; Med termin i april – samme årstid som min datter Sarah kom til verden. En tid fuld af lys, lykke og sommerløfter. Tillykke til dig og alt godt til dig og den kommende familie (c:
    VH Lotte (og Sarah som er 5 mdr på søndag – som tiden går stærkt)

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.