skal man selv betale hvis man vil vide hvad det bliver for en??

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe April 2008 skal man selv betale hvis man vil vide hvad det bliver for en??

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Forfatter
    chris1982chris1982
    Medlem

Hej allesammen.
    Jeg har lige et spørgsmål, noget der undrer mig lidt. Vi har herhjemme bestemt at vi gerne vil vide hvad det bliver for en når vi når så langt, og jeg har altid troet at man kunne få det af vide ved ultralydsscaningen i uge 20 (eller deromkring). Men i de papirer jeg har fået fra sygehuset står der at kønstemmelse ikke indgår i undersøgelsen. Vil det sige at hvis vi vil vide det, så skal vi selv ud og betale for det? Det synes jeg da er lidt strengt, hvis de alligevel kan se det der. jeg mener, hvis den ligger forkert, så er det da i orden at de ikke ligefrem leder efter det, men ja altså, jeg troede bare at man kunne få det af vide til den scanning. Er der nogen af jer der kan be- eller afkræfte dette??

KNUS Christina

tanjawntanjawn
    Medlem

Hej christina.

Gunden til at de er holdt op med at udtale sig om køn ved ultralyd 2d i 20 uge, er at der har været en DEL fejlbedømmelser….. kender selv nogle der troede de fik en pige….. personligt ville jeg aldrig stole på en alm. scanning. Jeg fik en 3d 4d scanning sidst jeg ventede mig, det var både en god oplevelse, og helt sikkert resultat omkring kønnet.

Prøv evt at surfe lidt på nettet, der er stor forskel på hvad det koster de forskelleige steder.

Tanja 8+1

Hej

Vi fik det at vide sidst for ca. 3 år siden i uge 20 – men med forbehold.

*Vi vil også gerne vide det – men køber ikke noget i farver eller lign, da det jo kan være forkert. Kender en, der var til scanning på Skejby for få uger siden, og da ville de godt give et gæt. Så hvis i kan klare med et 2D gæt – ja så slipper i for at betale.

Held og lykke

Rikke

MarieMor26MarieMor26
    Medlem

.. at det netop er fordi de ikke vil sige noget sikkert, men jeg tror da hvis man spørger til scanningen at de vil prøve at se efter kønnet. Men det er jo ikke engang sikkert de kan se det.

Jeg tror holdningen fra sted til sted og fra person til person varierer. Da vi var til NF i uge 13 sagde hende der scannede os at hun troede det var en dreng. Uden vi havde sagt noget. Egentlig havde vi bestemt os for at vi ikke ville vide det. Så hun var altså meget villigt til at sige det. Også selvom det var så tidl.
    Vi valgte så også at få MD scanningen med, faktisk kun for at se barnet igen, og for at få kønnet be- eller afkræftet. Men denne gang måtte jeg selv spørge. Hun var ikke helt så vild med det, men gjorde det. -Altså ikke fordi vi skulle overtale hende. Hun gjorde det da jeg spurgte om det, men hun sagde meget at det ikke var sikkert og alt det.
    Jeg så tydeligt at det var en dreng, og det var det jo :o)

Nå anyways.. for at gøre en kort historie lang.. :oD
    Jeg tror bare, at de tjekker køn hvis man spørger om det.

En anden grund til at de skriver at det ikke er med i scanningen KAN jo også være for at folk ved hvad den scanning går ud på. Mange (inkl. migselv) tager scanningen for at se barnet og få kønnet at vide, men en scanning er ikke altid sjov og spas, nogle gange sker det jo at man får noget rigtig, rigtig svært at vide, og jeg tror at det er det de vil forberede folk på. At det er en misdannelses scanning og i virkeligheden ikke andet.. men som sagt tror jeg godt man kan få dem til at bøje den “regl”.

Nå, men held og lykke med det..

– Marie

ditte7ditte7
    Medlem

Sidst spurgte hun selv om vi ville vide det ved scanningen i uge 24 (det blev lidt senere end normalt fordi jeg havde været i udlandet) og det ville vi. Jeg har dog hørt om andre tilfælde (i Århus), hvor de ikke ville fortælle noget om det. Og under alle omstændigheder ER det jo med forbehold, ? selvom hende der scannede os var ret sikker 🙂 Vi købte kun neutralt tøj inden fødslen.
    Men jeg tror I må spørge, men være forberedt på at når de skriver sådan er det måske netop fordi de ikke vil bruge tid på det.

Knus Ditte.

pepse01pepse01
    Medlem

Hej Christina

Jeg mener også at de alle fødsels steder melder ud at de ikke oplyser køn. Men heldigvis er det jo mennesker der står bag scanningerne, og jeg kender mange der har fået det af vide til scanningen i uge 20. Men pudsigt nok er det alle piger der har fået drenge, jeg har selv fået en pige, og her spurgte vi også om vi kunne få kønnet af vide, men fik af vide at det ikke kunne ses.

Vi betalte selv for en 3d/4d scanning, da vi rigtig gerne ville vide kønnet + så elskede vi bare at se det lille liv i min mave 🙂

Karina 6+5

Berit83Berit83
    Medlem

Da jeg var til MD-scanning med min søn for snart 2 år siden, lagde scanningsjordemoderen ud med at spørge om vi ville vide kønnet. Det ville vi ikke og så valgte hun bare ikke at kigge efter det. Denne gang vil vi meget gerne vide, hvad køn barnet er, så jeg håber at de stadig fører den politik på Gentofte.

Berit 10+4

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.