nedsunken livmoder/ underliv?

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe April 2008 nedsunken livmoder/ underliv?

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Forfatter
    ditte7ditte7
    Medlem

Hej,

I går lagde jeg pludselig mærke til, at jeg kunne mærke noget “underligt” forneden, især når jeg sad på toilet. Skal nævnes at jeg har nærmest konstant hård mave, så der presses lidt 😉 (meget delikat, jeg ved det…) SÅ i dag vovede jeg et kig på sagerne, og sørme om ikke der ligesom var noget der næsten stak ud af skeden! SÅ blev jeg nervøs og gik på nettet og søgte på nedsunkent underliv osv, og det lignede godt nok, syntes jeg. Nu har jeg lige været til lægen (fik en hastetid) men hun kunne slet ikke mærke noget usædvanligt, udover at min livmoder sidder lidt lavt (eller noget). Mystisk synes jeg, for jeg kunne selv mærke “tingen” igen da jeg kom hjem!
    Kort sagt er jeg da glad for at hun ikke korsede sig over min frygtelige tilstand, men på den anden side er jeg ikke helt tryg ved det.
    Er der nogen der har erfaringer med lignende? Jeg har også lidt problemer med at holde på vandet, når jeg hopper/danser vildt. Uha jeg synes det er tidligt!

Knus Ditte…29 år og med et underliv som en gammel kone 🙁

kkr1979kkr1979
    Medlem

Hej Ditte,

jeg kender ikke noget til nedsunket livmoder/underliv. Men dit andet problem kan du komme effektivt til livs ved at lave knibeøvelser – det vil være til gavn både før under og efter fødslen!

KKR

Bubbibaby1Bubbibaby1
    Medlem

Hej Ditte

Jeg vil også mene, at du kan få styr på “vandet” ved, at lave knibeøvelser hver dag. Knib sammen i 5-8 sekunder og slap af igen i 5 sekunder. Gentag øvelsen 10 gange efter hinanden. Lav dem gerne flere gange om dagen, da du så bliver stærkere forneden for hver gang.
    Det kan godt være hårdt at komme igang, men det virker! Det er også nemmere efter fødselen at blive starmmet op, da du så er i træning fra før. Både vandet bliver holdt inde, og ved sex kan din mand mærke dig igen..

Jeg er glad for, at jeg har lavet mine knibeøvelser siden jeg fødte for 12 år siden, og jeg har ikke slap “noget som helst dernede”.

Held og lykke med det, du skal nok blive glad for det, det er jeg sikker på 😉

Bubbi.. 10+4

ditte7ditte7
    Medlem

Tak for de gode råd 🙂 Jeg ved ikke om det fremgik, men jeg HAR født en gang før, for 2 1/2 år siden. Jeg må forsikre om at jeg skam har lavet mange knibeøvelser, især under min barsel, men indrømmer jeg blev lidt doven et stykke tid efter, og i den senere tid har jeg ikke fået gjort så meget i det. Men er begyndt igen nu! Jeg har dog ingen problemer med selve det at knibe eller ved sex, det er egentlig mere det med underlivet/ livmoderen jeg er bekymret for, og det er kommet efter jeg blev gravid igen. Hmm. Nå jeg må vente og høre hvad min egen læge siger på fredag.
    Knus Ditte.

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.