bedre homon tal

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe April 2008 bedre homon tal

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Forfatter
    hm72hm72
    Medlem

Moderkagebiopsien foretages altid i ca 11 uge. i 8-9 uge er der ganske enkelt ikke dannet nok moderkagemasse til at kunne suge materiale ud.
    Jeg har selv lige fået foretaget én i sidste uge og det var ganske smertefrit. Lægen starter med at skanne dig og måle fostrets størrelse. Du bliver sprittet af på maven. Ultralydhovedet viser nøjagtigt hvor lægen skal indstikke den tynde nål. Det gør ikke ondt – føles mere som et indvendigt stød – synes jeg. Jeg er selv snart færdig uddannet jordemoder og har set mange moderkagebiopsier udført i min praktikperiode – og det er meget få som synes det er smertefuldt.
    Lægen sikrer sig at der er nok opsuget materiale at analysere på, hvorefter han/hun skanner dig lidt igen for at sikre at fostret har det ok. I et døgns tid bør du slappe af – dvs ikke anstrenge dig.
    Jeg fik midlertidigt svar dagen efter. Det endelige svar foreligger efter ca 2-3 uger.
    Abort risikoen er på 1/2 – 1 %, men nærmere en halv procent end en hel. Lægerne er dygtige til at udføre dem. HVor skal du have den foretaget?
    Held og lykke
    Hm 11+4 – fra marts terminen

Anonym
    Gæst

Sikket flot tal, tillykke med det:o)

jeg fik nyheden sidste uge at mit homon tal kun var 180 så lægen var bekymret for det skulle være noget galt igen, har mistet en og fået fjernet en på grund af kromosom fejl. men nu har jeg lige fået afvide idag at mit tal er steget til 2353 så det er jo super dejligt nu håber vi bare på kromosomerne er på plads, jeg skal ha lavet moderkage biopsi i uge 8 eller 9 er der nogen der kender nået til dette?

hilsen karina 5+0 idag

Anonym
    Gæst
    Anonym
    Gæst

Hej hm72 🙂

Tillykke med din egen graviditet og du skal være velkommen på besøg her på aprilterminen 🙂

Hvad er forskellen på en moderkagebiopsi og en fostervandsprøve?