Ambivalent følelse.

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe April 2008 Ambivalent følelse.

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Forfatter
    chris1982chris1982
    Medlem

Hej alle.
    Jeg har lige brug for at komme af med lidt luft. Er simpelthen i så dårligt humør idag. Det er nok hormoner…:-) Jeg er 6 uger henne, og har praktisk talt ingen symptomer. Let kvalme en sjælden gang, ellers bare ømme bryster og ondt i lænden. Og det er jo til at leve med. Det er skam heller ikke det der er årssag til det dårlige humør. Jeg er overlykkelig for at være gravid. Det lykkes i første forsøg, og det er vores første barn, men det er altså også lidt uvirkeligt…Man kan ikke se det endnu…jeg kan ikke mærke noget…og ingen ved det. Min mand vil gerne vente til jeg er de berømte 12 uger henne før nogen får det af vide. Jeg har ikke været til lægen endnu…og ind imellem er det altså næsten som om man ikke er gravid…det er slet ikke virkeligt…jeg kan mærke at jeg er lidt ked af det…samtidig med at jeg jo glæder mig helt vildt..vil så gerne fortælle hele verden det, og mine forældre at de skal være bedsteforældre, men samtidig kan jeg også godt forstå at min mand gerne vil vente lidt….
    Er der andre der har det ligesom mig…??
    Nå skulle lige have lukket lidt luft ud….håber ikke jeg lyder negativ for jeg glæder mig altså virkelig rigtig meget..

Mange Hilsner Christina

Jeg har det præcis ligesom dig, er også 5-6 uger henne og har igen symptomer.. Ingen!! Jeg er lidt træt, men er lige begyndt på nyt arbejde og det kan lige så godt være det.
    dog er der et par stykker der ved det. Jeg havde min far og stedmor på besøg her i weekenden og vi valgte at fortælle dem det, fordi vi ser dem så sjældent og gerne ville fortælle dem det ansigt til ansigt. Det har hjulpet lidt, men nu hvor de er taget afsted igen, er det lige så uvirkeligt som det var før vi fortalte dem det. Det er en meget underlig fornemmelse, at være så glad for noget man ikke kan mærke eller føle på nogen måde.
    Jeg fik en abort for et par år siden (den forkerete far på det forkerte tidspunkt) og der kunne jeg mærke graviditeten allerede et par dage efter og nu er der bare ingenting – jeg ville ønske det var omvendt!

MarieMor26MarieMor26
    Medlem

Jeg havde det som dig med at jeg ikke kunne tie stille! Jeg fortalte det til min mor og mine søskende samme dag som jeg fandt ud af det, og min mands mor også.
    Jeg havde det selv lidt sådan at det nok ikke var så smart, og at vi måske burde have ventet(altså dengang). Min praktikvejleder (jeg var i praktik på det tidspunkt) sagde så til mig: Jamen hvorfor er det for tidligt at glæde sig? – Jeg tænkte lidt: Ja, hvorfor skal jeg ikke sige det til mine nærmeste når jeg nu så gerne vil dele min glæde? Så det gjorde vi jo så :o) Til gengæld ventede jeg med at sige det til venner og skole-bekendte før jeg var lidt længere henne.
    Så jeg synes at hvis du har brug for det så skal du ikke føle dig “tvunget” til at vente.. Jeg synes dog at I skal være fælles om beslutningen. Jeg synes bare ikke du skal føle dig presset til noget fordi det er det man “plejer” at gøre..

og det med at føle sig gravid kommer! -Jeg havde næsten ingen symptomer.. ikke nogen slemme i hvert fald. Tilgengæld mærkede jeg tidligt at han sparkede, men maven voksede ikke ret meget. Så man mærker det på den ene eller anden måde. Man bliver bare nødt til at have lidt tålmodighed. -hvilket jeg altså hellerikke selv er indehaver af!! ;o)
    -Men det kommer :o)

– Marie

Anonym
    Gæst

Det er PRÆCIS sådan jeg har det…!
    Aner ikke hvor langt jeg er henne, men et bud er vel 4 uger.. Det er meget nyt 🙂
    Jeg har været gravis 3 gange før og kun et barn er der kommet ud af det…!
    Denne gang har jeg heller INGEN symptomer ud over testen som altså bliver ved med at vise 2 streger uanset, hvor meget jeg vender og drejer den…!
    Det er dejligt, men samtidig virkellig mærkeligt..
    Jeg har lidt ømme bryster og er måske lidt mere hysterisk nd jeg plejer, ellers er det heller intet der skulle atle for at jeg er gravid…
    Jeg skal sygemeldes fra mit arbejde til uge 12 da jeg har haft 2 aborter og de mener det er mine skiftende vagter..!!!!
    Men jeg er jo ikke syg.. Hvis jeg dog så bare havde kvalme som sidst da jeg fik min dreng, men ak nej….

Men lad os indtil videre glæde os over det lille liv der vokser i vores maver og håbe at de for gudsskyld vil blive siddende lige til april ..
    Held og lykke til jer og til mig…
    Knus fra Skrupsakker

Tålmodighed er heller ikke det jeg har mest af, slet ikke nu!
    Der for er det også fedt at kunne dabatere herinde sammen med jer andre. Dele sine glæder og sine bekymringer, det er virkelig rart at høre om andre i samme eller lignende situation – og så bevirker det at jeg ikke føler mig helt så tosset og manisk omkring det hele 🙂

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.