hvor tiden dog flyver:-)

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe Marts 2008 hvor tiden dog flyver:-)

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Forfatter
    linemor83linemor83
    Medlem

Bertram er nu 7 måneder. han er nu 74 cm lang og vejer 10 kg. han er næsten altid glad, lige for tiden græder han meget men han har osse lige fået sin første tand og der er 3 mere på vej op. han er begyndt at krybbe rundt, så nu er han over alt, jeg kan ikke få lov til gå gå på wc alene, han er der lige med det samme, det er nu meget sødt… jeg er begyndt at cykle med ham og han elsker det, især når han sidder i cykel traileren med store bror sebastian eller med store søster emma, så det er dejligt at man kan cykle og ikke kun skal gå rundt eller bus, men puh det er sku hårdt og ha 3 børn med ud og cykle men det er god motion:-D line og bertram 7 måneder

linemor83linemor83
    Medlem

ja det siger vel sig selv

chocol8chocol8
    Medlem

Otto er også lige blevet 7 mdr, er ca. 73 cm og vejer 9,5 kg. Han har stadig ingen tænder og kravler/kryber heller ikke.

Han kommer lidt rundt når han ligger på legetæppet, og VIL rigtig gerne. Jeg skubber ham indimellem rundt ude på det glatte gulv, og det synes han er rigtig skægt!
    Så har han lige haft en virkelig mor-syg periode. Vil være hos mig hele tiden (helst i røre-afstand) og har kun spist få skefulde mad og er ellers blevet ammet. Søvnen har også været mere sparsom og med flere opvågninger, men det er ligesom om det er ved at vende igen (håber jeg!).
    Han snakker en masse og elsker at hamre med legetøj/smide det på gulvet fra sin højstol. Han er ellers ikke så meget for larm/høje lyde, men når han selv laver dem, går det an.

Tja det var det jeg lige kunne komme på nu… tror i øvrigt at kravleriet er lige på trapperne. Han løfter sig HØJT op på armene, stikker indimellem numsen i vejret, og ja som sagt så vil han rigtig gerne fremad. Så det skal nok komme :o)

:o) Anne Katrine og Otto, 7 mdr. og 2 dage

Anonym
    Gæst

Det er længe siden, jeg har vejet og målt Erica, men hun er vel et par og 70 cm lang og monikke hun har rundet de 10 kg…
    Og hun er SÅ SØD!!! Og så dygtig: inden for de sidste par uger har hun lært at kravle (og er lynhurtigt blevet supergod til det) og vinke og står nu hver morgen i sin pyjamas og holder godt fast i tremmesengen med den ene hånd, mens hun vinker ud til mig i køkkenet med den anden… det er så sødt!
    Kh monica

Anonym
    Gæst

William er 7 måneder og 1½ uge – han vejer 10,5 kg og måler 78,5 cm – han er bare så lang!

Han kan godt trille, men gør det meget sjældent. Men øver sig nu meget i at komme op i kravlestilling og rokke. Han sidder selv og har gjort det i mere end 1 måned nu. Han vinker, men endnu ikke helt på “kommando”. Han kan klappe, og synes det er vældig morsomt at klappe kage. Han kan rejse sig op ved sit aktivitetsstativ eller kravlegården, men kan ikke holde sig stående særlig længe.

Han har 2 tænder og den 3. på vej. Han spiser godt; havregrød med æble til morgenmad, ½ sk. bondebrød med leverpostej/torskerogn/flødeost til frokost, frugtmos/frugtgrød med yoghurt om eftermiddagen og kartoffel/grøntsagsmos med kød eller fisk til aften. Og så en mælketår at sove på både om dagen og til natten. Vågner stadig tidlig morgen, ca. kl. 4, får en flaske og sover så igen til kl. 6. Jeg er lige så stille begyndt at introducere mere og mere af den aftensmad vi får, hvis det altså er babyvenligt og ikke for krydret eller kød, der skal tygges for meget.

William er begyndt at vise os at han har temperament – hold op hvor kan han blive sur, hvis det bliver for kedeligt at lege selv, det går for langsomt med maden, eller hvad det nu kan være. Men 95% af tiden er han heldigvis en glad og veltilpas dreng 😉

Ja, det var så en status på William. Og du spørger jo også til os selv, Line, og så kan jeg da fortælle at jeg er kommet godt over min galdestensoperation! Jeg har hjælp fra hhv. min mor og min svigermor i hele sidste uge og weekenden over, men siden i mandags har jeg været alene med William om dagen og det har ikke været noget problem. Jeg har ikke smerter længere og er ikke så træt, som jeg var i sidste uge. Og ellers kan jeg jo bare sove lidt når William sover. Jeg kan sagtens løfte ham – det værste er at pusle ham, for når han ligger på puslepladsen, så ligger han jo ikke stille – benene går og så ligger han altså lige i højde til at han kan ramme mig lige der hvor et par af sårene sidder – og det gør ondt hvis han lige får sparket ind dér. Så jeg står sådan lidt på skrå han jeg pusler ham – lidt akavet, men det går.

Så alt i alt så kører det altså herhjemme!

Vivian

tribecatribeca
    Medlem

Dejligt at læse om jeres søde børn – det sjovt som de følges ad…. 😉

S-M ligger i den “tunge” ende…. Hun hverken kryber eller kravler. Hun møver og triller rundt på legetæppet. Bruger mest trilningen til at komme et sted hen – og ikke så langt 😉 Hun sidder faktisk ikke i sin højstol endnu, men får stadig mad i skråstolen, for hun hænger noget i ryggen stadigvæk. Håber meget, at hun snart bliver stærkere. Hun ligger ellers meget på maven og leger. Hun vil rigtig gerne hives op og stå, men kan ikke bære sin vægt mere end få sekunder. Hun er dog VILD med at hoppe, så det er hårdt for mors arme….. 😉 Derfor tænker jeg jo en del på hoppegyngen, men ved også at den er hård for ryggen, som jo altså ikke er så stærk….

Men hun snakker meget og undersøger ting meget med hænderne.

Er der ikke andre, som har nogle lidt “langsommere” børn? 😉 😉

Knus Trine

Markus er 7 mdr. og tre dage. Han vejer ca 9,5 og er 73 cm lang. Han har to tænder i undermunde og to i overmunden. Han er ret sej til at kravle – det går bare derud af. Når han bliver træt triller han hen til det han gerne vil nå.
    Han sover det meste af natten, vågner omkring kl. fem men sover helst videre til kl. otte. Han er stort set altid glad.

Hilsen Stine og Markus

Anonym
    Gæst

Matti her vejer ca 10kg og er omkring 83cm, det er lidt tid siden han sidst er blevet målt og vejet, men men man har jo sine fornemelser ift sidste resultater. Han er en rigtig glad dreng og er rigtig hurtig. Han kravler stabilt nu hvis underlaget er til det og rejser sig op af vores sofabord, legestativ og trappe gitteret. Fatter ikke hvor han har alle de kræfter fra.. det resulterer også i nogle knubs for han er jo slet ikke gammel nok til at stå så ind imellem smutter han rundt og rammer gulvet, men der er ikke sket noget alvorligt med ham, han græder kun indtil vi tager ham op og trøster. En hårdfør lille mand tror jeg han er.
    Han spiser fast føde 3 gange om dagen, men har fået en irriterende vane med at stikke alle fingre i munden så snart en skefuld grød er kommet ind, så det svner pænt når vi spiser 🙂 Tænker at få prøvet rugbrød af en af dagene, han vil nemlig gerne tygge brød og banan så mon ikke han er klar.
    Kun 1 halv tand, synes den er en evighed om at komme helt op.
    Er ved at vænne ham fra nat spisningen og indtil videre er det gået forholdvis smertefrit 7-9-13 så vi krydser fingre hver aften vi går i seng for at han sover igennem 🙂

Nå det var lidt herfra, det er vist tid til kartoffelmosen

Kh Annie og Matti 7 mdr + 1 uge

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.