vægt og motorik

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe Marts 2008 vægt og motorik

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Forfatter
    liwedaliweda
    Medlem

Hejsa..
    ja har lige haft besøg af sp vægten sagde 8,5 og 70cm. så de ter jo ikke ligefrem en stor dreng vi har. men egentlig passer længde og vægt godt sammen.
    rent motorisk sidder han og kan trille. og når han ligger på maven kan kan komme lidt baglæns. ellers ingen tegn til at kravle. tror han er lige så”langsom” som sin søster som først kravlede med 10mdr. men som tilgengæld talte rent ret tidligt. ja det er vildt så stor forskel der er på børnene herinde. kan læse der er mange der allerede kravler..
    hvordan ser det ud med jeres børn:-)?

Ja, vildt som tiden går! Fatter simpelhen ikke, at David er 7 mdr senere i dag! Han er jo stadig min lille bebs :-S

Nå, her kan “vi”

Sidde, har han gjort længe

Trille, gider vi ikke mere, kun i sengen!

Møffer sig rundt, men ikke på kæene! Benene og armene bruger han “rigtigt”, men ligger fladt på maven! Er overhovedet ikke interesseret i at komme op på knæ og arme, hvorfor skulle man også det, når man kommer hurtigt frem på den anden måde 😉

Er endelig kommet i tremmesengen om natten, med dejlig søvn til følge, har nu sovet igennem 3 nætter. Kun afbrudt af at give sut 1 gang!!! Lad os nu se om det forsætter. Man skal ikke prale, så går det pludselig ikke godt mere 😉

Nå, ja og så kan han vinke!!! I ved sådan åbne og lukke hånden, så SØDT 🙂

Vægten var 6.5 md gammel 7 kg og længde lidt over 70 cm (hun målte altså ikke rigtig, for det var han også ved 5 mdr. undersøgelsen!) Så en lang tynd dreng med gode kinder.

Får 4 faste måltider. Elsker rugbrød og har spist det lidt over 14 dage. Ammes før morgenmad, som formiddagsmad, sen aften og lige før sengetid. Købte lige i går noget mme, så han kan får “yoghurt” som mellemmåltid (frugtmos iblandet mme). Han gider mindre og mindre grød, så må finde på andre ting til nogen af måltiderne. Elsker havregrød, øllebrød og kartoffelmos! Får kød ca hver anden dag.

Jeg kan nu næsten spise alt, nok fordi jeg ikke ammer fuldt mere, uden han får mavekneb. Skal dog stadig holde mig fra abrikos, rosiner og tykmælk (derfor han får “mmeyouhurt”). Rart ikke hele tiden at skulle være på vagt over hvad jeg spiser!

Så alt i alt en dejlig mild og nysgerrig dreng som elsker sine store brødre!

Conny, som for 7 mdr siden på dette tidspunkt, var på vej til Randers for at få sin lille bebs David 🙂

Anonym
    Gæst

Og William hører altså ikke til de små – 10,7 kg og 78 cm!

Han kan følgende:

Trille – man han gør det kun sjældent
    Krybe baglæns og lidt forlæns
    Kommer næsten op i kravlestilling og rokker lidt
    Sidder helt sikkert og har gjort det i 1½ måneds tid nu
    Vinker – ryster hele hånden
    Klapper

Ja og så kan han sige 2 ord! “Ej” siger han når han ser nogle, fx. når far kommer hjem fra arbejde. Og hver gang han ser sin sutteflaske eller der står mad på bordet, siger han “mam mam”. Ellers er “rrrrrr” og “babababab” favoritter lige nu.

Han spiser rigtig godt – grød til morgenmad; havregrød, mysligrød eller øllebrød. Bondebrød med smørbart pålæg til frokost. Frugtmos, grød eller frisk moset frugt, gerne med yoghurt om eftermiddagen og kartoffelmos, grøntsagsmos og kød eller fisk til aften.

Aftensmaden er ikke længere blandet sammen, men hver slags ligger for sig selv på tallerkenen. Grøntsagerne bliver groftmoset nu og kødet (farsbaseret) bliver skåret ud i små tern. Han er vild med frikadeller og fiskefrikadeller. Prøvede med pastsa en dag, men det gad han ikke.

Derudover får han ca. 800 ml MME; 200 ml inden formiddagssøvnen og 200 inden eftermiddagsluren, 200 inden sengetid og 200 som drømmetår når jeg går i seng.

Vivian

ej hvor bliver de altså bare dygtig de unger.. syntes godt nok det går stærkt.. smiler..

Marcus vejer omkring 9.5 kg og er ca 73-74 cm tror jeg..

han sidder selv.
    trille har han gjort meget længe og den 1 oktober begyndte han at kryber frem ad som en anden soldat og det går rigtig stærkt..
    kan komme op i kravle stilling og næsten selv op at sidde..
    han er så småt begyndt at rejse sig op ad ting, men ik det han gør det mest i..
    ellers så spiser han alt fra grød, kartofler, fint kød, grønsager, rugbrød osv og drikker af kop..
    ellers så er han ved at blive vendet til flaske i stedet for at amme da der ikke er så meget go i min mælk mere.. men det går også fint med det..

men tænder har vi desvære ik nogen af endnu.. :p

ellers så er han jo bare en dejlig knægt som lige fortiden er en rigtigt pilfinger..

lisa og marcus 7½ mdr

Anonym
    Gæst

Ja her går det lidt langsommere:-)

Sarah sidder selv nu, men er ikke begyndt at krybe eller kravle. Hun kan trille fra mave til ryg men har endnu ikke gjort det omvendt. Hun kan nu spise grød og mos, men kun det færdigkøbte mos, da der simpelthen ikke må være den mindste klump i, så kaster hun nemlig op:-(
    Hun pludre rigtig meget og er begynd tat bruge nogle bestemte lyde i bestemte sammenhænge. Hun siger for eksempel ” nenenene” når hun bliver rigtig ked. Det er bare så sødt!
    Hun er go til at efterligne når man gør noget, så som at ryste på hovedet eller slå smæld med tungen.
    Hendes spaghettiben er blevet lidt stivere i det men hun retter sig ikke op når hun støtter på dem. Målene siger nu 9800 g og 75 cm

Knuz Michelle

tribecatribeca
    Medlem

S-M er heller ikke vanvittigt mobil endnu, og hun kan også kun spise fintmoset mad. Ellers brækfornemmelser og tårer i øjnene… Og hun har sagt “ne ne ne ne” og “neeeei” længe – også typisk når hun er ked af det 😉

Trine

Anonym
    Gæst

Hov har først set dit indlæg nu:-D
    Ja de 2 unge damer synes at følges godt ad… hehe
    Hvordan går det med hende og støtte på benene?

Knuz Michelle

tribecatribeca
    Medlem

Hun kan godt li at hoppe – men det er så ligesom det…. 😉 Står på tåspidserne – altså dvs. STÅR ikke. Jeg tænker det hele er et sp. om tid og modning/udvikling af diverse ting og sager 😉

Trine

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.