Hvor er i søde :-)

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe Marts 2008 Hvor er i søde :-)

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Forfatter
    Anonym
    Gæst

Det er så dejligt at få respons, et klap på skulderen, et kram og en masse gode råd.

Status er, at jeg stadigvæk er udkørt, men jeg begyndte allerede i weekenden at lægge kosten om. Jeg har lagt kaffen på hylden, som jo var den der ellers holdt mig vågen. Jeg spiser HUSK, masser af frugt og grøntsager og så småt er maven ved at komme igang igen -men slet ikke nok endnu.

Jeg kommer ud hver dag, lader skidtet ligge men sover ikke synderligt mere endnu. Pt er min hverdag travl med ting jeg skal så jeg har ikke endnu haft mulighed for at få sovet når hun sover. Men det vil jeg så snart muligheden byder sig.

Når jeg vågner om natten, ligger jeg og tænker bekymrede tanker. Min svigermor har netop fået kræft og er selv helt ude af den. Disse spekulationer holder mig vågen. Jeg ligger mig ttil at sove kl 20 og indtil kl 6 vågner jeg sådan ca. 4-5 gange, dels pga at den bette skal ammes men når jeg så skal sove igen, kan jeg ikke pga bekymringer.

Når jeg får overskud har jeg selv faktisk tænkt på at bruge nogle råd fra sovecoachen og med hensyn til mad lavede jeg kartoffelmos som hun godt ville spise igår, nu må vi se om hun vil have det i aftenigen………

Manden er selv meget bekymret for sin mor og har store deadlines på jobbet og er selv meget stresset for tiden. Han magter ikke at hjælpe om natten og ej heller ret meget til i huset. men han hjælper da. Han har fuld forståelse for min situation og lige nu handler det om at komme igennem denne lidt svære tid.

Men hold kæft hvor er det hårdt…

Stinne

Anonym
    Gæst

Jeg ville sådan ønske, at der var et eller andet fantastisk, jeg kunne sige, som ville gøre det hele bedre!

Dejligt at du lokkede kartoffelmos i hende i går, jeg håber det glider lige ned igen i aften og at hun så sover mindst 4 timer i streg!

Jeg kender godt det der med at ha’ svært ved at falde i søvn igen om natten – sådan havde jeg det også, da min onkel var dødssyg af kræft og stadig kan jeg pludseig en sen nattetime komme til at tænke på min mormors store tab. ja og så går der jo altså lidt tid med at sove…

Kram herfra – jeg håber hun snart sover lidt bedre om natten for det der med at sove om dagen er bare ikke særlig optimalt (for mig i hvert fald)

Tina

Anonym
    Gæst

Hej Stinne

Jamen det er jo det vi er her for 😉

I har det hårdt lige nu, og jeg kan godt forstå at du er udkørt – men det skinner alligevel igennem i dit indlæg her, at du har fat i den lange ende, og det er vigtigt!

Jeg tror at du har helt ret i at du skal have lidt mere overskud, inden du griber fat i sovecoachens råd – jeg tænkte det faktisk også i går, da jeg skrev det, men fik det altså bare ikke lige skrevet. For jeg tror at de første par dage er hårde, så det skal nok være når der er godt ro på i løbet af dagen, så du kan hvile dig der!

Forfærdelig med din svigermor – det tærer selvfølgelig på jer alle sammen. Krydser alt hvad krydses kan for hende.

I skal nok komme igennem det – men der skal kæmpes lidt, jeg er dog ret sikker på at du har råstyrken i dig, derinde bag underskuddet og trætheden!

Varme knus og tanker
    Vivian

Hej Stinne!

Jamen, som Vivian skriver det jo det vi er her for 😉 Når jeg har skrevet brok og et indlæg hvor jeg har været helt nede. Jamen så der bare kommet så mange gode søde indlæg! Det varmer, så man pludselig ser lidt lyst på det igen. Da jeg skrev dengang manden have 3 uger med min 60 timer om ugen og mange 12-timers vagter. Da fik jeg også sød respons og flere skuldreklap! Da jeg så læste mit indlæg noget tid efter, tænkte jeg: “GUD var det entenlig SÅ hårdt???” Ja, det var det, men man finder styrken!

Giver Vivian ret, at man kan se du nok skal klare det og har fat i den lange ende! Håber det kommer til at gå med din svigermor, det jo bare så træls og noget man godt kan forstå tære på både din mand og dig!

Så flere varme tanker herfra og godt du lader hus være hus 🙂 Som min mandes tidligere kollega sagde: ” De levende kommer før de døde!” Det tænker jeg sommetider, når huset flyder, det er en død ting og mine børn har mere brug for MIG.

Varme tanke og knus Conny

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.