Lactose – erfaringer?

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe Marts 2008 Lactose – erfaringer?

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Forfatter
    Anonym
    Gæst

William har problemer med sin mave – afføringen er hård og knoldet og det gør selvfølgelig ondt at komme af med 🙁

Så det skal der gøres noget ved!

Jeg har prøvet med sveskemos og han får også masser af vand til måltiderne, men det er altså ikke nok. Han får ikke bananer, som jo kan virke stoppende.

Så nu må vi ty til lactosen – men hvad er jeres erfaringer?

Når man har givet fuld dosis de der 7-10 dage og derefter trappet ud over lige så lang tid, virker tarmsystemet så? Eller måtte I fortsætte med lactosen, måske med mindre dosis? Eller tage fulddosis-kuren igen?

Vil være glad for at høre jeres erfaringer

Vivian

Anonym
    Gæst

Nikolaj har fået det sinden han var 2 uger og ti ca 5mdr hvor han fik fra 1-3ml 2 gange om dagen.
    Jeg fik afvid man skal give det til man har set forandringer også stille tappe ud og hvis det går dårlig at det må man prøve igen. Jeg har kun haft rigtig gode erfaringer med det. Han har nu ikke fået det i knap 3 mdr og han har ikke haft problemer 7-9-13

Musse2004Musse2004
    Medlem

Liva fåer 3 ml hver dag, og hun har fået det stort set siden starten at hendes liv.
    Min SP siger at man ikke skal være bange for at give lidt, da det er det mest naturlige aff.middel der findes..
    Det er en olie med nogle bakteriekulturer i.
    Så snart de begybndet at spise mere alm mad, skal deres maver nok begynde at fungere.

Det er bedre at give lidt mere laktulose, end at ty til andre aff. medicinske midler, men ellers er sveskemos, vand og motion også godt for tarmen.
    Mælk i sig selv er jo stoppende, men det kan de jo ikke undvære.

Jeg ville fortsætte lidt med laktulosen. Hellere det end ondt i mavsen, og så kan du jo se hvor meget han kan nøjes med.
    Måske bare et par ml dagligt.

Vh, Linda

Anonym
    Gæst
    Anonym
    Gæst

Vi gav vores datter laktulose fra hun var et par måneder gammel til hun var omkring 1 år. Ingen problemer !

/lotte

tribecatribeca
    Medlem

S-M får det også stadig…. Pånær i dag, hvor hun er blevet mavesyg med opkastninger og mange små bambier hele tiden… 😉

Så vidt jeg har fået at vide er Laktulose højmolekylært sukker, der binder væske i tarmen (som derved får mere at arbejde med) – og det er netop stadsets molekylære struktur, der gør at det ikke optages i kroppen og dermed feder – for det gør det ikke! Tro mig, med S-M’s vægt har jeg tjekket det 😉

Trine

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.