“Er du mors lille dreng” nu har jeg tid at skrive ;-)

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe Marts 2008 “Er du mors lille dreng” nu har jeg tid at skrive ;-)

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Forfatter
    linemor83linemor83
    Medlem

ja puha, det er sku synd for de drenge,…. den anden udsendelse du skriver om har jeg desværre ikke set, men jeg ville helt sikkert gribe ind personligt og bagefter henvende mig til kommunen…. line og bertram 200308

connyagnetheconnyagnethe
    Medlem

Uha, jeg fik tudet noget de sidste to torsdage. Det gør bare så ondt, at se de stakkels børn.

Har virkelig stor respekt for Lilli (og Uffe), for deres håndtering som plejefamilie. I hvert fald udfra hvad man ser, ja så gør de jo et fantastisk “job”.
    Fik næsten helt respekt for Anni, fordi hun på mange måder havde flyttet sig. JA, altså forståes ret. Hun gik da selv til kommunen, da hun blev gravid med Mads og erkendte også før kommunen, at hun/de ikke kunne klare, at være forældre. At kommunen så IKKE hører efter, ja det er sgu mig ubegribelig! Hun har da også erkendt, at det ikke er noget for Jørn at komme hjem til hende. Men så da lige i God morgen Danmark, at hun håbede på sigt, at kunne få Mads hjem… Arh, det var noget af en streng i regningen, af min “respekt”!

Har svært ved at forstå, at der skal gå så lang tid, før kommunen griber ind. Kender et andet tilfælde (ikke Århus), hvor vi er flere, der har undret os, over at barnet ikke er fjernet! Det skal siges, at kommunen hele tiden er der, de var faktisk også omkring Bethesha (håber stavningen er rigtig) i de første måneder. Så som sådan har kommunen ikke svigtet, men efter fleres mening burde barnet være fjernet. Han er nu 3 år og allerede 1 år tilbage i udvikling….

Jeg håber at Jørn får en nogenlunde tilværelse, med alt det han fejler. Kan kun håbe, at Mads ikke har fået så mange “sygdomme” som hans bror.

Ja, det er nok lidt rodet, men sidder med sådan en ARRHHHH følelse over, at vi lever i velfærds samfund og så svigter vi de alle mindste, som ikke kan råbe op selv 🙁 Hvorfor er vi så konfliktsky her i Danmark?
    For noget tid siden var der et “opråb” i tv: Man ser en sort skræm, men hører et barn blive slået/råbt efter og det græder! Så toner teksten frem: “Ville du reagere, hvis dette var ved naboen” (eller noget i den stil). Det fik mig til at tænke…..

Conny, som godt ved, at man ikke kan redde hele verden, men gid jeg kunne!

Musse2004Musse2004
    Medlem

Jeg havde ikke set den første udsendelse før, så jeg tudbrølede oveni alle mine ammeproblemer.

Bare det udtryk han havde i øjenene, det var slet ikke til at bære.
    Utroligt at verden kan være sådan et grumt sted, når vi lever i et velfærdssamfund.
    Men jeg synes samtidig at det er utrolig godt forhold idag, og at hun ser begge sine sønner.
    Hun, Anni virker i øvrigt til at have flyttet sig meget og have modnet sig en del.

Vh, Linda og Liva

Anonym
    Gæst

Jeg arbejder selv med autister og andre former for udviklingshæmning på en special skole og dokumentar serien rørte også mig dybt med harme overfor vores system.
    Jeg undre mig tit over at man ikke i sådan nogle tilfælde overvejer tvangs sterilisation, for selvom Jørn var blevet taget fra sine forældre fra start falder det famøse æble jo desværre ik langt fra stammen og for mange udviklingshæmmede er det ofte genetisk arv. Men opvæksten har jo selvfølgelig også meget at sige og man kan lære at fungere godt trods sin udviklingshæmning med et godt solidt og trygt bagland/opvækst.
    Karin (mor til Villads som blir 8 uger imorgen :0)

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.