Koger I flaskerne i 3-5 minutter???

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe Marts 2008 Koger I flaskerne i 3-5 minutter???

• This topic has 0 svar, 1 stemme, and was last updated 8 months siden by Anonym.
Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Forfatter
    Anonym
    Gæst

Jeg har lige fået en ny sutteflaske og har pligtskyldigt læst brugsanvisningen, hvor der stod, at man skulle koge flasken dagligt i 5 minutter. Godt så, tænker jeg, så smider jeg den da lige i en gryde, og vupti ryger den anden, vi havde i forvejen, også lige med. Ellers har jeg indtil videre bare skoldet flasken, hver gang, jeg har lavet en ny (og det gør jeg først, umiddelbart inden min datter skal have den, da vi foreløbigt bruger flydende NAN), men hvis eksperterne siger, det ikke er nok, vil jeg da gerne koge den.
    Men nu har jeg lige hevet begge flasker op af gryden, og de ser temmeligt medtagede ud: plastikken er blevet hel mat, og den splinternye flaske er helt ridset til. Øv! Er det mig, der ikke kan læse indenad eller hvad pokker gør jeg forkert??
    Kh Monica

BeduttiBedutti
    Medlem

vores datter har været på flasken siden hun var nyfødt og i starten skoldede jeg dem også bare men så købte jeg sådan en boks til at sterillisere flaskerne i som man kommer i micro ovnen og den er bare genial

Betina og Clara 2 måneder og 3 uger

mini_mussimini_mussi
    Medlem

Hej

Der har lige været en tråd på februar terminen om rengøring af sutteflasker og tilbehør som du nok kunne have glæde af:-)

Kh. Mette

Anonym
    Gæst

Hej Monica

Du gør ikke noget forkert 😉 Når man koger sine flasker, så bliver de grimme og skrammede af kalken i vandet og af at boble rundt i gryden.

Da Marcus i sin tid fik MME fuldtime, kogte jeg også i starten flaskerne, indtil SP sagde at det var nok at skolde.

Da jeg så købte brystpumpe, gad jeg ikke alt det skolderi, så jeg købte også sådan en mikroovnssterilisator – det er så pærelet og man kan bare lade det hele stå i dimsen, når de 5 minutter er gået.

Så hold du dig bare til skoldningen – de behøver ikke koge.

Knus
    Vivian

Anonym
    Gæst

Hej Monica

Her skolder vi også bare, og det har været alt fint :O)

Kærlig hilsen

Anne

tribecatribeca
    Medlem

Hej Monica

Køb sådan en AVENT-sterilisator til mikroen – koster 260,- Jeg købte en i sidste uge, da jeg var ved at gå ud af mit gode skind af skoldning og pludselig også kogning (og fik lige gjort et par flasker grimme ;-))

Grinede lidt af at det lyder som om at I – ligesom os – ikke kan overskue at blande pulver endnu – vi er også stadig på flydende NAN 😉 Men må jo lære det der blandingssjov også….. ;-D

Hils din kæreste!

Trine

Anonym
    Gæst

Tak for alle rådene! Så går vi da bare over til skoldning igen…

Mht sterealisator, så lyder det rigtig fint, men jeg venter lige og ser, hvor mange flasker, vi kommer op på, før jeg køber én. Pt får Erica nemlig kun 3 flasker à ca 75 ml mme om dagen og brystmælk for resten, og lige nu ser det ud til, at jeg på mirakuløs vis er begyndt at producere mere mælk, så det er lidt spændende, om det ender med, at vi kan skære en flaske mme fra. Og 2-3 flasker kan jeg i hvert fald sagtens overskue at skolde!

.. Og det er i øvrigt også grunden til, at vi ikke er gået over til pulversjov endnu – hun får jo faktisk kun 1 karton (200 ml) elelr lidt mere om dagen, så det er til overkomme i pris, og så er jeg slet ikke sikker på, at pulverposen ville kunne holde sig…

Trine: det skal jeg nok, hils endelig igen!

Kh Monica

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.