Hurra for opfindelsen af slynger..:-D

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe Marts 2008 Hurra for opfindelsen af slynger..:-D

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Forfatter

Ja bliver simpelthen nødt til dele min begejstring for den ringslynge som jeg fik anskaffet mig.. Det var bestemt ikke noget dumt køb.. Jeg sidder jo liiiige midt i den allermest stressende eksamenperiode lige nu og vil jo så gerne have afsluttet min bachelor i virksomhedskommunikation i år.. Men Freya havde nu ikke tænkt sig at hun skulle “lege” for sig selv, når jeg skulle læse, så jeg var noget nervøs for at jeg nu skulle udskyde det hele til næste år… men så købte jeg jo den her ringslynge, som jeg fik syet af en anden bruger her på siden og HURRA!!!!!! Freya elsker at ligge/sidde/putte i den..lige nu ligger hun dernede og grynter, tror hun er ved at “lave” hehe… nå men det betyder jo at jeg nu kan bruge begge mine hænder til at skrive med og at min dejlige datter bare er helt veltilpas..:-D

Nå bare et lille indlæg herfra.. og videre med eksamensopgaven..

Nina og Freya (23 dage)

Musse2004Musse2004
    Medlem

Her skal vi også have fat i en vikle eller slynge af en art til min lille koalabjørn, der elsker at sidde og putte på brystet under dynen.

Kh, Linda og Liva, 13 dage

chocol8chocol8
    Medlem

jeg har også puttet lillemanden i en slynge, da han er en rigtig puttegøj, der bliver urolig lige så snart han skal ligge to minutter for sig selv – og så får jeg altså hverken spist, ryddet op eller noget som helst, da jeg jo er alene og ikke har nogen til at “sørge” for mig.
    Så er også superglad for slyngen. Han kan både ligge i den halvvågen, men også sovende. Er han helt lysvågen kommer han selvfølgelig ud og “leger” og hygger og kigger på verden.

Jeg fik i øvrigt at vide på Hvidovre at de kun måtte bruges ligesom en autostol – dvs. de der 20-40 min. på grund af deres ryg. Er der nogen der ved mere om det?! Jeg kan jo nærmest have ham heri hele tiden mellem to måltider, hvis det skulle være….

:o) Anne Katrine (som nægter at tænke/snakke/skrive om ømme bryster i dag!) og lillemanden 3 uger

Anonym
    Gæst

Også her!
    Jeg har endda kastet mig ud i at buge fastvikle, men det går bare fint – og er nærmest uundværligt når man har fået et lille hængetræ der vågner KONSTANT når hun ligger for sig selv og skal sove.
    HVis børnene ligger i vuggestilling, er der så vidt jeg ved ingen begrænsninger på hvor længe de må ligge i slyngen. Sidder de derimod oprejst, er der vist lidt øget belastning – med altså slet ikke i samme omfang som fx i en Babybjørn.
    Kh. Line + lillesøster 2 uger

chocol8chocol8
    Medlem

vuggestilling? er det bare hvor de ligger på ryggen – sådan krummet lidt sammen? Det er sådan jeg bruger den indtil videre… han kan jo ikke rigtig sidde op endnu?!
    Jeg har også en vikle, men har ikke helt fundet ud af, hvordan man vikler den om sig/ham…

aurora1aurora1
    Medlem

Hvorfor havde jeg ikke sådan en bære-dims da jeg fik min skrige-øgle af en datter for 3½ år siden???? vi havde hende på armen konstant – det var det eneste sted hvor hun kunne falde en smule til ro.

Denne gang har jeg investeret i tilbuddet fra mamaslife med ringslynge og fastvikle. Viklen er jeg gladest for – faktisk så glad at jeg “kom til” at købe en strækvikle også…. og så har jeg bestilt en babyhawk mei tai bæresele til brug til sommer…

til urolige børn – til mødre der gerne vil have hænderne fri engang imellem – til børn der gerne vil putte og være tæt – til så mange andre…. jeg vil klart anbefale en vikle eller anden bære-dims til alle der venter sig… de koster lidt, ja – men man kan jo også sy selv, eller købe brugt.

-Anja og Lina 5 uger, som både er med til at ordne vasketøj og skrælle kartofler i strækvikle-

Anonym
    Gæst

slyngebarn.dk der står næsren alt om slynger

Rumla5Rumla5
    Medlem

Jeg har hørt der rundt omkring i Danmark er nogle søde mennesker, som stiller sig til rådighed til at give hjælp til at bruge slynger/vikler. Er der nogen der ved noget om det og hvor man kan finde en i nærheden af, hvor man bor?
    Ronja græder bare, når jeg prøver at putte hende derned, men jeg har virkelig brug for at bruge et eller andet. Hun sover nemlig ikke ret meget og jeg skal jo altså i vaskekælderen og madlavning osv.

kh tone

smirnoffsmirnoff
    Medlem
Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.