Jeg kan altså ikke andet end forundres…

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe Marts 2008 Jeg kan altså ikke andet end forundres…

• This topic has 0 svar, 1 stemme, and was last updated 8 months siden by Anonym.
Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Forfatter
    Anonym
    Gæst

… over at jeg fx nu sidder her ved ‘puteren og dikker en kop te, mens Anders snorker i sin seng. om 5-6 timer kan jeg alligevel ha født og sidde med min lille baby bønne i armene!

Er det ikke forunderligt!?

Det kan også ske, at jeg denne gang går over terminsdagen, ja eller sågar helt til 42+0 og skal sættes i gang!

Jeg synes altså, det er fantastisk at ha så lidt kontrol over noget så stort. Jeg som er et ret struktureret menneske, som elsker at planlægge og ha styr på tingene er lige præcis mht graviditet og fødsel fuldstændig åben og klar til hvad som helst. DET er næsten det mest forunderlige af det hele!!

Jeg kan helt fryde mig over at JEG ikke har noget at skulle ha sagt. At JEG bare må følge med. Det er helt utroligt.

Nå, bare lidt tanker herfra.

Tina – endnu ikke utålmodig, selvom omgivelserne begynde at rasle med sablerne ;o)

Anonym
    Gæst

Hej Tina

Jeg synes bare at det er sejt at du tager det hele så roligt og bare accepterer naturens gang!

Knus
    Vivian

connyagnetheconnyagnethe
    Medlem

Hej Tina!

Gid jeg havde din tålmodighed. Ja, det er vildt at tænke på, at vi om 6 timer eller først om dage sidder med en baby. Jeg har dog ikke den tålmodighed som du har, det misunder jeg dig!
    Min bebs har selv “raslet med sablen” op til flere gange. Lidt små veer der ikke bliver til noget, ømt bækken og mega mange plukveer. Helt normalt for en 3 gangsfødende, men nej hvor jeg ikke har tålmodighed mere!

Så som Vivian også siger, sunes det er sejt du tager det så roligt og acceptere naturens gang!

Conny 40+0, som er begyndt og overveje om jeg kan æde 7 rå ananas ;-0

ullsenullsen
    Medlem

Hej Tina,

know the feeling. Føles mig også temmeligt rolig – og nyder at være gravid her til “det sidste” – for med termin i dag – ja, klokken er MANGE men jeg kan ikke lige sove – så er det jo “til det sidste” uanset hvordan man vender og drejer det.

Min svigermor har været her i denne uge – hvis der skulle “ske noget” – da vi ikke har verdens bedste netværk – især ikke i påsken 🙂 Og når hun er rejst i morgen – ja, så kommer min mor og holder skansen i nogle dage.

Min ro er delvist betinget af at jeg ved at Rebecca ikke skal “ud af huset” hvis der sker noget.

Der har været optræk til et og andet her i ugen – senest i aften – men det bliver ikke rigtigt til noget. Men jeg er glad ved at mærke at min krop godt kan finde ud af det – det er “bare” et spørgsmål om timing.

Synes det er dejligt at have ferie sammen med familien. Vi har nu været i svømmehallen 3 gange på en uge! Senest “igår” fredag. Det er virkeligt dejligt.

Det mest trælse for mig lige nu – er at mine ben er utroligt væskefyldte – var der nogen der sagde “høj vrist” og “minus-svang” – ja – det er ret vildt! Men jeg skal heldigvis ikke ud og vandre lange ture så det går.

Jeg er også tilhænger af kontrol 🙂 Og synes det er ret spændende at ikke kende kønnet på den der kommer ud – men det er også lidt træls. Men altså ikke uliiiiideligt.

Tror min svigermor er lidt skuffet over at hun ikke får en lille ny at se – men det er der ikke noget at gøre ved – og på den anden side – hun rejser ikke før kl. 12 så jeg kan jo nå det endnu 🙂 Men jeg tvivler.

Lørdag har jeg termin – og da jeg ventede Rebecca begyndte det hele den dag jeg havde termin. Det var også en lørdag, meget apropos. Tegnblødningen kom om aftenen og mandag fødte jeg. Det kunne være lidt sjovt hvis det var på samme måde denne gang.

Ellers tænker jeg lidt praktisk – for for hver dag jeg går over terminen, for hver dag “får” jeg en ekstra dags før-fødsels-orlov. Håber dog ikke at jeg skal gå helt til den 1. april for da har Rasmus fødselsdag.

Når der er optræk – og det ikke gør ondt – så skræmmer det mig lidt at vide, at inden det er “ovre” – så kommer det til at gøre NAS. Det skal jeg lige vænne mig til.

Var ved JDM i tirsdags – og hun skønnede bebs til 3700-3800 g. Det er næsten 1 kg. mere end Rebecca på samme tid.

Ja, det er forunderligt – et barn er et mirakel – om det kommer med “Storken” eller ej 🙂

Pøj-pøj til dig – og Anders, der snart bliver STORE-bror.

Kh Ulla
    40+0

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.