Strækmærker

Viser 13 indlæg - 1 til 13 (af 13 i alt)
  • Forfatter
    hhkhhk
    Medlem

Hej Linda

Nej, jeg er en af de tarvelige, som trods det faktum, at dette er min 3. graviditet, så har jeg ingen strækmærker overhovedet. Jeg tror det er meget genetisk betinget (styrken af bindevævet), og er altså bare glad for at være heldig 🙂

Det med meget udspændt maveskind kender jeg dog alt for godt; i går aftes syntes lillebror at han lige skulle strække sig helt vildt op under mine ribben med numsen og så benene ud til den anden siden – gjorde rigtig av.

KH Helle (38+4) – ville også blive ved med lækre cremer og olier, hvis det var mig med strækmærker – trods eksperternes udsagn!

Musse2004Musse2004
    Medlem

Uh, jeg er nervøs for mit maveskind.

Havde faktisk nogle strækmærker inden jeg blev gravid første gang, fik også nogle sidst, men først da jeg nåede termin, så det var jeg ret sur over, og endnu er der ingen nye kommet denne gang, men igår aftes var min mave virkelig udspilet pga mad og luft, at det gjorde helt ondt, og det selvom jeg ikke syntes jeg spiste ret meget.

Jeg gider bare ikke have flere strækmærker og smører lidt med olie, selvom de kloge jo påstår at det ikke har nogen effekt.
    Men især over navlen synes jeg at huden er meget udspændt, især om aftenen.

Har I fået strækmærker endnu ?

Kh, Linda 36+6

Anonym
    Gæst

Da jeg var gravid første gang fik jeg nogle få strækmærker lige under navlen og i siderne. Jeg synes ret hurtigt at de blegnede til lyse, sølvfarvede striber og synes egentlig ikke de er skæmmende på mit maveskind.

Men denne gang har jeg fået nogle “fine” stræktmaver OVER navlen, og dem er jeg noget træt af – de er jo ikke lige sådan at gemme under trusser/bikinetrusser, som dem fra sidst er.

Min søn siger at jeg har en sol på maven, for de stråler ud fra navlen som solstråler – og det er da meget sødt ikke??? Hvis altså ikke de var så grimme!!!

Så jeg håber virkelig at de blegner lige så godt og hurtigt som dem sidste gang

Vivian, 38+0

Anonym
    Gæst

Jeg troede jeg slap under min første graviditet fordi jeg ikke kunne se nogen. Det viste sig så at efter et par måneder da kroppen faldt på plads, hvad jeg nogen både ved navlen og på hofterne…men de falmede hurtigt, og jeg har ikke synes de var grimme.

MEN endnu værre var det da jeg efter et års amning fik mine egne bryster tilbage minus 50 %, for der skal jeg da love for strækmærkerne var kommet til sin ret. Men som sagt var det ikke noget jeg kunne se i graviditeten.

Lige nu er de tydelige tegn, navlen som er brunlig i et ret stort område. Der er ingen rigtige strækmærker, men de kommer jo også først til syne bagefter -er min erfaring

Stinne

MetteBiMetteBi
    Medlem

Ja det har jeg. De sidder også over navlen. Jeg har også smurt mig med creme og olie i hele graviditeten, men lige lidt hjælper det på strækmærker. Mit maveskind har dog ikke kløet så meget i denne graviditet og det tror jeg er fordi jeg har været god til at smørre.

Mette 36 +5

Anonym
    Gæst

Jamen jeg fik mine første strækmærker som 12-årig, da jeg pludselig en morgen vågnede med hofter og bryster! Jeg har faktisk strækmærker rundt om begge bryster og i en bue rundt om begge hofter, ja sågar lidt bag begge knæ! De har dog aldrig generet mig, da de jo hurtigt fik den der sølv-skinnende blege farve og fint modtager sol om sommeren.

Under graviditeten med Anders fik jeg en halvmåne af strækmærker under navlen og dem over hofterne fik lige en ekstra cm. De var lidt rødlige indtil efter fødslen hvor de hurtigt blegnede. Jeg var faktisk mere “bekymret” om, de ekstra cm “hud” ville gøre at min mave ville blive mere toppet og grim, men nej den blev faktisk fint flad igen uden jeg gjorde alverden.

Denne gang er de igen rødlige, men jeg kan ærlig talt ikke se, om de er blevet længere. De er stadig kun under navlen i en halvbue, hvor jeg håber de bliver, for det er kun hvis jeg har lavtaljede bukser på (som jeg ikke bryder mig om) at de kan ses.

Tina – som ligner “stribet flæsk” på undermaven.

chocol8chocol8
    Medlem

jeg har også fået forfærdeligt mange strækmærker under navlen her de senere uger. Havde sføli håbet at gå fri, men sådan skulle det altså ikke være.
    Min mor så dem i går, og var helt overrasket, for så mange havde hun da slet ikke haft – fedt!
    Jeg satser på at de (stort set) bliver under navlen, og bliver fine og lyse efter fødslen, men jeg kan da ikke lade være med at tænke på, om det er slut med at tage bikini på på stranden bagefter (er i forvejen ikke så meget for det) …

Dorte15Dorte15
    Medlem

Ja puha alle de strækmærker jeg har fået… vildt træls.. men der er jo ikke noget at gøre ved det… Jeg har fået at vide at det er hormonelt betinget… så cremer og alt muligt hjælper ikke på det…
    Synes især mine er kommet her den sidste måned.. øv øv

Dorte 38+5

Anonym
    Gæst

jeps jeg har også fået nogle stykker øv bøv.. på begge mine bryster hele vejen rundt om vorten så det er ret grimt, men sådan er det jo bare, har også lidt på siden ved lårene, under maven kan jeg ik se men ellers tror jeg den er sluppetindtil videre, har smurt mig med creme som min mor og søs har gjort, de har næsten ingen mærker, men mig springer de så på.. men jeg prøver at tage det let, det er ik pænt, men det hører jo ligesom med, så ik noget jeg gider sidde og tude over…endnu 🙂
    louse 38+4

Anonym
    Gæst

ja denne gang er der ikke kommet nogle endnu men der er da et par stykker fra de to andre ,…. men det tager jeg ikke så tungt det er vel en charme mere man får efter at man er bleven mor

kirsten

Secher01Secher01
    Medlem

Hejsa 🙂
    jeg har masser af strækmærker på maven… det vil sige rigtig mange.. de er laaange og nogle er næsten 2 cm brede. Det er ikke spor kønt. Jeg fik dem sidst jeg var gravid (tvillinger) og bikini er udelukket. De er desværrer ikke blevet ret meget mindre, når jeg ikke er gravid, og de er faktisk til gene, fordi huden er så tynd. Men man lærer da at leve med dem. Det er mine mange autografer fra to drenge der idag er 9 år 😀
    Knus Secher

Hej.
    Har strækmærker fra sidste graviditet. Fik dog først de første af slagsen en ugen inden termin, men da jeg så gik 2 uger over og maven bare voksede fra dag til dag, skal jeg love for der kom mange!
    De ligger som en firkant rundt om navlen. I starten var jeg rigtig ked af dem, men nu synes jeg ikke de er noget problem, altså- man må gerne kunne se på mig at jeg har fået børn. Min mor har også utrolig mange og betegner dem som sine æresmærker for at hun har fået 4 sunde og raske børn.
    Nu her ved anden graviditet er de blevet lidt røde igen, men jeg ved jo de blegner, og ja, jeg skal da i bikini (hvis vejret er til det) til sommer og lufte mine æresmærker!
    Kh. Kirstine(39+0)

MiniAndersenMiniAndersen
    Medlem

Hej..

Mi mave er fuld af de S** strækmærker.. syntes endda jeg kan se de breder sig fra dag til dag..

Har prøvet at smører mig med mavecreme men det hjælper ikk.. så har opgivet.. det hører nok bare med.. Alle i min familie der har været gravid har været lige så “plaget” af dem som jeg er så måske det ligger i generne..

Håber det hjælper med olien.. det kan da ikk skade noget 🙂

Kh. MiniAndersen 37+6

Viser 13 indlæg - 1 til 13 (af 13 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.