JM besøg

• This topic has 0 svar, 1 stemme, and was last updated 8 months siden by Anonym.
Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Forfatter
    ullsenullsen
    Medlem

Hej Stinne,

var til JDM igår.

Mine data:

Uge 36+3
    Fosterskøn: 3100 g
    Fosterpræsentation: H – rokkelig – dvs. næsten fast. Dybt i bækken
    SF-mål: 36

Har heller ikke travlt 🙂

Ulla

Anonym
    Gæst

Så har jeg igen været til jm, og tænkte det kunne være sjovt at sammenligne fosterskøn, fosterpræsentation og symfundusmål med jer andre.

Uge 38+3,
    Fosterskøn; 3600 g
    Fosterpræsentation; H men står højt og kan muligvis godt finde på at bevæge sig rundt.
    Symfundusmål; 37

Har det godt, er slet ikke utålmodig og har det sådan at baby gerne må blive i hvert fald to uger endnu uden at det gør mig noget. Mange plukkeveer, og snydeveer to gange.

Er faktisk lidt bekymret for at den “står højt” endnu -men jm siger at det kan den gøre helt indtil veerne har været i gang længe. Hvis vandet går skal jeg komme med det samme, ikke i ambulance men liggende, da hun har den mistænkt for at bevæge sig lidt for meget rundt derinde.

Stinne

Anonym
    Gæst

Har jo også været til JM i dag:

Uge 38+3
    Fosterskøn: 3700 g (3900 g i lørdags til tjek på fødegang)
    Fosterpræs: H og fast
    SF-mål: 38

JM synes da bare vi skulle aftale at jeg føder nu, når nu jeg har så ondt… Ja tak – hvordan gør jeg så lige det, spurgte jeg???

Jeg er ikke åben, så der kunne ikke løsnes hinder. Vi talte om evt. tidlig igangsættelse, men så længe jeg ikke er åben og dermed ikke moden til fødsel, vil hun stadig ikke love mig noget. Hverken smerter eller stort barn er indikation for igangsættelse.

Så nu har jeg besluttet mig at det også kan være lige meget – jeg gider ikke lade mig begrænse alt for meget af smerterne, og det kan jo være at noget aktivitet kan sætte noget i gang…?

I morgen skal jeg til zoneterapi og så tager jeg på mødebooker-messe bagefter. Jeg står for at booke vores interne konferencer på arbejdet og finde tit god inspiration på sådan en messe hvor mødesteder præsenterer sig selv. Og selvom jeg ikke skal booke møder det næste år, er det jo godt at være opdateret og måske vandring op og ned ad gangene med messestande kan hjælpe lidt på noget. Og jeg kan jo gå hjem når jeg ikke gider mere og smide benene på sofaen resten af dagen!

For jo, jeg er utålmodig – mest pga smerterne. Jeg nød min første graviditet rigtig meget, og havde det godt hele vejen i gennem og kunne have danset cancan dagen før jeg fødte uden at det ville have gjort mig det mindste. Lige modsat er så denne omgang – men jeg har besluttet at finde det positive livssyn frem og gøre så meget jeg kan uden at overbelaste mig selv.

Vivian, 38+3

hhkhhk
    Medlem

Hej
    Har netop været til JM (39+0) og hun skønnede ham til at veje 35-3600g, han står næsten fast (kun lidt rokkelig), symfysemål var 36cm (som for 2 uger siden) og alt andet fint og normalt.

Jeg er i modsætning til jer, ved at være lidt utålmodig og vil meget gerne snart se lillebror – har en del slemme plukkeveer og mens-lign. smerter, så vi får at se…

KH Helle (39+0)

MetteBiMetteBi
    Medlem

Hejsa

Jeg var til jdm. torsdag d. 21/2 og mine data var:

Uge 36 +2
    Foserskøn: 3300 g
    Fosterpræstentation: H men sidder ikke fast, så jeg skal “smide” mig hvis vandet går
    Symfundusmål: 35 cm

Jeg har egentlig så meget jeg gerne vil nå inden den lille kommer, at hun gerne må vente 2 uger endnu inden hun melder hendes ankomst.

Mette 37 +1

Anonym
    Gæst

var til jdm idag :
    uge 39+0
    fosterskøn :3200 g
    fosterpræsentation: Hovede står godt fast dernede.
    sf mål: 34 ½ 🙂

havde i sidste uge mens smerter-fik af vide det var kroppen og hormonerne der gjorde sig klar til fødsel. og ja besked om at vi ses om 14dage hvis du ik har født inden..
    håber jeg føder inden, vil gerne til at se den lille spire og få kroppen tilbage i nogenlunde behold 🙂

louise 39+0

chocol8chocol8
    Medlem

jeg var til jordemoder i går:
    uge 38+2
    fosterskøn :3100 g
    fosterpræsentation: Hovede kan stadig rokkes
    sf mål: 37

Er begyndt at have en del plukveer og mens.smerter (hvad er det nu liiiige at de betyder?!)
    Jeg synes også at have læst, at de bevæger sig mindre hen mod slutningen af graviditeten, men det er absolut ikke tilfældet her. Der er virkelig fuld aktivitet!!!

Anne Katrine, 38+3

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.