Sådan går det her …

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe Marts 2008 Sådan går det her …

Viser 1 indlæg (af 1 i alt)
  • Forfatter
    ullsenullsen
    Medlem

Ja, jeg er ikke den mest aktive her på linien men kan fortælle at jeg stadig er aktiv i den netdoktor-mødregruppe, som jeg “kom med i” da jeg ventede mit første barn til maj 2001.

Vi skrives og ses stadig – godt 7 år efter at der var to streger på en pind!

Da jeg ventede min datter døjede jeg med mange plukkeveer – og de var smertefulde allerede tidligt i graviditeten. Jeg var sygemeldt fra og med uge 28 pga truende tidlig fødsel.

Denne gang har jeg et meget bedre job, arbejder kun halt tid osv. osv. og havde – naivt ser jeg nu – troet at det ville betyde noget i forbindelse med plukkeveerne.

Men sådan skulle det ikke være. Altså det er ikke den rene elendighed, men jeg er virkelig glad for mit arbejde og mine kolleger og vil SÅ gerne arbejde. Ja, men jeg har plukkeveer og har mærket dem siden jeg var få uger henne.

Og jeg har nu været sygemeldt fra uge 24 og skal ikke forvente at komme tilbage til jobbet inden barsel.

Jeg har haft taget den så meget med ro som jeg har haft “ro i røven” til. Dvs. mange dage har jeg tilbragt på sofaen med en god bog eller en DVD – og min mand og datter er begge utroligt søde og hjælpsomme.
    Andre dage har jeg tullet lidt rundt herhjemme og har enkelte dag været med ude og købe julegaver.

Ja, jeg synes det er lidt kedeligt.

Overvejede om vi skulle droppe turen til Nordjylland i forbindelse med julen, men da plukkeveerne heldigvis var aftagende tog vi afsted.

Og så, i går på vejen hjem så havde jeg velignende plukkeveer i over 4 timer. De var semi-regelmæssige (ca. 5 minutter imellem) og varede 2-3 minutter.

Ja, jeg nåede faktisk at blive nervøs. Ringede fra mobilen til fødegangen men Jdm sagde bare “Du lyder ikke som du er ved at føde”. Heldigvis er min svigermor tidl. jdm så jeg ringede til hende og fik en snak – og således beroliget kørte vi videre hjemad – og pludselig forsvandt det!

Plukkeveerne igår var som de første veer i forbindelse med min datters fødsel. Sådanne plukkeveer har jeg ikke haft før i den grad.

I dag har jeg tilsvarende haft mange spontane plukkeveer – men heldigvis ikke så smertefulde som dem igår.

Det “hele” falder sammen med at den lille i maven tydeligvis boltrer sig – så det nu er ret tydeligt ikke bare at mærke, men også at se!

Min datter vejede 2850 g. da hun blev født til tiden – har en fornemmelse af at denne her er større!

Jeg skal til Jdm. den 4 januar og vil bede hende om at mærke efter om alle disse plukkeveer har haft “mærkbar” effekt.

Så mit nytårsfortsæt bliver at jeg vil være bedre til at lave ingenting – selvom det ikke er det jeg gør bedst.

I den forbindelse må jeg sige at jeg er glad for at jeg ikke har et lille barn at passe på – men istedet har en stor pige på 6½ år! Hun er meget medfølende og sød og rar.
    Ja, det er i det hele taget rigtigt dejligt at vente sig – med en kommende storesøster på sidelinien. Vi har mange gode snakke!

Beklager hvis dette var rodet, men synes lige jeg vil “give lyd”

Ulla, 27+6
    Søborg

Viser 1 indlæg (af 1 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.