connyagnethe – hvordan går det med bebs?

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe Marts 2008 connyagnethe – hvordan går det med bebs?

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • Forfatter
    oktober78oktober78
    Medlem

Hejsa – så lige dit indlæg i februar gruppen vedr. den manglende vene i navlestrengen. Jeg kan se at du også skal føde i Randers ligesom mig – det undrer mig meget at du først skulle scannes igen i uge 32, når der kun er den ene vene til at give barnet næring.

Jeg går selv til kontrol hver eller hver anden uge, hvor de kontrollerer flowet i navlestrengen, og (kun hver 14. dag) måler hoved, mave og lårben for at kontrollere vægten.

Jeg er nu 33+5/34+1 og vægten sagde igår 1774g så det er jo ikke så meget, men vores lille mand følger fint sin egen kurve, så derfor er der ikke grund til bekymring. Men jeg skal nok ikke regne med at han kommer op på mere end 2500-3000g ved fødslen.

Mvh. Pia

Hej Pia, tak fordi du kigger forbi!

Indtil videre går det fint, da jeg var til jordemor 27+4, skønnede hun (selvom hun ikke helt ville, så tidligt) bebsen til at være 1 kg. Dette var fint sagde hun. Nu er der heldigvis heller ikke længe til jeg skal afsted til scanning (d. 16 jan). Lægen sagde også at jeg ikke havde grund til bekymring, men kan da ikke lade være med at tænke på det engang imellem.
    Min livmoder målte 26 cm og det var 2 cm mere end 24+6, hvilket hun også sagde var fint. Det følger kurven og er lidt over middel. Har lige fundet mine vandrejournaler fra mine drenge og det er faktisk lidt større end da jeg ventede dem 🙂 En ret glædelig overraskelse! Så lige nu er jeg rimelig glad og regner med det bedste….
    Måske bliver mine bare mindre for hver gang 😉 Thomas vejede 45 gram mindre end Mikkel og jeg blev sendt til vægtscanning 2 gange med ham. Han skulle jo have været større end sin storebror. Men han har aldrig vidst han var nr 2, han stod nemlig også fast 1 måned før fødsel.
    Men som også sagt før, engang imellem bekymre det mig. Jordemoderen sagde også med glimt i øjet, at hvis det var en pige, ville hun meget sikkert være mindre end sine brødre 😉 Nu må vi jo så se til marts om det er en pige. Vi ved det nemlig ikke.

Din lille mand har det jo heldigvis også godt og mellem 2,5 og 3 kg er da også fint. Selvom om han bliver en meget lillemand, når han kommer ud 😉 Kender da flere født mellem den vægt, som havde alle 3 kar.

Jeg vender tilbage med en opdatering, når jeg har været til scanning. Hvor henne bor du, når du nu også skal føde i Randers, bor selv i Glesborg.

MVH

Conny

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.