eeeeej puha…

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Forfatter
    linemor83linemor83
    Medlem

ej nu kan jeg snart ikke mere,
    jeg er helt flad for kræfter, og fyldt med smerter i bækken, lænd og mine ben, kan virkelig mærke at bebsen er ved at ligge sig op plads… for et par dage siden lå min mand og jeg og så film, og jeg begyndte at få veer, men jeg tog den med ro og ville ikke gøre noget ved det, vi stoppede filmen og han masserede min ryg og lænd, hvilket ikke hjalp, så tog jeg et varmt bad og det var oki. mine veer stoppede igen men nu har jeg plukveer næsten hele tiden, og de gør næsten lige så ondt som rigtige veer. nu går jeg bare og er begyndt at blive nervøs for at føde igen, men jeg skal til en samtale med en læge på føde gangen d. 12/2. så jeg får en god oplevelse denne gang og så det bliver som jeg vil ha det… sys bare lige jeg ville dele lidt med jer herinde…. line 27+2 roskilde

jeg synes da lige du skal se at komme til hospitalet så de kan bedømme om der er chance for for tidlig fødsel for hvis du føder nu skal du ha en sprøjte så barnets lunger udvikles hurtigere, så det har større chance for at overleve.

hilsen karina på besøg fra april.

Anonym
    Gæst

Jeg har også haft de vildeste plukkeveer i julen. Jeg synes det har været hårdt med al den aktivitet og familiebesøg hvor man sidder ret op og ned i timevis. Det endte også med at vi måtte melde afbud til “3. juledag”. Hvilket der fra svigermors side ikke var forståelse for, selvom vi havde været sammen med dem både juleaften og 1. juledag + de fik 30 andre gæster og både min mand og søn havde fået maveinfluenza. Vi ku simpelthen ikke mere. Jeg lå simpelthen med varmepude før julefrokosterne og hele aftenen når vi kom hjem, og til selve frokosten hang jeg bare og havde det skidt.

Det blev dog bedre (men jeg har jo rigtig trælse plukkeveer hver dag) men de sidste to dage har jeg igen haft det endnu værre og nogle af dem er næsten som rigtige veer. De går altid i sig selv igen efter et par timers hvil, men nogen gange spekulerer jeg da på om de nu gør noget de ikke skal……

Det er godt gjort at have veer i 7 måneder inden man skal føde, håber afslutningen kommer til at gå hurtigt.

Stinne

Anonym
    Gæst

Jeg håber, du, Line, og andre må få en sidste bedre tid, før det går løs for alvor. Jeg har også haft en masse hårde plukveer henover jul og nytår, og det har bestemt sat sit præg på energien og omfang af aktiviteter.

Nytårsaften måtte vi bide over i to, selvom det bare var os fire, men jeg måtte gå i seng lige efter den tidlige aftensmad (jeg får nemt ubehagelige plukveer af at sidde ret op for længe), så min mand og småpigerne fejrede nytårsaften med et dejligt, langt, fælles karbad ;O)

Vi havde dog fået pyntet op, hygget før middagen og under maden med hatte, serpentiner, balloner, knallerter osv til pigernes store fornøjelse. De synes, det var en FIN fest :OP

I går fik vi så anden halvdel af nytårsaften og fik spillet billedlotteri med præmie og fyret vores krudt af, så nu er vi endelig kommet ‘godt ind’ i det nye år *S*

Jeg tæller stadig uger og er bare så glad for, at jeg i dag er fulde 31 uger :O)

Jeg sætter mig selv små delmål, selvom jeg selvfølgelig stadig håber at nå så langt som muligt og gerne helt til marts. Men det hjælper på humøret og er nemmere at overskue, hvis jeg kan give mig selv små sejre undervejs ved at glædes over, at nu nåede jeg så og så langt, og at babyen stadig trives fint derinde, selvom plukveerne tonser på i timevis uden, jeg har gjort det vilde forinden.

Næste delmål er 32 hele uger for mit vedkommende. Så er pigerne nemlig tilbage i børnehaven efter endt juleferie, og så kan jeg endelig se frem til lange, afslappende dage i sengen og i det hele taget et meget roligere program. Det, håber jeg, vil hjælpe på hyppigheden og smerterne ved plukveerne :O)

Dernæst ser jeg frem til først 33 uger (hvor lungerne vist er færdigudviklede…?) og så 35 hele uger og føler, at herefter er jeg nået så langt, at jeg er godt tilfreds og taknemmelig taget de mange, hårde plukveer og tidlig, begyndende afkortning af livmoderhalsen i betragtning siden uge 27. Min mand håber, jeg også når uge 37 med, så han når en vigtig konference, og det vil da så absolut også være det bedste for den lille putte derinde *S*

Og hvem ved, det er jo set før; måske når jeg også længere endnu og når endda at få taknemmeligheden udskiftet med nedkørt utålmodighed over så mange plukveer og smertefuld optakt uden nogen baby som en fair afslutning senest uge 40 ;O)

Men lige her og nu: Små, overskuelige delmål, der giver plads til en masse, små glædelige ‘sejre’ og følelsen af, at det alt i alt går meget godt og nok skal munde lykkeligt ud engang, når babyen mener, det er tid at holde fødselsdag :O)

Jeg kan godt forstå, du er helt flad, når du har de mange smerter oveni. Dem er jeg heldigvis forskånet for, når ellers plukveerne ikke giver for meget smerte i sig selv. Jeg håber, du også kan finde positiv energi over hver dag og uge, der går. Stille og roligt nærmer vi os målet og den fantastiske præmie, der vente forude :O)

Held og lykke til samtalen, jeg håber, din fødselsoplevelse bliver langt bedre denne gang.

Kærlig hilsen og opmuntring til alle herinde,

Anne 31 uger (jubiii *S*), – vi nærmer os! *S*

liwedaliweda
    Medlem

at man godt kunne gå i flere måneder og være lidt åben udenman føder. især flergangsfødende. Jeg spurgte nemlig ind til om mine 2cm livmorder hals var okay. hvortil hun svarede ja og så flere går og er lidt små åben i lang tid uden det behøver gøre noget. Så de er da godt nok at vide. at man ikke nødvendigvis ikke vil føde fordi man evt. åbner sig lidt:-) så kan man da håbe afslutningen går hurtigt og man ikke skal have veer så mange timer fordi forarbejdet e gjort:-)

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.