Babytøj størrelser???

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe Marts 2008 Babytøj størrelser???

Viser 12 indlæg - 1 til 12 (af 12 i alt)
  • Forfatter
    BeduttiBedutti
    Medlem

mine drenge var 55 og 56 lang så de var jo ret store så vi startede med at bruge meget lidt i str 56 og efter kort tid så var vi oppe i 62.
    For snart 10 måneder siden fik vi en lille pige og hun var kun 51 cm så de brugte vi 50 i starten og ellers 56 i nogle måneder før vi kom på i 62.
    Jeg tror ikke det betyder så meget om det er en tyk bebs men det er mere længten man skal gå efter

Betina og Clara 9½ måned

Hej vivian..

Tusind tak for dit svar..

Ja så fik min mor ski’ ret igen.. hehe..:-)

Kram Nina

Ja jeg sidder bare konstant med en million spørgsmål, da det jo er mit første barn..:-) Men så er det jo godt at jeg lige kan skrive herind og høste af jer andres erfaringer..

I dag går mit spørgsmål på hvilke størrelser der er mest smarte at købe af når jeg skal til at købe babytøj.. Jeg har allerede fået lidt forærende i str 50-56 og min kære mor har selvfølgelig også allerede købt en del til hendes kommende barnebarn.. Men hun bliver ved med at “ponke” mig i hovedet med at jeg skal købe str 62, for barnet vokser jo hurtigt ud af de små størrelser.. argh hun er da også SÅ klog.. hehe.. Ja selvfølgelig vokser den lille ud af de små størrelse..:-)

Men når nu der er lavet str 50 og 56 så må der da være en grund til det, ikke? hmm.. men man hører jo også på sin kære moder, for hun ved jo lidt hvad hun snakker om…

Men hvad erfaring har i andre.. skal jeg nøjes med at skaffe mig meget lidt i str 56 og så have måske lidt mere klar i str 62?

Nu har jeg jo også fået at vide at det nok bliver et lidt stort barn.. eller i hvert fald et “tykt” barn.. såå…

Nina 31+1

Anonym
    Gæst

Min søn var 56 cm lang da han blev født, og jeg har et par enkelte sæt i den størrelse og det var da rart at noget af tøjet passede perfekt, men efter max 14 dage var det altså slut med det.

Det meste af vores begynder-tøj var størrelse 60 eller 62.

Så ja, jeg ville gøre som du foreslår med en smule tøj i størrelse 56 og så resten i større størrelser.

Knus
    Vivian, 30 +3

MetteBiMetteBi
    Medlem

Min første pige var ikke så stor – kun 50 cm og 2750 g. Jeg lånte noget tøj i str. 50 men hun brugte faktisk 56 i ret lang tid. Den næste var 52 cm og 3750 g så hun var hurtigere ude af 56. Jeg vil som de andre foreslå, at du har lidt 56 og så noget mere i 62 – du kan jo altid få fat i noget str. 56, hvis du har brug for mere.

Mette 29 +1

Anonym
    Gæst

Tag og køb det i en større størrelse end du lige tror. Ja det lyder mærkligt. Ved mit første barn havde jeg noget ribtøj og det var fakrisk det eneste han havde på i de første 2-3 uger. Nat og dag var alligevel vendt rundt og det var ikke så vigtigt om han hanvede “nattøj” på og dagtøj -for det var en lang nat-dag -hvis du forstår.

Det er altså også meget nemmere med tøj der er for stort når man skal give sådan en lille bebs tøj på. Og så vokser de jo ustyrligt meget den første måned. Hellere or stort tøj end for småt.

Håber du kan bruge rådet

Stinne

Anonym
    Gæst

Hej Nina

Vil støtte din “ponkende” moder *S* Jeg kender ikke ret mange forældre med børn født til tiden og indenfor gennemsnitsstørrelse, der har gjort brug af str. 50 overhovedet.

En smule i str. 56 kan være godt til de første 1-2 uger, men de små vokser så hurtigt den første tid, at det snart er tid til str. 62.

Vores første pige var 4 kg fordelt på 54 cm, og hun startede direkte i str. 62. Vores anden pige var 3700 fordelt på 50 cm, og hun brugte str. 56 den første spæde tid – men det var ikke engang en måned, der gik, før også hun var i str. 62.

Som en anden nævner her, er det heller ikke rart, at noget strammer på den lille, eller at man synes, man fx skal hive for meget i armene til ærmene eller trække for meget i bodyen for at få den til at slå til ned om bleen. Babyen skal ikke svømme, men hellere lidt løst end stramt efter min mening – og så vokser de altså mægtigt hurtigt den første tid *S*

Held og lykke med al det søde børnetøj, det er slet ikke til at fatte, at vi snart hver især får sådan en nuttet lille babygøj at pusle om og hælde i nuttede body’er :O)

Anne 31+1

mariaolsenmariaolsen
    Medlem

Hej Nina

Ja jeg vil så ikke give din mor helt ret. Min søn der var 54 cm og vejede 4100 g brugte str. 56 de første 2 måneder, ihvertfald i bluser og bukser, med undertøj kan det godt være det gik lidt hurtigere med at skifte. Min erfaring er også at der er stor forskel på størrelsen alt efter hvilket mærke det er, str. 56 er langt fra ens i alle mærker selv om det jo burde være det da det er længden det går efter. Jeg har brugt meget tøj fra H&M og der synes jeg de månedsstørrelser der også står i tøjet passer meget godt f.eks er str. 56 1-2 måneder, str. 62 2-4 måneder osv.

Maria 26+4

Anonym
    Gæst

Hej

Min dreng var 56 cm og vejede knap 4 kg, så han var også forholdsvis stor – og vi brugte altså både størrelse 50 og 56 noget tid (og det var absolut ikke fordi han ikke voksede…..for det gjorde han, meget og hurtigt). Vores erfaring er bare, at de små babyer virkelig ER små:-)…også selvom de betegnes “store”. Og selvfølgelig skal tøjet ikke stramme, men jeg brød mig heller ikke om, at det slaskede på ham:-).
    Jeg fik også at vide allevegne, at jeg ikke rigtig skulle købe noget i den mindste størrelse, men priste mig altså lykkelig for at have gjort det alligevel….såååå, der er åbenbart ligeså forskellige erfaringer med tøjstørrelserne, som der er babyer:-). Og som andre har nævnt er der altså også stor forskel på størrelse 50 alt efter hvilket mærke det er.
    men men held og lykke med indkøbene….vigtigst af alt kommer din lille bebs jo ikke tl at fryse, om han/hun så får str. 50 eller 62 på:-)

Mvh. Katrine

NertuilNertuil
    Medlem

Mit råd til dig er at have et par sæt liggende fra str. 50 og til 62.
    Man ved aldrig helt med de der fosterskøn; Om ikke andet, så vil dit barn komme til at passe det der er for stort senere, og det er altid rart at åbne en skuffe og bare finde det man skal bruge, når man pludselig står en morgen og den lille baby er vokset ud af sin garderobe.

Min svigermor købte sidst en hel masse tøj og i alle mulige størrelser og slagser. Jeg syntes først det var lidt fjollet at have alt det liggende, men hvor blev jeg dog glad for hendes fremsynethed, da jeg slap for at skulle stryte rundt for at finde de første sæt tøj i rette størrelser.

Jeg havde ligeledes allieret mig med hende, da vi havde fået at vide at vi ventede et lille barn. Hun stod klar ved disken i H&M, og så snart vi havde en størrelse på barnet, indkøbte hun 5 sæt i den rette størrelse, som var med ved første barselsbesøg.

En kærlig tanke til min søde svigermor : )

/Sithy

Mia1204Mia1204
    Medlem

Hej Nina

Jeg venter også mit første barn og jeg tror jeg har dummet mig lidt…
    Jeg har fået købt alt for meget tøj i str.56 og knapt så meget i str.62.
    De vokser jo hurtigt de kære små så jeg vil også give de andre ret i at det er rart at have tøj i str.62 liggende klar.
    Det er jo selvfølgelig rart at have tøj der passer dem lige i starten, men starten er hurtigt overstået:o)
    Shop du hellere lidt mere:o) hi hi

Held og lykke med de sidste par uger
    Mia1204 37+3 (besøg fra jan.08)

BeduttiBedutti
    Medlem

som jeg også har skrevet længere oppe så har det jo noget at gøre med barnets længte og min datter der målte 51 ved fødslen svømmede i str 56 i starten så vi måtte ud og indvestere i noget i str 50 og efter 3 ugers tid begyndte hun at kunne bruge str 56 og det syntes jeg altså hun gjorde et godt stykke tid så lad være med at købe for meget i de forskellige størrelser inden barnet er født.

Betina og Clara 9½ måned

Viser 12 indlæg - 1 til 12 (af 12 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.