Hvis man foeder i udlandet og skal hjem bagefter???

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe Marts 2008 Hvis man foeder i udlandet og skal hjem bagefter???

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Forfatter
    babywestbabywest
    Medlem

Hvis man foeder i USA og tager hjem igen 8-14 dage efter, bliver der saa problemer med myndigheder naar vi ikke har pas osv.? Er der nogen der ved det?

Mange hilsner

Lise

Anonym
    Gæst

Altså, jeg vil ikke mene at man kan rejse nogen steder – hverken frem eller tilbage med et barn som ikke har et pas….

Bliver barnet dansk statsborger? for så skal passet vel laves på den danske ambassade, hvis det er amerikansk statsborger – hvad er faderen? – så kan det vel laves rimeligt hurtigt. Det kan det ihvertfald herhjemme, da kan man få det lavet på 3 dage hvis man gør obs på det haster.

Man kan jo ikke længere få indskrevet et barn i sit eget pas…

man skal jo også have fået døbt eller navngivet barnet før det kan få sit eget pas – vil jeg da mene…… Før i tiden kunne de indskrives i forældrenes pas som feks “unavngivet dreng”, men tror altså ikke man kan udstedt et pas i det navn, men ved det helt ærligt ikke.

Men det er nok bedst at du checker med myndighederne der hvor du bor, eller evt den danske ambassade.

vh signe 32+4

Anonym
    Gæst

Jeg har nogle bekendte som sidste år var i England da fødslen gik i gang, hun skulle ellers have født i Tyskland hvor de bor. Og de måtte altså blive et pænt stykke tid i England efter fødslen for at få pas og papirer i orden.

Men kan ikke bare rejse med et barn uden pas.

Og USA er jo ikke ligefrem kendt for at være åbent og fleksibel med hensyn til ind- og udrejse, myndigheder osv. Så jeg ville også kontakte ambassade, der hvor du nu er, og forhøre dig.

Vivian 31+1

Anonym
    Gæst

Er helt enig… bor selv i udlandet og har mange veninder der har foedt i udlandet… du skal have pairene i orden for at kunne rejse med en baby… og afhaengig af hvor langt fra pasudstedende myndighed du er kan det tage alt fra en dag til 6 uger ( som er tilfaeldet hvor jeg bor)

Held og lykke,

Giraff

katia78katia78
    Medlem

Jeg tog til Paris 2 uger efter min sidste fødsel og det var ikke noget problem at få lavet hverken dansk pas (på politistation) eller fransk pas på ambassaden (min søn har dobbelt statsborgerskab). Hvis det haster kan de sagtens lave et pas- og i øvrigt er det vel normalt- man kan da ikke være blokeret et i et land pga administrative problemer (da ikke i et vestligt land ihvertfald…)

MVH
    Katia fra april temin 26+6

tinaapriltinaapril
    Medlem

Tror også, den lille skal have pas, før I kan rejse, og at det kan være noget værre bøvl. Men tjek med ambassaden!

Kh

Tina (april)

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.