Gode fif til ferie i solen med en pode på 16 mdr.

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe Februar 2008 Gode fif til ferie i solen med en pode på 16 mdr.

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Forfatter
    TulleGRTulleGR
    Medlem

Hej

Så står sommerferien for døren om 3 uger – I andre må da også snart skulle holde ferie?

Vi skal til sydens sol, ned til svigermekanikken i Sydspanien. Det er dejligt og vi glæder os.

Har dog lige nogle spørgsmål til alle jer erfarne mødre:

1) Hvor mange gange om dagen smører I den her baby-sunblock hvide tykke solcreme på?
    Har en super god fra Matas, som har vundet i nogle tests?

2) Nogen der har gode erfaringer med en spy børnesolcreme, jeg evt. kan supplere med ?

3) Gode fif til at få boden til at tage solhat på og beholde den på?
    – Binder I den evt. fast?

4) Ved I hvor man kan købe gammeldags badesko i str. 20-21?
    Dem her – se link: http://www.edyk.dk/shop/badesko-seac-sub-777p.html
    Kan ellers kun finde nogle meget grimme, eller nogle i neopren, som jo bliver ret våde at have på i vandkanten.

5) Bruger I svømmevinger i babybassin? Og ved vandkanten på stranden?
    Hvis ja, hvilke nogen er så gode? Har prøvet nogle skum nogle i svømmehallen.

6) Andre fif I vil dele?

Forsat god sommer!
    P

Bethina2Bethina2
    Medlem

Hej Pernille

Hvad med et par Crocs de er super lette, min Alma har været rigtig glad for de par hun har haft. Du kan jo kigge her: http://www.butiklea.dk/group.asp?group=68

Butikken har til huse i Charlottenlund, hvis det har interesse.

Bethina

GersboGersbo
    Medlem

Hej Pernille!

Jeg smører ungerne efter hver gang de har været i vandet. Og så forsøger jeg at de bliver i skyggen. Men jeg er ikke så bange for at de får lidt farve, da de begge to godt kan tåle det….dog skal de jo ikke blive røde.
    Vi har også det der solfaktortøj, ( som du stadig gerne må låne) som gør at det kun er underarme og underben der skal smøres. Det gør det hele lidt nemmere.
    Tror faktisk også jeg har et par badesko liggende, men ska lige tjekke op på det. Men vi købte dem på loppemarked v. Holte station…Ved ik li hvor man ka få dem fra ny…..
    Vi binder hatten løst fast under hagen, så sidder den lidt længere fast, men det er den evige kamp. Hvis man kan finde ne med velkro er det nok sikkerhedmæssigt bedst…eller en der er totalt fed, som ungen synes han gern evil ha på ( mend et er nok først til næste år og de næste mange år frem det trik kan bruges)
    Vi bruger svømmevinger el en badering m sæde i. Købte en total fed en da vi var i USA med Alexandar hvor der også var tag på…Så kom solen ik på ham….Vi bruger bare nogle af dem der kan pustes op, men tror engetlig nok at vi mest bar ham rundt i vandet og lavede de svømmeøvelser vi havde lært til babysvømning.

Go tur …og ring bar hvis du vil låne tøjet, men det skal nok være i den kommende weekend eller ugen efter, da vi tager i sommerhus på mandag…
    Mvh
    Pernille

Hej Pernille,

Nu er jeg godt nok ikke lige en af de erfarne mødre som du henviser til, men tror nu alligevel godt jeg kan komme med et par små fif til dig! Har desværre ikke selv den store erfaring med børn endnu, men vil alligevel mene, at jeg kan hjælpe dig lidt på vej.

Jeg læser nogle gange selv på den her side https://vandklar.dk/ for at finde forskellige tips og tricks til udstyr når jeg skal på ferie. Ved ikke om denne side er relevant for lige netop dig.

Jeg synes selv, det kan være lidt svært at finde diverse informationer på nettet omkring, hvilket udstyr der er bedst i test osv.

Nu har jeg har min nevø med på ferie af og til, og der har vi altid brugt armvinger/svømmevinger ved vandkanten (Bare for en sikkerheds skyld). Ved ikke om de har nogle tests af armvinger, på siden jeg henviste dig til, men jeg vil personligt selv mene at et par Beco Sea Squad armvinger, som min nevø har brugt, har været super fine til formålet.

Rigtig god ferie til dig! =-)

-Nicolai

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.