Inspiration til aktiviteter i løbet af dagen.

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe Februar 2008 Inspiration til aktiviteter i løbet af dagen.

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Forfatter
    rikkekronerikkekrone
    Medlem

Jeg synes jeg har svært ved at aktivere Sebastian med noget nyt. Jeg synes selv det begynder at blive lidt kedeligt, hvad skal jeg dog finde på????? Nogen der har nogen gode ideer?

Hvad laver i?

Vi hører musik, leger på gulvet på maven og mens han sidder, flyver med ham, går ture udenfor (ikke så meget i tiden pga vejret), lader ham møve sig rundt i de forskellige værelser, men jeg synes bare han også virker som om det er ved at være kedeligt. Vi vil ud og købe en gynge som kan hænge over vores bjælker, det er vist den vildeste ide vi har.

Rikke og Sebastian 8 mdr. i lørdags 🙂

julie_ajulie_a
    Medlem

Vi er meget ude. 2-3 dage om ugen foregår på den måde, at vi går hjemmefra omkring kl 9, afleverer Klara i børnehaven og så går Agnes og jeg videre. Enten i den gratis legestue tirsdag og torsdag, til rytmik om onsdagen, eller bare til noget mødregruppe eller møder med nogen af damerne her inde fra. Vi kommer først hjem når vi skal hente den store eller når vi skal hjem og lave aftensmad, så dagene flyver afsted synes jeg.

Så når vi endelig har en dag hjemme, så nyder vi bare at slappe af. Men kun en dag, ellers keder vi os, og Agnes er også mere utilfreds når vi er hjemme en hel dag. Men så kommer storesøster jo altid ud på eftermiddagen og så kører cirkus igen…

En gynge har vi også i haven – den er et hit. Vi går tur hver dag, uanset vejret (der findes ikke dårligt vejr, kun dårlig påklædning… haha) og det er altid et hit at se på dyr – vi fodrer ænder og følger efter folk der lufter hunde…
    Jeg går også nogle meget lange ture, a la fra amager til vanløse, og så går tiden jo med det.

Vh Julie

litofamlitofam
    Medlem

Hej Rikke

Jeg synes også det kan være lidt svært at finde på. Det er som om Sofia keder sig, hvis ikke hun oplever nye ting hele tiden, og hun bliver hurtigt træt af det legetøj hun har.

Men det legetøj der kan holde hende beskæftiget i længere tid, kan jeg bl.a. nævne at tygge på bagepapir, spille på el-piano, og ting der larmer generelt. At banke med grydeske på grydelåg er f.eks. et hit. Ting fra køkkenskufferne, som ikke er skarpe eller så små at de kan blive slugt, er også gode at lege med.

Jeg har derudover købt “leg med din baby” bogen:
    http://www.saxo.com/dk/item/mette-vainer-wegloop-leg-med-din-baby-indbundet.aspx
    Der er nogle gode motorisk stimulerende lege i, dog kræver en del af legene rekvisitter.

Jeg er begyndt at lave lidt mavebøjninger og rygbøjninger og sådan, mens Sofia er ved siden af, og det synes hun af en eller anden grund er hysterisk morsomt?! Men jeg er også i ret dårlig form, og okser og pruster 😉

Nogen gange ser vi Teletubbies eller babyTV på YouTube. Det kan hun også godt lide, især Teletubbies, hvor hun griner og smiler hele tiden 🙂 Vi fik faktisk sådan en Teletubbies DVD i en af de gratis babypakker, men Thomas smed den ud, fordi han syntes det var dårlig stil – så jeg fortæller ham ikke, at hun ser det på YouTube nu 😀

Men det bedste, som Julie også nævner, er helt sikkert at være sammen med andre babyer/børn. Ud over at mødes med ND’erne herinde fra en gang imellem, og gå til rytmik om onsdagen, går jeg også til kirkerytmik hver torsdag (selvom jeg ikke er kristen). Måske din lokale kirke har noget lignende? De 2 gange jeg har været i svømmehallen med Sofia, har hun også været glad og fuldt beskæftiget, og sovet gode lange lure bagefter.

K.h.
    Lisbeth og Sofia, 8 mdr. på søndag

rikkekronerikkekrone
    Medlem

Hvis så det regner meget hvad gør du så. Regnslag på selvom hun sidder op? Jeg ved ikke lige hvad jeg skal give ham på hvis det regner, han skal jo helst ikke blive klam. Hvad gør du????

Rikke der higer efter noget nyt at lave 😉

julie_ajulie_a
    Medlem

regnslanger??? Regnslaget, mener jeg…

julie_ajulie_a
    Medlem

Hun har jo hue og jakke på, og så regnslag på vognen… men måske er det fordi min vogn er en kombi – og både kaleche og regnslag er anderledes end på store barnevogne?? Hun kan i hvert fald sagtens sidde op og kigge ud, uden at blive våd og hun synes det er vildt fascinerende med alt det våde… hun sidder og rør ved det og sutter på fingrene.

Jeg har også en sammenfoldelig paraply liggende under vognen altid, som jeg kan bruge til mig selv, og holde hen over vognen hvis det virkelig er en syndflod der kommer ned.

Min vogn ligner den her http://www.emmaljunga.co.uk/photos/300/12521.jpg , men det er som om min har et skygge-udhæng der er bare en lille smule større og det holder jo regnslaget og regnen væk fra hendes ansigt. Og regnslanger er lavet så det passer til, så åbningen er større end på almindelige, tror jeg?

Vh Julie

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.