Skrid, du røvsyge mor!

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe Februar 2008 Skrid, du røvsyge mor!

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Forfatter
    litofamlitofam
    Medlem

Ej, hvor er det efterhånden bare svært at underholde!

Jeg har bare den her fornemmelse af, at Sofia bare synes jeg er SÅ kedelig; “Arj mor, det trick HAR jeg set, det lavede du jo også i går. Gå nu væk mor!”.

I dag var jeg væk hele dagen, fra kl. 8 om morgenen til kl. 18:30, hvor jeg kom hjem. Åh, jeg savnede min lille nullermus! Da jeg kom ind af døren kiggede hun bare op, og kiggede væk “Nå, det er bare mor, zzzz”.

Da farmoren kom for at passe hende i dag, blev hun ellers mødt af Sofia med kæmpe smil og grin, og arme og ben baskede af glæde. Jeg er lidt misundelig. Sådan en velkomst gad jeg da også godt ha’! 😉

Det eneste tidspunkt hvor jeg ALTID dur, er når jeg ammer. Og hvis jeg ikke vil amme hende, kan hun da heldigvis bare rive mig i håret. Eller flå mig i kinderne. Eller bide mig i armen. Suk…

Nå, men jeg lever højt på de tidspunkter, hvor jeg kan få hende til at grine højt, ved f.eks. at kilde hende på fødderne med mit hår, når hun bliver skiftet. Eller lave tossefjæs imens jeg laver mærkelige lyde. Eller kaste hende op i luften, og danse rundt. Indtil de tricks heller ikke dur længere.

Pyyyh altså! Er nogen gange både bange for, at jeg overstimulerer hende, eller ikke stimulerer hende NOK. Tror altså det bliver godt for hende (og også lidt for mig), når hun engang får en vuggestueplads.

Sikke langt dette indlæg blev, det var ikke lige meningen. Men kender I den følelse af, at man bare er blevet møgkedelig i bebsernes øjne?

K.h.
    Lisbeth

litofamlitofam
    Medlem

Nu genlæser jeg lige hvad jeg skrev i går – og det kan godt være det lyder lidt alvorligt. Det er det altså ikke ment som.

Det er bare et udtryk for min frustration over, at det er svært at dække behovet for nyt-nyt-nyt hele tiden, og man som mor bliver lidt ensformig i den sammenhæng. Det er altså ikke fordi jeg tror Sofia hader mig ;o)

Jeg tror egentlig, at det er meget sundt, at man ikke kan leve sammen i en symbiotisk bobbel med sit barn resten af livet. Det bliver simpelthen for ustimulerende for begge parter.

risiririsiri
    Medlem

…Og så udvikler vores børn sig også bare med lyntempo lige for tiden, fornemmer jeg, og det er hele tiden forskelligt, hvad der interesserer dem.

Jeg kan heller ikke blive ved at finde på, og det er ligesom om det ikke kan blive vildt nok. Kasteture op i luften og at vende på hovedet, er det sjoveste for Runa, mens alt hendes legetøj bare er GAAAB kedeligt. Hun kyler det ligefrem fra sig, hvis jeg forsøger at give hende det.

Indtil videre har ugens højdepunkt været om tirsdagen, når vi skulle til babysalmesang. Når musikpædagogen spiller på xylofon eller ringer med bjælder lige foran hende, plejer Runa at være hel vild. Arme og ben kører på hende. Men altså… I tirsdags var hun fuldstændig uimponeret. Gad ikke engang at vende hovedet efter lyden. Årsagen var lynlåsen i hendes heldragt, eller den der dims til at lyne den ned med. Den var simpelthen bare for spændende at nulre ved og putte i munden. Mærkelige barn!

Rikke

oktober78oktober78
    Medlem

Ja jeg er sørme glad for at Xander går i dagpleje og jeg på arbejde – jeg føler virkelig at det var det helt rigtige tidspunkt han kom afsted da han blev 8 måneder – både han og jeg kedede os bravt, og får meget mere ud at at komme afsted hver dag. Han elsker bare dagplejen, og i den måned der er gået nu, har der ikke været en eneste dag hvor han har været ked, eller sur over at blive afleveret – til gengæld er han rigtig glad for at se os når vi kommer og hente ham, og DET er dejligt!!

Den næste bebs kommer også afsted i DP når han/hun bliver ca 8 måneder, det er jeg sikker på er optimalt.

Mvh. Pia 18+3 som nyder at være på arbejde så længe det varer:)

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.