Lækre økologiske hudprodukter søges

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe Februar 2008 Lækre økologiske hudprodukter søges

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Forfatter
    LotteForfsLotteForfs
    Medlem

Det der med økologi og natur i skønhedsprodukter er altså oftest ren hokus pokus…..der er færre skadelige stoffer i, ja, og holdbarheden bliver derfor også kortere, men økologiske kan man vist ikke helt kalde dem. Der er stadig en masse kemi i….

LotteForfsLotteForfs
    Medlem

Goddag Fru Agnes :o)

Du kan sagtens få forkælelse, minus parabener og minus parfume i ét. No problem. Gå ned i Green Skin på Gl. Kongevej (eller Pure Shop i Grønnegade) – de har alle de mærker der er noget ved musikken.

Og bestil evt. en ansigtsbehandling så du kan mærke det på din hud.

Det er mit råd – og jeg skal i øvrigt ned og have en ansigtsbehandling dernede (på Gl. Kongevej) på onsdag. Aaaaaaah!

Kys fra Lotte

FruAgnesFruAgnes
    Medlem

Hej piger
    For at blive fri for parabener og parfume, har jeg i meget lang tid brugt diverse cremer til ansigtet fra Derma, men det er så usexet og fjerner ikke selv den mindste rynke, så jeg savner sådan mine lækre cremer fra tiden før jeg blev gravid.
    Jeg ammer stadig og er desuden blevet mere opmærksom på hvad der er proppet i de skønne velduftende cremer jeg tidligere har brugt, og vil gerne blive ved med at være miljørigtig, så er der nogen der kan anbefale lækre økologiske hudplejeprodukter (det er vist svært at undgå parfume, så det må der gere være i)?

Kh
    Agnete

julie_ajulie_a
    Medlem

Uhh – du kommer til at elske det
    Der er SÅ mange lækre lækre øko mærker og de fås efterhånden alle vegne. De er jo ikke lige så billige som Derma, men de er heller ikke alle sammen vildt dyre. Nogen er midt i mellem.

Jeg elsker alt fra The Organic Pharmacy. Og de virker!! Og er pæne og lækre og sexede. Jeg kan også lide dem fra REN. Og det fra Nuxe, og det fra Jurlique.
    Nogen af dem er der jo dufte ting i, så hvis man er disponeret for allergi er de ikke helt sikre – selv om duftene kommer fra øko olier osv. Øko kan godt give allergi. Men det problem har jeg ikke, så jeg er bare tilfreds med at slippe for kemien.

Pure shop i Grønnegade er god fordi de er virkelig gode til at rådgive. Men vil du have størst udvalg så er Illum og Magasin ret godt med.

Vh Julie

oktober78oktober78
    Medlem

Vil bare lige nævne at Matas “luksusshampoo” fås i en udgave både uden pafume og parabener – den er svanemærket, og ganske udemærket:)

Mvh. Pia 16+5

julie_ajulie_a
    Medlem

– men nu har jeg lige nærlæst deklarationerne, og i en af de prøver jeg har fået fra Nuxe, der er der f.eks. parabener… så den vil jeg da ikke bruge alligevel.

Men REN og Organic Pharmacy er helt frie for den slags.

Julie

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.