HJÆLP jeg drukner…

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe Februar 2008 HJÆLP jeg drukner…

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Forfatter
    camdancamdan
    Medlem

ÅHH kunne godt bruge et råd eller 2! Gustav vil hverken spise eller noget andet. Dog tager han godt fra af mælk i glas. Han spiser heller ikke flaske mere og mad skal den lille mand jo ha… Men hvordan?
    Han SKRIGER om aftenen når jeg putter ham og han er FULDSTÆNDIG ulykkelig og intet er godt nok. Det har stået på i 4 dage nu og er blevet slemmere efter min mand er rejst udlands for at arbejde i 2 uger. Han er også ved at få en tand i overmunden og har i forvejen 4 i undermunden. Jeg kan se det gør ondt på han og gav defor lidt panodil i går, men det synes jeg heller ikke virkede…
    Nogen der har nogle råd?

Camilla & Gustav 040208

Anonym
    Gæst

Puhha, det lyder hårdt. Ved godt det er nemmere sagt en gjort, men jeg tror det bedste du kan gøre er at tage det lidt mere roligt mht til maden, og give ham tilbudet om mad og så ellers lade være med at presse ham, hvis han ikke vil spise. Der er bare perioder, hvor de små pus har mindre apetit, især i forbindelse med tandfrembrud.
    Ellers kan du måske prøve dig lidt frem med en masse forskelligt (og mærkeligt) mad for at gøre det meget mere spændende. Caroline er f.eks. helt vild med rødbedemos, (må de kun få hver 14. dag), rodfrugtmos (knodselleri, persillerod, gulerod, pastinak blandet sammen) og igår aftes spiste hun gladeligt en stor potion lasagne, der bare var hakket lidt med en gaffel. Hvis du ikke allerede er begyndt på brød, kan jeg da varmt anbefale det, Caroline elsker at sidde og gnaske selv og får derfor hver dag små stykker rugbrød med forskelligt pålæg gerne fiskepålæg (torskerogn, makrel m.m.)
    Hvis han slet ikke vil spise noget på trods af alverdens udbud af mad, så ville jeg nok “snyde” lidt og give noget af “det slemme” mad, så som babygrøden (rismel(majsmel, der bare er rene kalorier), hvidt brød (hjemmebagte boller eller bare alm. krydderboller), give små stykker grønsager og kartoffel fra din tallerken eller købemad fra glas, evt. putte lidt saltet smør i mosen eller lidt sukker på grøden, så det smager af mere. Ved godt det ikke skal blive en vane, men bare lige for at hjælpe igennem en hård tid.
    Jeg tror mad skal være spændende og varierende, så spiser de vel nok, når de bliver sultne nok.

Mht. sove, så har jeg ikke mange gode råd. Det er jo så forskelligt fra barn til barn, hvad der hjælper, herhjemme, skal jeg sidde med hånden på carolines ben og rokke stille og roligt i ca. 5 min. mens jeg siger shhhh, shhhh, lyder, så falder hun som regel til ro, nogen gange vågner hun lidt op efter 5-10 min, så må jeg ind og sidde ved hende igen i 5 min… ved ikke om det ville virke for dig. Tror det er blevet vane for hende, fordi jeg har gjort såden side hun var helt lille.

Hvis han har ondt ville jeg uden tvivl også give en panodil til at sove på. Ellers kan man vist få noget kølende gummecreme på apoteket, der tager smerterne fra tænderne.

Håber det snart bliver bedre for dig, så du kan komme ovenvande.

Louise og Caroline 210208

oktober78oktober78
    Medlem

uh det lyder bekendt – dog vil Xander godt tage flaske om natten, men IKKE om dagen….desværre ingen gode råd herfra..

Mvh. Pia

GersboGersbo
    Medlem

men jeg har fået noget tilsendt fra USA som ser ud til at virke bedre og så har jeg købt noget i en helskost som også virker godt nok. Ellers ku det være din mand kunne se om der var noget der hvor han er rejst hen og så send det hjem?

Mht til mad tror jeg også det er vigtigt ikke at presse ofr meget på…..og så ellers tilbyde lidt af hvert, men jeg ved godt det er en jungle og man vil så gerne ha at de spsiser rigtig meget hele tiden.

Håber det går bedre i dag….

Vh
    pernille

camdancamdan
    Medlem

Så der lidt fra mig igen. Gustav har været vågen i 14 timer i dag, kun afbrudt af 2 små lure. Nu er han segnet i sin seng her kl.19.15 og ja nu vil jeg sgu gå i seng og indhente noget søvn. Meget mad er det ikke blevet til men Gustav har igen drukket flot af kop. Tak for alle de gode råd, dem vil jeg bestemt afprøve.
    Godnat fra en træt Camilla her kl.19.41

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.