Erfaring med bækkenløsning

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe Februar 2008 Erfaring med bækkenløsning

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Forfatter
    hauge2hauge2
    Medlem

Jep, så er jeg den heldige ejer af et styk bækkenløsning. Øv øv øv. Det gør bare stjerneondt når jeg støtter på højre ben, så nu har jeg erhvervet mig et sæt krykker, og stavrer rundt herhjemme. Det var jo ikke lige planen.
    Min datter på 15 måneder går herhjemme hos mig, så jeg er ret nervøs for hvordan jeg skal kunne passe hende når manden starter på arbejde den. 7. januar.
    Mit spørgsmål lyder, om man kan føde normalt, og hvor lang tid efter fødslen man skal regne med at have bækkenløsning. Jeg mener, går det bare i orden med det samme??

hilsen Esther 34+3

aurora1aurora1
    Medlem

Både i denne graviditet og i min sidste har jeg bækkenløsning – eller dvs.. egentlig kun bækkensmerter – for at man kan kalde det egentlig bækkenløsning skal alle 3 bækkenled være påvirket (begge SI-led ved korsbenet, samt symfysen – mellem benene) Jeg har kun smerter i mine SI-led.
    Jeg undgik krykker, men var tæt på sidste gang.

Da jeg gik i fødsel overskyggede de smerter mine bækkensmerter – jeg fødte som alle andre og mine smerter var væk med det samme efter fødslen – men i omkring 2 år efter kunne jeg godt få en lille smule ondt i bækkenet igen, hvis jeg overanstrengte mig, men det gik hurtigt væk igen.

Nogen er knap så heldige og har følger af bækkenløsningen i lang tid efter fødslen.

Jeg får behandlinger hos en kiropraktor, og hun mener at det er vigtigt at jeg kommer igen så snart jeg kan efter fødslen – uanset om jeg har smerter eller ej – for at blive skubbet helt på plads.

jeg håber det gav lidt mening
    -Anja 31+4-

hauge2hauge2
    Medlem

Tak for svaret. Jeg må jo så håbe at jeg er en af de heldige hvor smerterne ved bækkenløsning forsvinder lige efter fødslen. Jeg prøver at holde mig så meget i ro som muligt, men det er altså ikke nemt med en lille pige på 15 måneder. Håber at jeg føder før tid.

knus fra Esther 34+4

betina28betina28
    Medlem

Hej med dig. Jeg er selv 2. gangsgravid og har været sygemeldt med fuld bækkenløsning siden september. Fejlede intet 1. gang. Jeg går til fysioterapeut, har krykker og bærer bælte (når jeg kan holde det ud). Jeg har fået det væsentligt bedre efter min sygemelding og har kunnet kommet noget mere ud og få noget frisk luft efter nogle gode øvelser fra en “medlidende” samt min fysioterapeut. Hun har været god til at vise de rigtige øvelser, selv så banale øvelser som at vende sig i sin seng. Når jeg har det allerværst har jeg ondt i samtlige 3 led og så kan jeg godt droppe at gøre noget som helst den dag. Når jeg har knapt så ondt – som heldigvis gælder de fleste dage nu – har jeg mest ondt i venstre side såvel for som bagtil. Jeg var til jm i går og hendes erfaring var ofte, at selv kvinder med svær BL havde det væsentligt bedre ca. 1 måned efter fødslen. Hun anbefaler også normal fødsel da bækkenet kommer hurtigere på plads. Men det er kræver også, at bebse vender rigtigt m.v………hvilket den ikke gør på mig endnu. Den ligger fortsat i UK, men jeg håber den har vendt sig til næste jm-besøg :o) Held og lykke…

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.