opdateret terminsliste….

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe Februar 2008 opdateret terminsliste….

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 24 i alt)
  • Forfatter
    powermommipowermommi
    Medlem

Termin: 29 feb. (eller 25.)

Fødsler tidligere: Ja i uge 39.

Født hvor: Skejby – blev overflyttet til Silkeborg dagen efter, efter eget ønske.

Kort/lang fødsel: 20. min tror jeg… Kejsersnit.

Børn i forvejen: En datter på knap 3½ år.

Køn denne gang: Dreng.

Navn: Måske Ketil.

Ønsker til fødslen: Bare jeg kan føde vaginalt denne gang, da KS var et mareridt sidst. Så må vi tage smertelindring til den tid :0)

Alice

termin: den 14 feb.

Født tidligere før: Ja i uge 38 og i uge 37.

Født hvor: Herning

Kort/lang fødsel: #½ time og 2½ time.

Børn i forvejen: a to piger på 4½ år og 6 år.

Køn dennegang: Dreng.

Navn: Victor.

Ønsker til fødslen: Eupedral har jeg ønsket dennegnag, da det simpelhen er ghået så hurtigt, at det har gjort så ondt, så er meget bange for at føde,m en det kan jeg jo ikke lige smutte fra…..

God vind til jer alle fremover

Anonym
    Gæst

termin: 29. feb / PKS 19. feb
    F.t.: uge 40+4 og 39+2 (PKS)
    hvor: Roskilde
    kort/lang: 1. gang 19 timer, 2. gang PKS
    Børn: dreng 5½, pige på 4
    denne gang: pige
    navn: Dagmar
    ønsker: håber, håber, håber at pks bliver ligeså nemt og smertefrit som sidst

Hilsen maria

katojekatoje
    Medlem

Termin: d. 6. feb.

Født tidligere: I uge 40+2, 41, 40 (de har fødselsdag d. 7/6, 7/11 og 8/5, så mine kommer ud omkring 7-8 i en måned)

Født hvor: Gentofte, New York, Gentofte

Kort/lang fødsel: 1. gang 24 timer m 30 min pressefase, 2. gang 12 timer hvoraf 2 timer pres men endte i AKS, 3. gang knap 12 timer m 1 times pres der også endte i AKS

Børn i forvejen: 1 pige på 5 1/2, en dreng på 4 og en dreng på 1 1/2

Køn dennegang: ??????

Navn: Josephine, Olivia, Theresa, Oliver, Jonathan, ???? vi har det ikke heeelt på plads.

Ønsker til fødslen: At jeg føder og ikke ender i AKS! Håber håber håber bare at jeg går igang inden d. 6 februar, går jeg til termin skal jeg have kejsersnit d. 7 feb. Så veer kom friske og glade inden da – tak. Må ikke blive sat igang og ej heller få epi, så jeg satser på at være rå som få og gøre det o naturel hvis altså jeg går i fødsel af mig selv.

Tænk at man kan glæde sig til at gå i fødsel når nu man ved det gør p…e ondt.

Anonym
    Gæst

termin: 27. feb

Født tidligere før: nej de kommer til tiden +/- 1-2 dage.

Født hvor: Skejby

Kort/lang fødsel: 6½ time, 8 timer, 10 timer

Børn i forvejen: 1 pige på 8, 2 drenge på 6½ og snart 3.

Køn dennegang: Dreng

Navn: vi forhandler……….

Ønsker til fødslen: Eeeeelsker at føde, er lige i mit es selvom det gør helvedes ondt. Her kan jeg virkeligt noget.
    Er dog lidt bekymret for om det bliver en alm. fødsel denne gang da jeg muligvis venter et stort barn igen. Mit sidste barn vejede 5100 g og jeg vil helst ikke føde en knægt størrere end det, så måske skal jeg sættes igang med risiko for at ende i KS (hvilket jeg ikke ønsker..) Men den tid den sorg.

Anonym
    Gæst

Termin: Den 2 feb.

Født tidligere før: uge 37+1

Født hvor: Haderslev

Kort/lang fødsel: Fra vand afgang, uden veer til fødslen under 4 timer

Børn i forvejen: Datter på 8 år

Køn denne gang: det ved vi ikke

Navn: Hvis det bliver en pige: Anna Sofie – Dreng: Oliver

Ønsker til fødslen: Håber at jeg får en ligeså naturlig fødsel som sidst… Fik ingen smertelindrende midler sidst, men der er jo ikke to fødsler der er ens…

Nu må det godt snart blive februar…. 🙂

fruttefrutte
    Medlem

Termin: 22 feb

Født tidligere: Ja på terminsdagen 40+0

Fødte: Roskilde

Kort/lang fødsel: Fra ankomst til hospital og 3-4 cm åben-6½ time

Børn i forvejen : Dreng der lige når at blive 2 år

Køn dennegang: Pige

Navn: ??????

Ønsker til fødslen: Havde en rigtig god fødsel sidst, men det skal dog bare overståes hurtigst muligt. Ved jo at det gør sindsygt ondt, så glæder mig ikke så meget lige for tiden.

Hilsen Christina

Anonym
    Gæst

Termin: den 1.febr.

Født tidligere før: Ja i uge 40

Født hvor: Roskilde

Kort/lang fødsel: 22 timer fra første spæde ve

Børn i forvejen: en dreng på 14 mdr.

Køn denne gang: det ved vi ikke

Navn: hvis en pige Karla Marie, hvis dreng måske Karl Gustav.

Ønsker til fødslen: Helst et godt forløb som sidst, gerne hurtigere med kortere presseperiode (2 timer sidst), og at barnet ikke står skævt. Evt. vandlindring og endda måske vandfødsel. Igen kun lindring med lattergas.

Held og lykke alle sammen :o)
    Hilsen Rikke

julie_ajulie_a
    Medlem

Termin: 15.2.

Født før:, 11 dage over tid.

Født hvor: Hvidovre – og var rigtig glad for det sted

Kort/lang fødsel: normal, tror jeg. Fra første ve 16.40 søndag, til forløsning 8.50 mandag morgen.

Børn i forvejen: Klara Marie, født d. 7.7.03.

Køn denne gang: Scanningen sagde en pige, men jeg har hele tiden selv troet på en dreng, så jeg venter lidt og ser…

Navn: Agnes eller Esther, og Sofie som mellemnavn. Hvis det ER en dreng så Viggo.

Ønsker til fødslen: tjah, ikke værre end sidst, tak. Gerne lidt kortere, lidt nemmere. Og ikke d. 29.2.
    Jeg glæder mig vildt meget og er mere utålmodig end sidst. Måske fordi jeg ved, hvad der venter mig og ikke frygter det der moderskab på samme måde. Jeg ved hvordan jeg er som mor, og er ikke nervøs for det som sidst. Jeg vil bare have mit lille menneske NU.

Kh Julie, 33+2

csjensencsjensen
    Medlem

Termin: 28.2. – ifølge Md scanning (20/2 ifølge egen regnskab);O)

Født før: Ja, begge gange 39+0

Født hvor: Esbjerg

Kort/lang fødsel: Igangsat første gang m on/off prostinveer i 5 dage. Fødte på 5 dagen; fødslen varede 18 timer. 2. gang 8 timer- åbnede mig de sidste 6 cm på en halv time! AV!

Børn i forvejen: Mads Marinus fra 100504 og Maya Klara fra 260206.

Køn denne gang: ???

Navn: ???

Ønsker til fødslen: Epidural… Mine fødsler har været meget smertefulde (men alle fødsler ikke det??). Vil helst føde i vand, men det må jeg ikke. Skal have drop m antibiotika under fødslen, da jeg er bærer af resistent streptococcor og smitter de små ii fødselsvejen. Derfor skal vi også ligge til obs i min 48 timer efter fødslen, da de er syge pga dette. :O(
    Så vil bare have fødslen og de to første døgn overstået…

Knus fra Christina 31+6
    http://www.byslyngel.dk

hauge2hauge2
    Medlem

termin: 4. februar
    født før: i uge 40+3
    fødested: Herning – super sted
    kort/lang fødsel: 10 timer fra første ve.
    børn i forvejen: Anni på 15 måneder
    køn denne gang ??
    navne: dreng: William og pige måske sofia
    ønsker til fødslen: smertelindring i vand, og at det ikke ender med sugekop som sidte gang. Av, kan man ikke springe fødslen over??

hilsen Esther 35+2

GersboGersbo
    Medlem

termin: 11. februar
    født før: i uge 39
    fødested: Denne gang gentofte – sidst Skejby.
    kort/lang fødsel: Vandet gik kl. 7.00 og ingen veer af betydning før jordemoderen prikkede hul kl. 16. Så kom der gang i veer og jeg kom i badekar kl. 19. og Alexandar var født kl. 21.57. Havde presseveer i 45 min, men lå i badekar, så det var ok.
    børn i forvejen: Alexandar bliver 3 d. 26 februar.
    køn denne gang: Pige
    navne: Thea eller Kaya
    ønsker til fødslen: smertelindring i vand, så lidt smertestillende som muligt.

Vh
    Pernille
    34+3

Anonym
    Gæst

termin: d. 28/29 feb. Pks 14.feb.

Født tidligere før: 36+5/6 og 41

Født hvor: Herning

Kort/lang fødsel: 2 t 55 min/ knap 8 timer

Børn i forvejen: To piger på knap 11 og knap 8 år.

Køn dennegang: Endnu en pige

Navn: Muligvis Clara eller Dagny

Ønsker til fødslen: Så smertefrit som muligt efter Pks.

Sussi 32+0

aurora1aurora1
    Medlem

termin: 25. feb

Født tidligere før: Ja uge 40+6

Født hvor: Hjørring

Kort/lang fødsel: havde små veer i ca 18 timer inden det rigtig gik løs, men så gik det stærkt. Veerne gik fra at være uregelmæssige med 10-15 minutters mellemrum til regelmæssige med 2 min interval. havde 3 min pressefase.

Børn i forvejen: Ida på 3 (okt. 04)

Køn denne gang: pige

Navn: Lina (måske…nogen der har en mening om det?? et det for meget svensk?? ellers kalder vi hende det hun ligner når vi ser hende)

Ønsker til fødslen: Jeg vil gerne være lidt mere med denne gang – fødte sidst uden noget som helst smertelindrende, men var så fokuseret på min smerte at jeg ikke opfattede andet omkring mig. Vil gerne prøve akkupunktur.

TulleGRTulleGR
    Medlem

Termin: 10. februar
    Født før: Nej
    Fødested: Gentofte sygehus
    Kort/lang fødsel:
    Børn i forvejen: Nej
    Køn denne gang: Dreng
    Navne: Sebastian
    Ønsker til fødslen: Så “normalt” som muligt. Bare alt går vel, så er jeg glad. Forhåbentlig heller ikke en marathon fødsel. Håber junior snart vender sig!

Før fødselsforberedelse ville jeg have sagt epidural, men nu er jeg meget i tvivl, idet det ikke er bare lige, der er også bivirkninger og det kan gå galt. Det må blive op til jordmoderen at vurdere.

Hilsen Pernille 34+4

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 24 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.