Kurve- vugge kup!

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe Februar 2008 Kurve- vugge kup!

Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)
  • Forfatter
    LotteForfsLotteForfs
    Medlem

Ja!

ALLE vores babymøbler, dvs. sneg, puslebord og barnestol er noget jeg har fundet til storskrald, eller på anden vis tiltusket mig. Det er så fedt, jeg elsker brugte ting, og det fede er, at de ser lige så fancy, eller mere, ud som de nye :o)

Længe leve loppefund!!

Lotte 33+2

Anonym
    Gæst

Jeg bliver simpelthen lige nød til at blære mig lidt her…..
    Vi var ude og ose i vore yndlings genbrugsbutik Røde Kors i Ry (kan varmt anbefales til jer der bor i nærheden). Det er en stor butik mad hovedsageligt møbler og ofte også mange babyting.

Nå, men så komer en af de mænd som arbejder der hen til mig og siger han har noget ude bag ved som jeg lige skal se. Ok, hvad mon han er ude på? Jeg går med ham derud og der står den fineste kurvevuge som de lige har fået ind. Den er bare så flot! Man kan tage selve vuggedelen af understellet, og den er der så hanke i så man kan feks tage den med ind i stuen om aftenen, og så tage barnet med ind i soveværelset når man selv går i seng. Den er helt intakt, og manden som arbejdede der mente at det var en model fra 50érne fra en kurvemager på Østbanetorvet i århus, hvor han kom som ung. det er da lidt sjovt at finde sådan en fin ting. Og så koster det jo ingen penge når man køber det sådan et sted. Fik den for 135 kr……

Nu skal jeg så bare have anskaffet en madras der passer i størrelsen og måske have syet en sengerand.

Andre med loppefund de vil blære sig med?

Signe 32+3

julie_ajulie_a
    Medlem

Sikke et kup!

Vores kurve-vugge er en venindes, som går på omgang mellem babyer. Der følger så en bog med, hvor man sætter et billede ind af brugeren og skriver fødselsdato og navn osv. Den har været i omløb siden starten af 70´erne. Jeg har bare købt en ny madras.
    Klaras seng er en udtræksseng fra 50´erne, som vi fandt på loppemarked og malede. Den er så fin.
    Og sådan set er alt babyens udstyr genbrug – det har jo været Klaras 🙂

Vh Julie

litofamlitofam
    Medlem

Hvor lyder det som en fin vugge Signe 🙂 Og sjov idé, det med at have en bog der går på omgang Julie. Måske jeg burde starte sådan en bog hjemme hos os, jeg har nemlig også lånt en rigtig fin gammel vugge af en veninde, og mon ikke den kommer til at gå på omgang en del år endnu…

Resten af de babyting vi har, har vi også fået eller lånt. Jeg er dog i tvivl om vi vil beholde det puslebord vi har fået, da det er noget af et stort gammelt skrummel, som ikke er så pænt, så måske køber vi et helt nyt. Vi får en tripp-trapp stol i barselsgave fra mine forældre, men jeg synes ikke rigtigt nogle af de nye farver passer os, så jeg overvejer at få dem til at købe en gammel brugt tripp-trapp, som så kan sprøjtelakeres i den farve vi gerne vil have (en grøn-tyrkis farve). Det kommer sikkert til at koste det samme eller mere end en ny, men så får vi den HELT som vi vil have den.

Mvh.
    Lisbeth
    33+4

Mia1204Mia1204
    Medlem

Hej Signe

Jeg har ikke fundet noget på loppemarkeder eller i genbrugsbutikker, men vi har fået en junior seng som min mand har ligget i da han var lille. Den skal godt nok have en ordentlig omgang knofedt og ny maling men pyt med det. Vi har jo lang tid til at ordne den, og det er da langt sjovere end at købe en ny.
    Vores vugge er også en der går på runde i familien. Indtil videre har 3 af mine fætre plus min kusine ligget i den da de var nyfødte.
    Synes det er sjovere når der er en historie bag møblerne.

-Og tillykke med dit vugge-kup:o)
    Mia1204 37+3 (besøg fra jan.08)

Anonym
    Gæst

Dejligt køb du har gjort
    Min svigerinde fandt en stokke triptrap stol (tror jeg den hedder) på loppe marked til 75 kr og på et andet loppemarked købte hun en til os for 125 kr. Komplet, den skal måske lige slibes og have en ny gang lak, men nu må vi se.
    Elsker at gå i genbrugsbutikker. Har fundt lækkert tøj til lillepigen. 🙂

Jeg elsker også møbler med historie. Vi har en vugge som min morfar(der er møbelsnedker) lavede til mig da jeg blev født, mit navn er så det første der er blevet brændt ind i endegavlen sammen med årstal. Den har været rundt til alle deres børnebørn og nu her 28 år efter kan han nyde at oldebarn nummer to også skal ligge i den.

GersboGersbo
    Medlem

Hej!
    Lyder ellers lækkert med sådan en sød genbrugs-mand og butik. Dejligt med omsorgsfulde folk i vores efterhånden travle og til tider egoistiske verden. – Tillykke med vuggen!
    Jeg har jo før på netdokotor reklameret for genbrugsbutikker ( dog mest i KBH) men har arbejdet i Låsby og havde en kollega der talte godt om genbrug i Ry ( Hun boede i Ry).
    Her hos os har vi flere gange gjort kup ( Dieselbukser til 25 kr på Holte loppemarked, dukkeseng til storebror for 75 og barnepc til 25) og ellers tøj til lillepigen i diverse genbrugsbitikker ( Ægrer mig stadig over at vi ikke købte noget mere tøj på sidste loppemarked i Holte, Der stod en og solgte alt sit pigebabytøj for 5 kr. sættet, men vi var ikke sikre på det blev en pige, så vi turde ikke!)
    Og nå…ja vi købte Alexandars store seng for 1000 kr på dba. Den kan være lav, mellem høj og køjeseng, så den kan han bruge i mange år ( eller vi har 2 senge til når lillepigen også skal i egen stor seng, men det kræver et værelse mere!)

Men ja….genbrug er lige noget for mig….så PRØV DET – Det luner at tænke på hvor meget man har sparet!

Snevejrhilsner her fra KBH

Pernille

Anonym
    Gæst

Hejsa,

jeg har desværre ikke tidligere været så god til at købe møbler etc. brugt, men har til gengæld gjort mange genbrugskup på trendsales. Jeg har solgt flere flyverdragter og har også selv købt et par stykker. Så det kan anbefales !

kh Louise

hauge2hauge2
    Medlem

ja, det er en dejlig fornemmelse at spare en masse penge. Jeg har også købt en del babytøj i en børnegenbrug i Herning, og ellers er jeg flittig bruger af QXL hvor tingene jo heller ikke er så dyre. Har bl.a. købt voksipose, to højstole (som trip trap), en masse tøj, en barnevogn (2 år gammel), en autostol (1 år gammel), babyslynge, bæresele, skråstol o.s.v. Det gør mig ingenting at tingene ser lidt brugte ud, for det kommer de jo alligevel hurtigt til. Da jeg anskaffede ting til vores første baby regnede jeg ud på alle de ting jeg havde købt brugt, hvad de ville have kostet hvis jeg havde købt dem fra ny. Og det viste sig sandelig at jeg havde sparet omkring 4000 kr. Det er da også en slags penge

vi har en vugge der går på omgang i familien, og der skriver vi barnets navn og årstal under bunden på den. Det er en min far selv har lavet. Det er enormt hyggeligt

knus fra Esther 35+5

rikkekronerikkekrone
    Medlem

ÅÅÅhhh, jeg er dybt misundelig, kanon loppefund. Vi har længe ledt efter en vugge som vi synes om og som ikke koster for meget. Hvor er du heldig. 🙂 Vi har set en masse på QXL men de bor alle sammen på sjælland og der er ikke nogen der vil sende vuggen, øv. Håber der pludselig dukker noget op……

Rikke 32+6

Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.