…redebyggerinstinktet er kommet tidligt….

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe Februar 2008 …redebyggerinstinktet er kommet tidligt….

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Forfatter
    Anonym
    Gæst

Jeg skal jo have pks d. 19. feb og regner da ikke lige med at føde tidligere. Men jeg har totalt redebyggerinstinkt. Alt skal bare ordnes og gøres klar.
    Idag gik jeg igang med bryggerset, der bliver smidt ud og ryddet op i stor stil. Imorgen vil jeg fortsætte med vores skabs-væg.
    Baby kom bare an (men vent gerne lidt endnu;0)
    Maria

julie_ajulie_a
    Medlem

Allerede for et par mdr. siden ryddede jeg op i et stort skab vi har i entréen – alt i mens jeg tænkte; hvad har du gang i??? Jeg sad og stablede toiletruller og køkkenruller og var totalt hys med det skab. Og nu, når nogen har smidt noget tilfældigt ind i det, så hidser jeg mig op, som om det skab var selve symbolet på mit moderskab, og der skal BARE være orden!

Men resten er ikke klar. Vi skal dog en tur i babysam i dag, og er jo også stadig i gang med at ordne det nye køkken. Resten af udstyret står i kælderen, fra da Klara brugte det. Men det meste er sorteret, vasket og klargjort.
    I mit skab i soveværelset har jeg to små kurve med de mindste str. tøj og noget af det nye, jeg ikke har kunnet lade være med at købe… og så sidder jeg ind i mellem der, og holder det op og snuser til det og glæææææææder mig så meget 🙂
    Kh Julie, 32+5

litofamlitofam
    Medlem

Hihi Julie, du skriver så skægt! Kan lige forestille mig dig gå amok, når kæresten skødesløst smider en pakke toiletpapir FORKERT ind i skabet 🙂

Jeg har også haft redeinstinktet kørende i mange måneder efterhånden. Dog mest på det tanekmæssige plan – jeg har 1000 idéer inden i hovedet, om alle ting vi kunne gøre ved huset; hvordan børneværelset skal indrettes, et kælderrum skal laves til kontor og nu vi er ved det, så kunne vi jo også liiiige få gravet dræn rundt om huset og lagt terrassen om, og vi skal da også have plads til et legehus, men så skal vi først nedlægge køkkenhaven, fælde blommetræerne i indkørslen og plante NYE træer. Stakkels Thomas kigger bare træt på mig.

Men jeg er stolt af, at jeg HAR fået ryddet op og sorteret alting i kælderen – der var godt nok meget. Og jeg fik lige ryddet vores køkken op i nat, og afkalket vaser. Det er ret uvandt for mig, med sådan et nazi-hausfrau syndrom, og det er faktisk lidt irriterende, for jeg negligerer mit studie til fordel for det.

Mvh.
    Lisbeth
    32+4

oktober78oktober78
    Medlem

Nu har jeg jo været sygemeldt i øhhhh 3 uger (hold da op de gik hurtigt!!) og jeg har fået lavet…..stort set ingenting, he, he….utrolig som man kan få tiden til at gå, det havde jeg ikke regnet med!

Men, her de næste par uger satser jeg stærkt på at få købt de sidste ting, fikset børneværelset, vokset sofaerne (som var det allerførste jeg skulle have gjort…hmmm) etc. – jeg bliver vist snart nødt til at tage mig lidt sammen!!

Håber det hjælper når nu solen kommer til at skinne lidt de næste dage….

🙂 Pia 33+0/33+3

mini_mussimini_mussi
    Medlem

Hey…

Sjovt du skriver det….har det på nøjagtigt samme måde – sagde til min mand forleden dag at det måtte være det såkaldte redebygger syndrom jeg har gang i, for jeg er også gået helt i selvsving med at få lagt alting i system, smidt ting ud osv osv….Min stakkels mand må så bare følge trop når jeg får mærkelige ideer om at nu skal det skab rydes eller samles for den sags skyld, for jeg kan jo ikke selv det hele i og med at kroppen ikke er så mobil og samarbejdsvillig som den har været:-( Sjovt nok tænker jeg som regel ikke på at jeg ikke selv kan klare det før jeg er gået igang med projektet. F.eks. drønede jeg i Ikea forleden for nu skulle jeg altså bare lige have de to skabe som jeg længe havde set på til børneværelserne (havd elige en fridag), og havde målt at de kunne være i bilen osv. Men hvad jeg ikke lige havde overvejet, var at jeg måske ikke kunne slæbe kasserne ind i bilen….så der stod jeg i udleveringen og kiggede lidt på de der kæmpe kasser….til alt held kom en stor stærk mand, kiggede på min mave og sagde “tror du ikke lige jeg skal smide dem ind i din bil”……puha, min redning. Bare sjovt at man glemmer at man ikke kan hvad man plejer før man står i situationen.

Kh. fra endnu en redebygger, som i øvrigt snart skal igang med at male 3 x værelser….hmmm….måske når jeg bare et, men det er også okey:-)

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.