Farvning af stofbleer

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe Februar 2008 Farvning af stofbleer

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Forfatter
    powermommipowermommi
    Medlem

Jeg må da vist en tur i matas snart…! Skal i øvrigt også have hentet min graviditetspakke alligevel.
    Har også nogle stofbleer, dog med lyserøde bamser på – Vi skal bruge blåt denne gang :0)
    Ligeledes et stykke stof fra vores Sleebee pose (den i hovedenden) er fuld af gammel mælke/gylpe pletter, der ikke kan gå af i vask, så det kan også godt tåle en blålig nuance.

Tak for tippet!

Alice 31+5 (32+5)

julie_ajulie_a
    Medlem

Jeg har brugt dagen i dag på at farve alle de gamle stofbleer jeg brugte til Klara. De var hvide, og så var der jo gule skjolder efter gylp på næsten dem alle sammen.
    Men så var jeg i matas i går for at bytte en julegave, og fandt noget farve til at bruge i vaskemaskinen. Det var så nemt, selv om man skulle vaske først en gang for at få dem helt rene og fugtige, så en gang mere med farven og til sidst en gang til, for at få overskuds farve ud. Og nu kører jeg maskinen en gang til, for at rense tromlen helt.

Men bleerne er blevet så flotte. En mørk rød farve, der dækker alle skjolder. Jeg glæder mig helt til at bruge dem nu.
    Vh Julie, 33+3

Anonym
    Gæst

Hej Julie,

ja, jeg forsøgte mig jo med den økologiske metode. En god stærk rødbedesuppe og så tøjet i blød nogle timer. Det blev så flot, men gik desværre alt sammen af i vask. Så jeg skal også i noget kemi fra Matas…

Annette

Anonym
    Gæst

Hej julie
    Ja jeg har også en helt klar plan med at skulle farve de gamle stofbleer, men kan bare ikke finde den farve jeg vil ha (limegrøn). Det lyder også rigtigt flot med den røde, måske bare lidt for tøset til min knægt…..

Nogen der ved hvor man kan få den lime? Vil prøve i tømmerhandlen imorgen…..

Signe 32+1

julie_ajulie_a
    Medlem

de havde en frisk grøn i matas… den var pæn, men ikke helt lime.
    og hvis du så bruger lidt for lidt – altså der går en æske til 600 gr. tøj, og jeg brugte to æsker til 15 stofbleer for at være sikker på den dybe røde farve.

Hvis du så bruger lidt for lidt farve, så bliver den jo lysere…
    vh julie

Anonym
    Gæst

ja det kunne jeg selvfølgelig prøve….

Tak for tippet!

Schroeder2Schroeder2
    Medlem

Jeg snupper lige dit tip om at farve stofbleerne røde (hvorfor har jeg da ikke tænkt på det selv…. : )

Hav en forrygende dag

Vera 32+4 og nu kun 3 uger til barsel….. + (Julie 19mdr.)

hauge2hauge2
    Medlem

jeg har også tænkt mig at farve stofbleerne. Også for at man nemmere kan kende sine egne i et virvar af bleer i f.eks mødregruppen. Men jeg må lige vente til jeg har født, for jeg ved ikke om det bliver en pige eller dreng.
    Jeg ved at de også har stoffarve i Panduro hobby

knus fra Esther

Anonym
    Gæst

efter julies anefaling fandt jeg en flot grøn i matas som jeg så vil farve i den lysere nuance så de ikke bliver for mørke. Det er også mere økonmisk, da jeg har regnet ud at jeg vil kunne farve 18-20 bleer for en pakke. Det er jo ikke biligt det tekstilfarve…..

signe 32+2

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.