Hvornår tror I, I føder? Og hvornår termin?

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe Februar 2008 Hvornår tror I, I føder? Og hvornår termin?

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 17 i alt)
  • Forfatter
    julie_ajulie_a
    Medlem

Jeg har scanningstermin d. 15.2. og lægens beregnede termin d. 18.2.
    Jeg tror selv, jeg føder d. 26.2. fordi jeg også gik over termins datoen med min datter, og fordi d. 26. er præcis 9 mdr. siden befrugtelsen.

Altså, Klara blev lavet d. 6.10.02. og kom ud d. 7.7.03., så det kan da dårligt blive mere præcist, selv om hun ifølge læger og scanninger osv var 11 dage over tid. Denne her er lavet d. 25.5. (kl. 23.45 – ja, man har vel styr på sin krop…:-)) og derfor tror jeg på d. 26.2.

Men når alt det er sagt, ville jeg elske at føde i starten af feb. Jeg vil blive nervøs jo tættere vi kommer på d. 29.2. Er ikke vild med tanken om skudårs fødselsdage, da vi går meget op i fødselsdage herhjemme.
    Vh Julie

oktober78oktober78
    Medlem

Jeg har termin d. 13 el. 16. februar alt efter hvilken beregning man går ud fra….aner ikke hvornår jeg kommer til at føde, det kommer helt an på hvordan flowet i navlestrengen er. Men jeg får nok ikke lov at gå OVER tid. Håber bare ikke at det bliver d. 6. februar da både min søster og min mands søster har en dreng der har fødselsdag denne dato!!

🙂 Pia

julespasjulespas
    Medlem

Hej piger

Hvornår har I termin og hvornår tror I, at I føder? jeg ved godt der er en terminsliste, men hvad tror I?

Jeg har den 7. februar 2008, men tror, det bliver den 1 eller 2 februar.
    Sidste gang fødte jeg to dage før termin. I dag er der 41 dage til min termin.
    Jeg har også en søn på 1½ år, som er begyndt at snakke. Han siger “daydee” = baby, ret sødt… og så rører han ved min mave. Forstår ikke meget af at han snart skal være storebror, men de skal nok få glæde af hinanden, kan jeg se på min søsters børn, hvor der kun er 16 mrd. mellem.

Der går nok ikke lang tid før den første i vores “Februar-gruppe” føder, tror I?

Knus herfra Århus

KiaT75KiaT75
    Medlem

Hej Med Jer,

Jeg har termin d. 17/2-08 og håber det bliver lige der omkring. Det er første gang jeg/vi skal være forældre og synes det er ubehageligt, at det hele er så usikkert og man ikke kan være sikker på hvilken dag det bliver osv. Skubbes dagen den ene vej, bliver det for tæt på svigerfars fødselsdag og går det den anden vej, ja – så bliver det et skudårs barn og så skal der vælges om det bliver et ferbuar eller marts barn. Men vi må jo hellere bare glæde os til, vores lille dreng har lyst til at se dagens lys :o)

Det er super at kunne følge lidt med herinde, hvordan I andre har det. Er gået på barsel en uge før jul og det har været et rigtig godt tidspunkt – både mht. jul og nytår, men også da jeg har meget vand i kroppen nu.

Rigtig godt nytår til Jer,

Kia 32 + 5

jeg har termin den 14 feb, men har født 3 uger før tid, så tror på alt mellem den 24 jan og den 31 jan……

Bethina2Bethina2
    Medlem

De 2 andre gange har jeg født på terminsdagen, så jeg forventer intet før den 7. febuar som er scanningsterminen, den termin jeg regnede mig frem til er 8. febuar og lægens den 9. febuar. Så en af de 3 dage jeg tror selv mest på den 8. febuar.

Bethina 34+1

diddlmus2diddlmus2
    Medlem

hejsa
    jeg har termin den 15 feb. skal måske have planlagt ks men finder ud af det den 24 jan. der skal jeg scannes igen:-)

grunden til dette er at min søn thor på 1 år og 3 mdr var rimelig stor og sad fast efter jeg havde været igennem hele fødselsforløbet lige til den sidste pres ve….så blev det akut ks. så nu skal vi tjekke og se hvor stor lillebror er:-)

sidst gik jeg 16 dage over puha satser på en fødsel før denne gang

Tenna 34+0

Anonym
    Gæst

Jeg har termin 21. febr. (ifølge min egen beregning – og den jeg følger), som dog først blev rykket til 26. af Hvidovre og nu rykket tilbage til den 21.

En privat scanning sagde dog den 23., men selv tror jeg, det bliver i 1. uge af febr. Sidst fødte jeg 6 uger før termin – men så tidligt tror jeg nu ikke det bliver denne gang – men ca. 3 uger før… Ellers kan jeg jo altid tage på last minute sale i Magasin i febr. og så styre det ad den vej 😉

Annette

SoffigirlSoffigirl
    Medlem

Jeg har termin den 25. februar.. tror dog at det bliver noget før… omkring den 14-16. februar.. kan simpelthen føle at jeg allerede er i gang med modningsproces.. og jordemoder sagde igen i dag at jeg skal sætte farten ned.. sidst fødte jeg dagen før termin.. men der havde jeg også været ‘sofa-liggende’ i 3 måneder i forvejen..
    Så fra i dag vil jeg atter en gang sætte tempoet ned.. (hvad er meget svært synes jeg godt nok)… og så været aktiv igen når jeg når den 3. februar hvor jeg er 37+0! ;o) Så midt i februar til mig.. tror jeg.. men det kan kun tiden vise!!

krams fra Soffi 31+4

katojekatoje
    Medlem

Har termin 6. februar og er ret sikker på jeg føder 6 el 7 feb. Mine 3 andre er kommet ud d. 7/6, 7/11 og 8/5 så det er åbenbart da baby er færdig bagt.

Anonym
    Gæst

Hej,

Jeg har termin 1. februar ifølge scanningen i 20. uge og den 6. februar ifølge nakkefoldscanning.
    Sidst fødte jeg 2 dage over termin, og denne gang tror jeg også jeg rammer nogenlunde den 1. febr. Der er SÅ meget gang i splinten inde i maven, så det føles nærmest som om den er på vej ud allerede nu.

Hvis jeg skal gætte på en dato bliver det den 2/2… jeg er selv født den 11/11, så måske er der noget her??

Hilsen Rikke

litofamlitofam
    Medlem

Jeg har termin 19. februar, ifølge MD-scanningen. Ifølge sidste mens første dag, var termin den 23. februar. Da vi blev køns-scannet i uge 28, var hun størrelsesmæssigt ca. en uge længere fremme, men vi beholdt terminsdato 19. februar.

Jeg tror derfor selv, at jeg føder et sted mellem den 15. og 23. februar. Nu må vi se 🙂 Jeg vil helst ikke føde den 20. eller 22., da der ligger familiefødselsdage dér, så håber jeg føder før eller præcis til termin. Har en “fornemmelse” af den 17/2…

Lisbeth
    32+3

hauge2hauge2
    Medlem

Hej. Jeg har termin den 4. februar, og fødte 3 dage over termin sidste gang. Jeg håber på at jeg føder før termin denne gang da jeg har fået bækkenløsning, men det bliver jo nok først omkring termin jeg føder. Det bliver spændende at se om det bliver en januar eller februar baby.
    Og ja, det kan da ikke vare længe for de første begynder at poppe. Der er jo kun ca. 14 dage til de første er nået til 37+0

knus fra Esther 34+4 (kun 17 dage til 37+0)

Anonym
    Gæst

Det er jo et på mange måder irrationelt spørgsmål at forholde sig til, men ikke desto mindre har jeg nu også gået og spekuleret meget over det selv 🙂

Jeg har termin den 14. februar iflg NF-scanningen – lægens beregning sagde den 5 . februar. Ved min store pige gik jeg 3 dage over termin, hun er født den 10. april 2001. Jeg selv har fødselsdag den 10. januar og derfor “satser” jeg på at føde den 10. februar, altså 4 dage før tid, således jeg selv og mine piger alle har fødselsdag den 10. i måneden – hvis dette glipper så tager jeg den 14. februar, Valentinsdag, og altså også terminsdagen…

Gid man sådan virkelig mentalt kunne fremmane en terminsdag, jeg tvivler dog på at det i virkeligheden gør nogen forskel hvad man går og tror, men det kunne da være sjovt…

Krams Sanne

fruttefrutte
    Medlem

Ja tænk engang hvis vi selv kunne bestemme. Ved min første fødsel fødte jeg på terminsdagen, og mon ikke også vi skal derhenad igen. Har dog lidt en følelse af at jeg føder lidt før termin som er den 22 feb.
    Hilsen Christina

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 17 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.