graviditetskløe – HJÆLP!!

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe Februar 2008 graviditetskløe – HJÆLP!!

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Forfatter
    julie_ajulie_a
    Medlem

Det eneste der holder eksem fra mine hænder og kløe fra resten af kroppen er cremen fra Aderma. Den fås på apoteket. Den er specielt god til folk med knopper 🙂

Håber du finder noget der kan hjælpe. Nu ved jeg ikke, om det bliver for hokus pokus agtigt for dig, men da jeg først fik min eksem på hænderne, som var så slem at de revnede og ikke kunne bruges, da virkede ingenting heller. Hudlæge, cremer, lysbehandling osv. Nada.
    Til sidst fandt jeg en god akupunktør og hun behandlede mig i 3 mdr. og så var det helt væk og er aldrig kommet tilbage. Hun sagde noget om leveren og belastning og udrensning og alt den slags – og jeg forestiller mig at det er lidt det samme der sker, når man er gravid og ens lever er belastet – er vel også derfor de tjekker levertal?
    Men måske kan sådan noget alternativt noget hjælpe dig? Min eksem kom efter jeg fødte Klara og jeg er ikke spor i tvivl om, at den blev udløst af graviditeten og hormoner osv.

God bedring i hvert fald.
    Vh Julie, 33+4

Anonym
    Gæst

Har igennem længere tid (vel 3½ måned) haft nogle små irriterende monster kløende knopper på maven. Nu har jeg også fået dem omkring kravebenet og den ene hånd, samtidig med at dem på maven er blevet meget værre.
    Jeg har prøvet med diverse cremer uden parfume, smerte- og kløestillende salve, alt sammen uden held. Var så ved lægen i går (en eller anden træls vikar) og hun ville foreslå xylocain som jeg jo allerede har prøvet. Derfor kunne hun ikke se anden udvej end at tage blodprøve for at tjekke mit levertal (får tidligst svar mandag), og give mig nogle høfeberpiller hun mente måske kunne hjælpe.
    Men ak ak – vågnede alligevel i nat ved at jeg var ved at rive mig selv til blods på maven. Det er så slemt når jeg klør der, at jeg får pukveer af det 🙁 Havde i forvejen haft svært ved at falde i søvn fordi jeg fik den ledeste halsbrand af den der lille bitte pille 🙁

Er der nogen der har fundet et vidundermiddel?

Alternetivet er, iflg. lægen, at jeg bliver sat i gang før tid, hvis jeg ikke kan holde det ud – men jeg har stadig 7½ uge til termin og synes ikke om tanken, da jeg gerne vil føde så naturligt som muligt…

Knuz Dorthe – 32+2

betina28betina28
    Medlem

Hej Dorthe,
    Jeg skal også have taget blodprøver på mandag. Mit kløe er dog ikke så slemt som dit, men jeg har svær BL og den lille ligger fortsat med hovedet opad – dejligt, så det hele skal lige tjekkes inden det så bliver besluttet om jeg skal have pks. I min forrige graviditet fik jeg penicilin mod blærebetændelse da jeg havde ca. 1 måned igen. Der fik jeg simpelthen en overfølsomhedsreaktion og kløede som en sindsyg over hele kroppen. Jeg fik anbefalet Aloe Vera creme, som jeg købte på apoteket. Det lindrede en smule, især når jeg havde det varmt.
    Pøj pøj.
    Betina 33+4

Anonym
    Gæst

Ja vi har det jo alligevel liggende til de små babynumser. 🙂
    Og her virker det altså, men jeg har heller ikke været så slemt angrebet, men jeg ved der er flere hvor det har hjulpet lidt. Det tager toppen.
    -monica 39+0 (fra jan08)

Carola27Carola27
    Medlem

PS. Phenergan er hånkøb og virker lindrende for allergireaktioner samt som mild sovemedcin

Carola27Carola27
    Medlem

jeg har været på svangreambulatoriet af samme årsag nogle gange, og det ville også sætte mig igang (i dag). Jeg har ikke forhøjede levertal, og derfor kunne de ikke behandle mig med noget halløj jeg ikke kan huske navnet på. Jeg har fået noget phenergan 25 mg., som jeg skal tage en time før sengetid. Anthiastamin hjalp heller ikke mig. Nu har jeg taget phenergan to nætter og i nat virkede det faktisk ok. Men jeg stopper igen efter den kommende nat, da der i pakningen står, at man ikke skal tage dem, hvis der er mindre end to uger til forventet fødsel og sidst fødte jeg 38+6 (hvorfor ¤#/%¤/&% har de så givet mig dem….). Nå, i dag var jeg til akupunktur for BL og JM gav mig også lige en nål for kløen…så må vi se om det hjælper. Punktet, hvor kløen skulle sidde (fik en nål på indersiden af det ene lår) , var mega ømt, og det gjorde hammer naller. Det tolker jeg som, at hun har fundet det rigtige punkt ;o) så måske du skal prøve det. Jeg har også overvejet zoneterapi, og så har jeg hørt at zinklinamin (!!!) skulle have god effekt. Jeg bruger også ren aloe vera og det hjælper mig en time eller to.

PØJ PØJ

Carina 37+0 (jan08terminen)

katojekatoje
    Medlem

Hej, henover julen begyndte min mave, mine bryster, arme og ene ankel også at klø helt sindssygt. Tilsidst havde jeg fuldstændig kradset maven op og havde et udslæt der så helt betændt ud. Fik tjekket levertal der var ok og så skrev lægen en recept på en mild creme med meget lidt binyrebark hormon. Jeg smurte mig 3 morgener med et meget meget tyndt lag og nu er der intet tilbage af udslæt og det klør slet ikke mere og mit maveskind er helt blødt 🙂 Man er på randen af sindssyge tilsidst når det bare klør og klør. Jeg havde prøvet alle mulige cremer og håndkøbs kløe stillende tamtam samt kolde bade. Intet hjalp. Cremen hedder locoid 0.1%. God bedring med det.

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.