ikke lige hva man har brug for..ang ny termins liste..

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe Februar 2008 ikke lige hva man har brug for..ang ny termins liste..

Viser 12 indlæg - 1 til 12 (af 12 i alt)
  • Forfatter
    trunte78trunte78
    Medlem

det er super fint, at der er nogen der gider lave termins liste og syntes at det har været sjovt at følge med i hvor og hvor mange vi er. Jeg synes, at den liste som har fulgt os hele vejen igennem er fin og det vil være dejligt hvis den der står bag, vil forsætte. Jeg må godt nok indrømme, at jeg har temmelig svært ved at se hva den nye liste skal… jeg har ikke brug for at vide hvor mange smerter folk har haft ved forgående fødsler, det er vores kommende fødsler vi er her for, det vi snart skal til er vel at lave listen over vores små febuarbebser som er poppet 🙂 det er super spændende.. det er ikke for at være sort ser men at sidde og læse om smerter en måned før man selv skal føde er ikke lidt det jeg har brug for og jeg tror ikke på at jeg er den eneste første gangs fødende der har det sådan.

SoffigirlSoffigirl
    Medlem

Hey you..

kan egentlig godt forstå dig..
    selvom jeg er 2. gangs fødende har jeg heller ikke lyst til at høre om smerterne omkring fødsel lige nu.. og endnu mere frustrerende må det være når du ikke har prøvet det før..
    Kan sagtens forstå dit synspunkt og holdning..
    har det selv på samme måde

krams fra Soffi 32+3

katojekatoje
    Medlem

Man kan jo bare vælge at springe det man ikke ønsker at læse over 🙂

julie_ajulie_a
    Medlem

Jeg ved ikke rigtig om jeg tør svare på dit indlæg, for jeg er bange for at blive misforstået – det sker jo nemt på skrift.

Jeg forstår dig godt. Det er ikke nødvendigt at høre om de der smerter.
    Men på den anden side, så er de en større eller mindre del af de fleste fødsler. Og personligt synes jeg, det er rart at forberede sig på lidt af hvert. Men folk har det jo forskelligt med den slags.

For mig, der har født før, må jeg sige at jeg ikke bare kan være her for “min kommende fødsel”. Den jeg allerede har oplevet er så stor en del af mig, mit liv og mine erfaringer, at den i høj grad er til stede ved denne fødsel også.
    Og forhåbentlig uden at lyde nedladende, så tror jeg at du vil forstå det fuldt ud, når du selv har født. Man kan ikke bare lægge det fra sig, og fokusere kun på den forestående fødsel.
    Det er en kæmpe oplevelse. Spændende, interessant, anderledes, grænseoverskridende, smuk, grim – whatever. Det er så individuelt, men det er altid betydningsfuldt for den der oplever den.

Og så ved jeg ikke, om det er nogen trøst – men altså, da jeg ventede på min første fødsel var jeg heller ikke meget for at tænke på smerter osv. Men efter jeg gik 11 dage over tid, var jeg SÅ ligeglad. Den baby skulle bare ud, om jeg så skulle flå den ud med mine bare næver. Så jeg tror langt de fleste når til et punkt, hvor de er så klar til at føde, at de er skide ligeglade med resten 🙂

Nu håber jeg ikke, jeg har trådt i spinaten og formuleret mig dårligt og såret dig, eller noget. For jeg forstår dig godt, jeg har bare nogle lidt andre perspektiver.
    Vh Julie, 33+3

Anonym
    Gæst

Smertehelvede eller ej 😉 …

… så er min holdning, at vi bare skal holde os til den oprindelige liste og “bogføre” videre på den, så har vi alle informationer samlet et sted og i sammenhæng – den er faktisk temmelig udførlig og den, der har lavet den har sikkert brugt en masse tid på det!!! Så det er appellen herfra – hvem er det egentlig der stod for den fremragende oprindelige liste?? Måske vi skal opdatere den med nye emner…(hvis nogen gider, altså)

Under alle omstændigheder skal vi da snart have en fødselsliste – og det bliver med massere af blod, sved og tårer – og glæde selvfølgelig! 😉 Glæder mig virkelig!

Stor hilsen
    Annette

powermommipowermommi
    Medlem

Ku ikke have skrevet det bedre end Julie, så jeg holder mig til det c”,)

Alice

LotteForfsLotteForfs
    Medlem

Mener bestemt at det var Pia / oktober78 der lavede listen – og tak for dét. Jeg synes også vi skal holde os til den oprindelige. Det bliver lidt forvirrende og pointe-løst at opdatere sig på flere synes jeg…..

/Lotte 33+0

….men i kan da bare lade være med at følge trop og holde jer til den anden oprindelige.
    der er jo ingen forpligtelser.

Jeg forstår slet ikke du gider skrive dette indlæg, så bare hellere lade være med at kigge på det.
    Der er jo andre herinde end dig, der måske har brug for noget andet….

Jeg synes det er fint at høre hvordan det er gået andre ved deres fødsler før og hvad de hAR AF ØNSKER NU…

derfor er dette min holdning og det er hvad jeg har brug for og så vidt jeg kan se mange mange andre(kan jo ses ved alle de besvarelser), så ka ikke se problemet

fruttefrutte
    Medlem

Hej piger…

Jeg er en af dem der har svaret på den såkaldte nye terminsliste, og jeg syntes det var et spændene indlæg. Syntes det er rart at læse om andre og deres tanker om fødsler osv. Og også se hvornår folk har født før og hvad der ellers er af info…
    Egentlig er det vel ikke en terminsliste, men en liste/indlæg hvor folk kan give nye oplysninger hvis de vil. Den oprindelige terminsliste indeholder jo andre oplysninger. Men mon ikke der også kommer en fødselsliste når den tid kommer.
    Men som en anden skrev, er der et indlæg der handler om noget man ikke vil læse om (bla. smerter ved en fødsel), så spring indlæget over. For mig som andengangsfødende er det rart at hører om andres oplevelser, hvad end et er om smerter eller blødninger, for i sidste ende er det jo en naturlig del af det.
    Jeg håber vi kan holde den altid rigtig gode tone herinde og blot sotere i de oplysninger man ikke vil have/bruge til noget. Vi er jo rigtig mange skønne men også forskellige gravide…

Blot mine tanker, god aften til alle.
    Hilsen Christina

Anonym
    Gæst

Altså … inden, der kommer lidt for meget gang i debatten, så vil jeg da lige skrive: At jeg for min del har det fint med at læse om andres smerteberetninger. (har selv en ikke spor sjov fødsel i bagagen) Samtidig var mit tidligere indlæg en opfordring til, at respektere det flotte arbejde der er gjort med den oprindelige terminsliste – hvilket jo ikke betyder at andre ikke må lave opdateringer – fint med mig – min poite er blot, at der er mange gentagelser, som vi allerede har været inde på i den anden liste.

Og hvis smertehelvedet støder nogen, ja… så skal vi andre da ikke gøre os til dommere over det. Plads til mangfoldighed – det er vist motto’et… 😉

Og så vil jeg slutte dette indlæg (hvor ironien og tonefaldet jo kan være sært at afkode) med en masse smileys, for ikke at støde nogen, for det er altså bestemt ikke meningen ;-))))))))))

Annette 😉

Anonym
    Gæst

jeg synes det er helt fint, og ja med så meget andet kan man jo springe det over man ikke har lyst til at læse og høre om, selvom det i sidste ende er noget alle kommer igennem-dermed tænker jeg på smerter og hvad fødsel ellers medbringer.
    jeg er selv førstegangs og suger alt tilmig om det er godt eller skidt, så ved man lidt om det hele og det har jeg det fint med.
    louise 31+1

skaletz83skaletz83
    Medlem

Hej lyngtoftemor2..

Du havde skrevet til mig via et dagbogsindlæg jeg havde skrevet.. hvor min overskrift var : tanker om fødslen..

Når nu det er MIT dagbogsindlæg – Og jeg skriver at jeg gerne vil hører fra andre.. så skal du være velkommen til at skrive det du vil til mig….
    Og håber jeg da du vil gå ind og gøre….:o)

Hva andre har af meninger omkring det er helt fint.. Og de kan lade være med at læse mit dagbogsindlæg hvis ikk de vil…

-Men jeg vil gerne hører.. så fortæl/skriv du bare… :o)

Mvh. Tina .. (skaletz83)

Viser 12 indlæg - 1 til 12 (af 12 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.