Føler mig virkelig i et stort dilemma!

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe Februar 2008 Føler mig virkelig i et stort dilemma!

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Forfatter
    heeeeeeeeejheeeeeeeeej
    Medlem

Som jeg før har skrevet skal vi Egypten, vi skal rejse på fredag. Jeg er så nervøs, halvdelen af mig vil bare blive hjemme, og den anden halvdel af mig vil afsted! Sad lige og læste på nettet om gravide og rejser, der står at man ikke skal rejse til steder med dårlig hygiejne, og det er der jo i Egypten. Har ikke været der før men har hørt fra mange, at maden osv kan give meget dårlig mave. Så tænker jeg på hvis dårlig mave, kunne provokere en fødsel?

Arggg ville virkelig ønske den tur aldig var blevet bestilt, så jeg ikke skulle stå i det her dilemma.

Trænger også til en fed oplevelse og sol og varme. Vi har lige holdt juleaften igår. Så det er ret overstået.

Er virkelig forvirret……………..

Tina (31)

julie_ajulie_a
    Medlem

Hej Tina

Ja, jeg som før skrevet godt forstå dine tvivl. Jeg ville også være rundt på gulvet, hvis det var mig.
    Jeg tror kun dårlig mave kan provokere en fødsel, hvis man allerede er klar – dvs, hvis livmoderhalsen er udslettet, man er blød og lidt åben osv. Men du kan da ringe og snakke med en jdm om det? Og din egen læge?
    Og så tag dine forholdsregler. Drik kun vand fra flaske, spis ikke frisk frugt og den slags som er skyllet i lokalt vand, hold igen med det stærke mad, køb ikke mad i gadeboder, vask ofte hænder osv. På den måde er jeg i hvert fald kommet igennem 14 dage i Indien, uden dårlig mave.
    Husk dine vitaminpiller, så gør det jo ikke noget med lidt ensidig kost i så kort en periode. Og spørg din læge eller på apoteket, hvad der evt. kan være rart at have med – et lille hjemmeapotek med ting du godt må bruge som gravid.

Og GOD TUR!!! Lad nu dig selv nyde det – hvis du når så langt som op i flyveren, så giv slip på bekymringerne og nyd turen.
    Vh Julie, 31+0

Januar08Januar08
    Medlem

Hej Tina.

Jeg har været på ferie i egypten og der er fantastisk dejligt og det vil helt sikkert dække dit behov for sol og varme, samt oplevelser. Men på baggrund af egne erfaringer vil jeg ikke tage afsted. Vi skulle vaccineres inden vi tog afsted mod hepatitis A, hvis du ikke er vaccineret kan det kraftigt frarådes at tage afsted (jeg ved ikke om du kan vaccineres mens du er gravid), men mon ikke også allerede du har snakket med din læge om det.
    Vi var fire afsted og vi havde alle minimum en dag med maveonde i forskellig sværhedsgrad og det skal siges at vi var meget opmærksomme på hygiejnen.
    En stor anbefaling, hvis du tager afsted. På apoteket kan du købe en flaske med hånd spritgel, som du kan have i din taske. Det vil sige at du kan spritte dine hænder af hver gang du har berøring med penge osv og kan spritte dine hænder af inden du spiser.
    Det var min erfaring og den gør sikkert ikke din beslutning lettere, men husk det er din beslutning og hvis du har gjort dig dine forberedelser og beslutter at tage afsted, så husk at nyd turen. Egypten er helt sikkert en dejlig oplevelse og bør nydes 🙂

Held og lykke
    JAnuar 08

LotteaaLotteaa
    Medlem

Hej Tina

Jeg har været i Egypten for ti år siden. Jeg fik et voldsomt maveonde som tog meget lang tid at komme mig over, men jeg rejste også meget primitivt dengang. Du skal formentling bo på hotel med pool og restaurent osv. Så er risikoen formentligt ikke så stor.

Du skal selvfølgelig passe på, hvad du spiser og drikker (det gjorde jeg ikke, men det var heller ikke muligt på min tur). Der er naturligvis ingen garantier.

På et tidspunkt skrev du, at du var bekymret for varmen. Det behøver du ikke at være. På denne årstid er det bestemt behageligt. Det bliver selvfølgelig varmere jo mere sydligt, du befinder dig. Hvor er det forresten, du skal hen i Egypten?

På mange måder er det et fantastisk land fyldt med kulturoplevelser. Når nu det er bestemt, at du skal afsted, synes jeg du skal begynde at læse lidt om området omkring, hvor du skal bo. Og nyd at du kommer derned på en årstid, hvor du både kan holde til at være på stranden og komme lidt rundt og se noget. Personligt ville jeg lige tage en snak med lægen om, hvad du kan/skal gøre, hvis du alligevel får et maveonde, men også hvad der er vigtigt under flyrejsen. Og når du kommer til Egypten, kan du få telefonnumrene på læge/hospital af guiderne, de ved den slags (det er jo en af fordelene ved en charterrejse).

Jeg fandt lige et link, hvor der står noget om, hvad man kan gøre for at undgå maveonde: http://www.stjernegaard-rejser.dk/Version3/destinationer/egypten_med_undersider/tips.php
    Jeg vil lige tilføje, at det ikke er en god idé med iskold drikkelse, da dette også kan medføre maveonde.

Hvis ikke du kan vende dine tanker til noget positivt, synes jeg du skal blive hjemme. Der er jo ikke nogen garantier, og det er med sikkerhed mere risikofyldt at tage med. Jeg mener egentligt, at det er ligegyldigt, hvad vi her på Netdoktor synes, og faktisk også din familie. Det handler om, hvad DU synes, for det er dit ansvar. Nogen tør ikke tage på charterrejse fordi det indebærer, at de skal flyve med hele familien. Men der er også dem, der rejser op igennem Afrika på motorcykel med deres børn.

Det blev lidt langt, men min pointe er bare, at du er nødt til at blive afklaret, inden I tager afsted, ellers kan du ikke tage ansvaret for det valg, du faktisk har truffet, når du sætter dig i flyvemaskinen.

Hilsen Lotte (31 + 1)

monique_monique_
    Medlem

Hej,

Jeg har været i Egypten på sharter rejse to gange, og det har virkelig været dejligt. Jeg havde ingen problemer af noget som helst slag, så var jeg dig, ville jeg ta’ afsted! Har også selv overvejet at ta’ på badeferie til; ta da da da…. Egypten! Temperaturen er dejlig, maden god og i mine øjne perfekt til at slappe op, nyde solen og ligge på langs i vandet!

Rigtig god tur!!!

PERU TRAVELkondorrejser
    Deltager

Rejser til Amazonas – Derfor må du IKKE gå glip af det | PERU REJSER

Du drømmer om at komme HELT tæt på Amazonas’ unikke dyreliv, før det er for sent. Men vidste du at dette betagende sted faktisk ikke bare er “nice to see”, men “NEED to see”? Læs her hvorfor du for alt i verden ikke må gå glip af denne rejseoplevelse.

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.