Scanning mod egenbetaling?!

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe Februar 2008 Scanning mod egenbetaling?!

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Forfatter
    tinec81tinec81
    Medlem

Hej tøser.

Jeg har i de seneste små 2 uger tænkt meget på, om der stadig er liv i min lille bebs. Jeg fik foretaget en moderkage biopsi i forrige uge nemlig. Her fortæller de jo om en abort risiko på 1:100, hvilken har gjort mig en smule nervøs…
    Er der mon nogen af jer, der kender til steder i Vestsjælland, hvor man kan betale sig fra en scanning? Vil gerne se, at den lille har det godt… Der er nemlig lang tid til jeg skal til jordemoder (1. gang) når jeg er 19+4, som er den 8. oktober!! Har det skidt med at skulle gå og vente så længe… Og min læge kan man ikke bruge til noget! Har nu ringet et par gange for at få dem til at hjælpe mig, men nej nej… De mener at risikoen er så lav så lav for abort!! Måske den er det, men når man er 1. gangs gravid, så er man nok lidt mere usikker og har behov for tryghed og sikkerhed?!

Nogen der kan hjælpe mig??

God weekend.

Mange hilsner

Tine (15+1)

Kære Tine

Kære Tine

Kan du ikke kontakte dit fødested og fortælle om din frygt samt spørge, om du kan få lov at høre hjertelyd med doptonen eller få en lynskanning, hvor du kan se hjerteblink og evt. længden af livmoderhalsen? Forklar dem, at du er blevet rigtig bange, og at det vil betyde meget for dig.

Jeg var til jordemoder fem dage efter en fostervandsprøve, og jeg var meganervøs. Dels fordi jeg stadig ventede på det hurtige svar, dels fordi jeg to dage efter prøven havde haft plukveer hele dagen, hvis jeg lavede andet end at ligge på sofaen. Den søde jordemoder foreslog, at vi med det samme hørte hjertelyd, hvilket var så beroligende. Det tog mindre end to minutter, så måske kan du overtale/presse dit fødested til, at du også kan få lidt ekstra tryghed, når nu du er bekymret?

Og husk nu på, at det ER sjældent, at en moderkagebiopsi resulterer i abort.

Mvh.

Rikke

Schroeder2Schroeder2
    Medlem

Tjek http://www.graviditetsscanning.dk – lige om de har noget i Vestsjælland, det er jeg ikke sikker på, men det ser rigtig spændende ud. Man kan også se andres eksempler hvis du følger linksene.

Jeg er ikke (lige p.t.) nervøs for min lille reje, men jeg vil have en 3D scanning i uge 25 eller deromkring. Jeg skal til 19 ugers scanning d. 10.10. og derefter er der først (og 1.) jordemoder besøg i midten af december, så for at berolige mig imellem de 2 ting, har vi besluttet at booke en tid.

Håber du også finder siden interessant.

Vera 15+6 (Julie 16mdr.)

oktober78oktober78
    Medlem

Hmm jeg fik automatisk en scanning i 15. uge efter at have fået lavet biopsien og den så fin ud. Kan ikke lige huske – var det blodprøven eller nakkefolden den var gal med hos dig? Hos mig var det nakkefolden, og da det kan betyde hjertefejl fik jeg scanningen i uge 15 for at få tjekket det lille hjerte, da biopsien var ok.

Men hvis du hverken har smerter eller har blødt så tror jeg nu ikke at du skal være nervøs. Men jeg må indrømme at det var SKØNT at blive scannet og se en meget livlig bebs:)

🙂 Pia 17+2

tinec81tinec81
    Medlem

Hej Pia…

Hos mig var det blodprøven, den var gal med. Nakkefolden var kun 1,2 mm. Og det endelige svar på biopsien fik jeg i onsdag… Det var skønt, for vi venter et barn med normale kromosomer… De eneste smerter jeg har er de forbandede ligamentsmerter! Og har heller ikke blødt. Alligevel ville jeg synes det var rart med en scanning… Men jeg må jo bare vente en måned endnu til jeg skal til jordemoder og 4 dage senere til gennemscanning.

God weekend…

Tine 15+1

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.