Hej – jer med bækkenbundsproblemer ?

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe Februar 2008 Hej – jer med bækkenbundsproblemer ?

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Forfatter
    Schroeder2Schroeder2
    Medlem

Jeg er gravid for 2. gang og oplever denne gang en del smerter i lysken, når jeg er fysisk aktiv, efter lang biltur o.s.v. Tror I jeg skal til lægen og tjekkes ? Jeg er ellers ret mobil, og kan lunte-løbe (når prinsessen løber fra mig), cykle og gå uden problemer.

Vil bare høre om problemer starter i lysken, for så vil jeg tage mine forbehold mht. arbejdet.

Har dog hørt at har man bækkenløsning er man ikke i tvivl !

Håber nogen kan svare ?

Venligst
    Vera 16+1 – prinsesse 280406

Anonym
    Gæst

Hej Vera,

Jeg er selv sygemeldt her under min 2. graviditet på grund af smerter i lænd og haleben. Jeg har været hjemme i godt 14 dage og skal på job igen om 14 dage … og er meget spændt på hvordan det vil forløbe.

Jeg går til fys. 2 gange om ugen og har fået lov til at starte til gravi-yoga i KBH om nogle uger. Min fys kunne ikke helt svare på, hvorvidt det er en bækkenløsning eller ej – som hun siger det afhænger meget af smerterne – og de er jo som bekendt individuelle.

Bed om at få en henvisning og så tag det med ro – jeg kan hverken sidde ved skrivebord eller stå op flere timer ad gangen, har nemlig et hæve/sænke-bord, men hvad nytter det ;-/ En fys er bedst til at vurdere dig, evt. om du skal ned på halv tid eller have en sygemelding i en kortere periode.

Rigtig god bedring!!!

Annette 16+4

Schroeder2Schroeder2
    Medlem

1000 tak – jeg vil få min læge til at sende en henvisning til fys. Det er vel bedre at tage det i opløbet. Her er ret travlt på arbejdet, så nogen gange glemmer man helt at mærke efter i kroppen, hvad det er den har brug for. Og når man så kommer hjem vil Julie (16mdr.) på legepladsen o.s.v.

Tak for dit svar – hav en forrygende mandag : )

Vera 16+1 – prinsesse 280406

Anonym
    Gæst

Yes – trust me – tag det i opløbet, for hvad er du værd, hvis du bliver sygemeldt senere og skal være sengeliggende, så ender det blot med, at du får stress over alt det du ikke når med din prinsesse derhjemme…

Kun du kan vurdere, hvor slemt det er, så snak med din læge om hvordan du har det!!!

Og tak i lige måde 😉
    Annette

Jeg har selv fået bækkenløsning, men var først til lægen efter at have ignoreret det i 4 uger – det har resulteret i at jeg har været til lægen og fys, og fået at vide at hvis jeg ikke tager den med ro så ender jeg med krykker!!! 🙁
    Så hvis jeg var dig havde jeg taget et smut til lægen inden det blev for slemt… 🙂

hauge2hauge2
    Medlem

Bækkenløsning er nærmest en forstuvning af bækkenet, og gør ondt hver gang man bevæger sig en cm. Men man kan nemt få smerter i bækkenet bare fordi at bækkenet giver sig. Og 2. graviditet er bækkenet lidt mere “slidt” end 1. gang. Især hvis man ikke har trænet bækkenmusklerne op igen.
    Havde selv begyndende bækkenløsning i 1. graviditet, og kom til fys. Der fik jeg nogle øvelser jeg skulle lave hver dag, og det hjalp på det. Det forsvandt ikke – men blev heller ikke værre.
    Denne gang har jeg lavet øvelserne fra starten og har endu kun haft minimale problemer med smerter. Så min erfaring er, at man skal træne bækkenbunden og de muskler omkring. Så bliver bækkenet mere stabilt.
    her er nogle råd der kan holde smerterne på afstand

pas på med at vride i kroppen (f.eks. vaske gulv)
    tag ikke for store skridt
    løft ikke på noget der er tungt
    sid ikke for længe af gangen
    styrk bækkenet med træning

Håber du slipper for bækkenløsning
    knus fra Esther 18+3

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.