plukveer…

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Forfatter

Det gik vidst lidt for hurtigt med at få trykket på tasten.
    Jeg har lige et spørgsmål ang tidlige plukveer.
    Jeg har nemlig de sidste to uger døjet en hel del med plukveer. Specielt den nedeste del af maven bliver hård og øm. Selv dage hvor jeg tager den med ro som f.eks i dag, hvor min datter bliver passet af bedsteforældrene og jeg bare kan ligge og flyde på sofaen. Jeg er allerede begyndt at gå og vralte som en and og gå meget langsomt. I det hele taget kan jeg ikke gå ret meget uden at få ondt.
    Det skal lige siges at jeg sidste gang fødte 4 uger for tidligt pga en ultra kort livmoderhals. (og dengang havde jeg også mange smertefulde plukveer meget tidligt)
    Om en måned har jeg tid til en livmoderhalsskanning. Og til gennemskanningen fik jeg også tjekket min livmoderhals som indtil videre har en fin længde.
    Men skal jeg bare se tiden an til næste skanning om en måned eller bør jeg sygemelde mig helt eller bare forsøge at tage den med ro. Selvom det er ekstremt svært, når vi skal flytte om tre uger, og har et hus der skal males færdigt. Men den del har jeg ikke deltaget i, selvom det er til at blive stresset af alt det jeg føler jeg bør hjælpe med men som jeg ikke kan.
    Kender I det? det er helt vildt svært bare at give slip…
    Er der nogen der har et godt råd.
    Knus Tina

hauge2hauge2
    Medlem

Jeg synes også nemmere at jeg bliver øm her anden gang. Tror måske det er fordi mavemusklerne ikke er helt i topform siden sidste graviditet, og derfor hurtigere bliver trætte. Nu kan jeg jo ikke vide om det decideret gør ondt eller om det bare er meget ømt. Hvis det gør ondt og du har mere end 20 plukkeveer om dagen, så ville jeg spørge lægen til råds, om en evt. sygemelding.
    Men det er enormt svært at begrænse sig selv, og få hvilet. Det kan jeg godt skrive under på.
    knus fra esther

GersboGersbo
    Medlem

Hej!
    Har lige haft en rædelswwekend med ufattelig mange plukveer. Evt udløst af en forkølelse efterfulgt af en umulig hoste. Måtte til vagtlægen for at blive beroliget om at der ikke var noget frae på færde. Han sagde at mine mavemuskler var “brugt op” og det udløste plukveerne. I dag søndag går det bedre – en god nats søvn hjalp en del, men plukveerne gør super ondt, når de kommer. Kan læse mig til at det ikke må gøre ondt, så jeg må have fat i lægen i morgen. Evt. bliver det en sygemleing – håber dog på en deltidssygemeling, da jeg ikke rigtig kan forholde mig til at gå hjemme allerede.
    Jeg havde ikke en eneste plukve med nummer 1, men tænker at det klart har noget at gøre med at jeg ikke kan hvile så meget som jeg kunne sidste gang. Og så min forfærdelige hoste. Nå…må se hva lægen sir i morgen.
    Vh
    Pernille

Anonym
    Gæst

Hvis du har mange plukveer på en dag hvor du kan ligge og slappe på sofaen, så tror jeg altså lige jeg ville ringe og høre lægen ad. Hellere tjekke en gang for meget.
    Hilsen maria

LotteaaLotteaa
    Medlem

Hej Tina

Jeg synes, du skal ringe til din læge, især når du også havde problemer sidste gang.

Måske kan du starte med at være sygemeldt en uge for at komme ned i tempo og derefter være deltidssygemeldt? Når det så er sagt lykkedes det ikke for mig selv, jeg synes, også det er ekstremt svært at sige fra og give slip (også på arbejde), så jeg kan godt forstå dig.

Mht. flytningen er der måske nogen, der kunne komme og hjælpe med at pakke ned og op?

Håber du finder en måde at få ro selvom, I skal flytte.

Hilsen Lotte

GersboGersbo
    Medlem

Hej!
    Fik ringet til lægen her til morgen, som sendte mig til jordemoder på sygehuset. Alt var ok, men 1 uge på langs var at fortrække. Så nu ligger jeg her og forsøger at få tiden til at gå. – Kan dog sagtens sove et par timer om dagen. Og så må jeg jo se, hvad jeg kan holde til i næste uge!
    Vh
    Pernille

hejsa,
    Tak for svarene. Jeg tog til lægen i går, og meget hurtigt sagde hun at hun syntes at jeg skulle sygemeldes. I hvertfald indtil jeg har fået lavet en livmoderhalsskanning om 2-3 uger.
    Øv bøv. jeg håber at de par uger kan gøre en forskel. For tanken om at skulle ligge ned de næste 4 måneder- puha, det er totalt uoverskueligt.
    knus tina

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.