Lyse striber og graviditet

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe Februar 2008 Lyse striber og graviditet

Viser 13 indlæg - 1 til 13 (af 13 i alt)
  • Forfatter
    Schroeder2Schroeder2
    Medlem

Jeg fik under min sidste graviditet lavet nogle striber hos en økologisk frisør. Jeg undersøgte det meget, man vil jo ikke skade hverken barn eller moderkage eller noget. Hos denne frisør sagde de at de produkter de bruger er EATABLE. Til gengæld tager farvningen længere tid, fordi der ingen kemikalier er i.

Jeg følte mig straks bedre, da frisuren fik et løft OG den prinsesse der kom ud af det, er nu 16 mdr. og har bestemt ingen mén. Og nu er den gal igen. Jeg er 15 uger henne og trænger gevaldigt til et pust, så tak for tippet, jeg ringer til frisøren med det samme : )

Anonym
    Gæst

Hej piger,

Det sidste ½ år har jeg bevidst holdt mig fra hårfarve og frisørbesøg – det skader jo fostret viser flere forsøg… men nu savner jeg altså lidt lækkert hår – charme og selvtillig har jeg i forvejen ;-)). Jeg overvejer lyse striber.

Jeg er meget i tvivl – hos jordemoderen fik jeg en brochure (den har I andre sikkert også fået) om kemi og graviditet. Deri fremgår det, at man skal holde sig fra hårfarve. Men gælder det også ved striber, der ikke rammer hårbunden?? Jeg ringede og spurgte min frisør – og det lader til, at det meget er et spørgsmål om holdninger, så … ingen hjælp at hente der.

Jeg er på ingen måder hellig, bare fornuftig – bruger ikke parfume, kun neutral vaskemidler, ingen neglelak og lign. Vi har en del allergi i familien, og der er jo ingen grund til at skabe kimen til en allergi ved at være uforsigtig. Ja, jeg er bare meget i tvivl …

Lad mig høre jeres holdninger …

Annette 15+5

julie_ajulie_a
    Medlem

Zenz har altid haft et godt ry – http://www.salonzenz.dk/ – de er flere steder i kbh.
    Dem her kender jeg ikke http://www.oz-frisoer.dk/, men det er i Kbh.

vh julie

Anonym
    Gæst

Selv Tak 😉 …

Din økologiske frisør med de spiselige hårprodukter bor vel ikke i Københavnområdet, vel???

Annette

Anonym
    Gæst

Hejsa,

Jeg er en af dem, der synes hysteriet er ved at tage lidt overhånd, med advarsler, brochurer og løftede pegefingre.
    Jeg går ved en økofrisør – Birthe Gleerup i Århus og har fået farvet mit hår en enkelt gang i begge de forrige gravidteter for livskvaliteten og velværet skyld. Min frisør gav udryk for, at der ikke var klarhed over om, det var særlig skadeligt, men frarådede farvning for en sikkerheds skyld. Jeg føler mig tryg ved at gøre det en enkelt gang i mellem og er ikke bange for evt. skadelige virkninger. Jeg ville afholde mig fra kemiske farvninger/striber/reflekser, men det ville jeg også gøre selv om jeg ikke var gravid. Igen vel et holdningsspørgsmål.

Jeg bruger også en lille skvat parfume engang i ml. og mascara, en fornuftig dagcreme og shampoo med parabener (øko–shampoo, der i vid udstrækning er kemikaliefri, men der findes faktisk forbavsende få shampoos uden parabener).

Jeg tror det er rigtig at det er et holdningsspørgsmål. Jeg synes man skal vælge en pragmatisk tilgang og undgå hysteriet. Jeg tror at mors trivsel og livskvalitet er omend endnu vigtigere for barnets trivsel og er der nogetbedre end at tage et par timer ved frisøren eller få en god ansigtsbehandling – også når man er gravid 😉

Kh Louise

Anonym
    Gæst

hovsa – frisøren referede til de officielle anbefalinger, ikke sin egen holdning – ret skal være ret 😉

LotteForfsLotteForfs
    Medlem

Altså…….jeg gør mig lige klar til et møgfald fra enkelte;

Jeg var til frisøren igår, og jeg har fået lavet de fedeste farver i hele håret. Jeg ser SÅ fin ud. Frisøren lagde ikke striberne helt ned i hovedbunden, så jeg er HELT rolig. Jeg gider ikke rende rundt med leverpostejsfarvet hår, når der i forvejen er ret mange ting ved min krop der bliver meget lidt flatterende når jeg er gravid.
    Jeg bruger altså make up hver dag, OG jeg er storforbruger af at farve mine bryn og vipper……man er vel ikke hudterapeut for ingenting?!

Hej fra Lotte 15+6

Anonym
    Gæst

Hejsa Lotte,

Dejligt indlæg ! Så føler jeg mig ikke alene med min forfængelighed 😉

kh Louise

aurora1aurora1
    Medlem

altså…

Jeg ved det godt…

man burde ikke…

men sådan er der altså så meget….

når man har kort hår, og det meste af det har været gråt siden man var 25….

så får det altså mig til at vælge farve frem for frygt for kemi…

det er ren og skær min helt egen forfængelighed…

men altså…

har datter på 3… fik også farvet hår mens jeg ventede hende…. og hun virker da så normal som 3-årige nu kan være

Det er mit valg…. Jeg vælger mange ting fra under graviditeten… men lige med mit hår… så er jeg altså forfængelig… og faktisk ret ligeglad med hvad andre mener om det.

har nogen lyst til at holde sig fra alt kemi… så er det fint med mig..
    jeg har bare ikke helt lyst til det…

-anja 15+0-

Anonym
    Gæst

Tak for jeres svar

– og vel er det da i orden at være forfængelig 😉 og har forskellige holdninger. Valget for, hvad vi hver især gør er jo vores eget og jeg har da ikke indtryk af, at vores mangfoldighed her på siden støder nogen. Uanset hvad man nu er til.

Hurra for mangfoldigheden og tak for de gode links!!

Vh
    Annette 15+6

Schroeder2Schroeder2
    Medlem

BirtheGleerup.dk – men hun har vist kun saloner i Århus.

NB: Kommer lige dernede fra som lovet – herligt : )

LotteForfsLotteForfs
    Medlem

Ja, ka’ du så se at komme ud og blive smukkeseret :o)

/Lotte 16+0

aurora1aurora1
    Medlem

har jeg lige læst mig indlæg igennem…. jeg lyder en anelse fordømmende over for de af jer der vælger helt at undgå kemi… det er jeg altså ikke… jeg forsøgte bare at sige at der er ligeså mange meninger om dette emne som der er gravide og “kloge mennesker” omkring os…

Viser 13 indlæg - 1 til 13 (af 13 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.