Barnets køn – er ved at gå til af nysgerrighed! Hvad med jer?

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe Februar 2008 Barnets køn – er ved at gå til af nysgerrighed! Hvad med jer?

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 17 i alt)
  • Forfatter
    TulleGRTulleGR
    Medlem

Hej,

Jeg er ved at gå ud af mit gode skind af nysgerrighed. Jeg er så spændt på, at finde ud af, om vi skal have en dreng eller en pige.

Som førstegangsfødende har jeg ingen præferencer. De fleste af mine veninder, som har helt små børn, de har fået piger, og dem som har 2 børn, der er der også et overtal, hvor pigen er den yngste. Med det i tankerne, så vil det måske være sjovest og nemmest at få en pige mht. legekammerater i omgangskreden. Måske er det derfor, at jeg har fået en ide om, at så får vi en dreng, uden af have noget at have det i.

Der er meget blandede meninger om hvorvidt man vil have barnets køn oplyst. Det har jeg fuld respekt for. Selv er jeg dog så nyggerrig, så jeg ikke kan vente. Tæller dagene ned til min næste scanning, gennemscanningen, den 20. september.

Da vi var til nakkefoldscanning spurgte jeg til barnets køn, men jordemoderen ville ikke oplyse det med den begrundelse, at hvis det var i modstrid med, hvad vi vil få oplyst i uge 20, så vil vi blot blive unødigt forvirrede. Er forvirring bedre end uvished?!

Skal I have barnets køn at vide?

Mange nysgerrige tanker

julie_ajulie_a
    Medlem

Jeg vil meget gerne have det at vide.
    Mest fordi jeg gerne vil vide, om jeg er købt eller solgt mht at genbruge Klaras pigetøj fra de sidste 4 år. Manner, der er mange 1000 kr. jeg kan spare der, og så kunne jeg jo gå i gang med at vaske og sortere og glæde mig 🙂

Jeg synes også, det er nemmere at glæde sig, når jeg ved hvad jeg har at glæde mig til. Så kan jeg personligt bedre forberede mig og begynde at få et forhold til bøllefrøet i maven.
    Og så synes jeg, det vil være rart for Klara at vide det. Hun spørger hele tiden, og jeg har jo ikke noget svar. I starten insisterede hun på en lillesøster, men nu er hun begyndt at sige “…eller drengen…” – men der er ingen tvivl om, hvad hun helst vil have.

Kan de ikke se det med sikkerhed til min MD scanning d. 19.9. så køber jeg en scanning privat. Jeg vil virkelig gerne vide det.
    Jeg har også den holdning, at en fødsel er fuld af overraskelser i sig selv, og kan jeg udelukke en af dem på forhånd, så er det helt fint med mig!

Vh Julie, 16+2

Anonym
    Gæst

Hej Nysgerrige TulleGR

Yep – jeg vil vide det – jeg ved dog, at de på Hvidovre har en politik om ikke at ville oplyse barnets køn – da gennemskanningen i uge 20 jo handler om noget helt andet.

Og det kan jeg nu godt forstå, men kønnet VIL jeg kende. Jeg skal jo vide, hvem jeg taler med, og så har jeg det som Julie a – det er rart at vide, om jeg skal ud at shoppe igennem eller genbruge. Jeg har en dreng på 4, der er super nysgerrig.

Jeg håber, at få kønnet afsløret om nogle uger, ellers overvejer jeg også en privatskanning – den billigste jeg har set koster 800 kr.

Stor hilsen
    Nysgerrige Annette 15+4

oktober78oktober78
    Medlem

Vi ved det allerede 100 % sikkert……for vi valgte at få det at vide i forbindelse med at jeg fik lavet moderkagebiopsi. Vi bestemte os for at vi så havde en “positiv” ting at tænke på, og ikke bare alle de negative tanker man kan få fyldt sit hoved med når man venter svar på sådan en undersøgelse…..så vi gik ligeså meget med tanken – hvad mon det bliver? Som vi gik med tanken – bare han/hun nu er ok 🙂

Men resultatet holder vi for os selv:)

Pia 16+6

Anonym
    Gæst

Jeg havde også hørt, at de ikke ville oplyse køn på Hvidovre, men da jeg blev scannet med min søn gjorde de det imidlertid gerne. Det afhænger nok af, hvem man får som scanningssygeplejerske, men man har da lov at være heldig. Jeg gjorde dog det, at jeg først spurgte til aller sidst, da de var færdige med deres egentlige arbejde.
    Mvh. Anne (14+5)

vibivibi
    Medlem

Med de 2 første har vi ikke villet vide det og heller ikke med dette barn.

Begrundelsen er at vi ikke ønsker at gøre det til en person indtil den er født og vi ved alt er gået godt.

Jeg tør ikke rigtig tro på at jeg er så heldig at få et barn indtil at det er blevet bekræftet ved fødslen.

Knus

Vibi

PS. Iøvrigt er jeg helt ligeglad om det bliver en pige eller en dreng og da vi har 2 piger i forvejen og det denne gang skulle blive en dreng, må han altså gå i lyserødt 🙂 Jeg lægger nok kjolerne væk dog 🙂

LotteForfsLotteForfs
    Medlem

Hej alle,

Jeg vil heller ikke vide det. Og det er fordi vi gerne vil have hele overraskelsen på én gang i hele det forløsende øjeblik som fødslen er :o) Ja, jeg ved godt det lyder helligt, men sådan er det.

Selvfølgelig er jeg da også ved at dø af nysgerrighed, men jeg må altså dy mig.

/Lotte 15+6

Anonym
    Gæst

Jeg har hørt at Babysam i Næstved én lørdag i hver måned har besøg af to jordemødre, som udelukkende scanner efter køn. Det koster vist 300 kr – og er nok billigere end en privat scanning.
    Hilsen Maria

luniiiluniii
    Medlem

Hej

Egentlig ville jeg ikke vide hvad køn barnet har, men da jeg spurgte min kæreste, ville han vild gerne – så nu skal vi have det at vide hvis det er helt tydeligt til MD-scanningen i oktober.

Har på fornemmelsen at det er den dreng. Læste herinde en gang at uren hud og hårtab gav drenge….hm, ved godt at det bare er en ammehistorie, men nu må vi se. Indtil det modsatte er bevidst tror jeg det er en lille dreng vi venter os – for jeg har rigtig meget uren hur – total trælst, og mit hår falder af hver gang jeg reder det…øv øv øv. Men hellere det – og et sundt barn =) Har nemlig ikke haft kvalme eller noget som helst andet ubehageligt. Så betragter da stadig mig selv som værende ret heldig.

MVH
    Luniii

Schroeder2Schroeder2
    Medlem

Første gang var jeg overhovedet ikke i tvivl om at jeg ventede en dreng – for jeg har kun brødre og fætre, og alle veninderne havde fået drenge… Så overraskelsen var stor da jeg efter at have født blev spurgt af jordemoderen om jeg ikke kunne tænke mig at vide hvad det var…. Det var sgu en prinsesse. Meget overraskende. Vi var lidt i chok. Tænk at man kan være så sikker og så alligevel tage fejl. Men det var altså ikke fastslået på nogen scanning eller noget, kun intuition.

Denne gang har vi talt om at få det at vide ved scanningen i uge 19. Vi er dog lidt uenige. Hvis vi får det at vide, vil jeg holde det for mig selv, det er min mand ikke enige i, så måske dropper vi det igen. Årsagen til at få det at vide, er 2 ting; 1-så behøver vi ikke bruge 3 måneder efterfølgende på at finde en navn og gå og kalde hende DEN : ) 2-af rent praktiske årsager mht. tøj o.s.v.

Jeg har lidt en idé om, at os der ønsker at få det at vide, også har en præference for enten pige eller dreng, det synes jeg man læser lidt mellem linierne. Men overraskelsesmomentet kan altså også anbefales. Jordemoderen begyndte straks at nævne alle fordelene ved piger for os, så vi må virkelig have set chokeret ud. Men det gør man jo som regel når man er meget overraskede.

Og vi elskede hende naturligvis overalt på jorden med det samme!

Uha det blev en lang smøre – beklager.

Vera 15+4 – Prinsesse 280406

Anonym
    Gæst

Det koster 450kr, at blive scannet i BABY SAM, og med i prisen, får man en dvd med babyen. Man kan bestille tid til scanningen på nettet, på adressen: ScanMig.dk

Jeg tror, at de fleste Baby Sam forretninger, tilbyder denne service.

Marianne

hauge2hauge2
    Medlem

jeg er også super nysgerrig, men vil alligevel vente. Ellers synes jeg det føles som at pakke gaven op før juleaften. Sidst var jeg sikker på at vi fik en dreng, men der kom altså en pige. Det var da en stor overraskelse, for vi havde lige vænnet os til at vi nok skulle have en William. hi hi.
    knus fra Esther 17+4

katojekatoje
    Medlem

Gik lige ind og tjekkede hjemmesiden og der står grundet barsel at der ikke bliver tider igen før marts 08 og da satser jeg da virkelig at vide kønnet eftersom min termin er d. 6/2 😉

LotteaaLotteaa
    Medlem

Vi vil også have det at vide.

Sidste gang ville vi ikke, vi mente at det var lidt snyd at få det at vide. Jeg kan ikke rigtigt forklare hvorfor, men sådan har jeg det slet ikke denne gang.

Hilsen Lotte 16+4

fruttefrutte
    Medlem

Vi vil også gerne vide det og jeg går og tæller uger til MD-scanning som først er i starten af oktober. Bliver jo nok lidt skuffet hvis ikke de kan se det eller ikke vil sige det, men har også allerede bestilt tid til en 3D scanning i uge 26, både for at se køn og være helt sikker men også for oplevelsen. Farmor skal med og glæder sig helt vildt.
    Hilsen Christina der tror det bliver en dreng igen.

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 17 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.