Åreknuder

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Forfatter
    vibivibi
    Medlem

Så er jeg igen ligesom sidste graviditet begyndt at få åreknuder forneden inde i skeden og på skamlæberne.

Det giver sådan en hævet øm fornemmelse.

Er der andre der har prøvet det?

Knus

Vibi

Anonym
    Gæst

Inde i skeden? nej der har jeg godt nok ikke nogle (endnu) men den ene skamlaebe ser ikke for smuk ud, men det var det samme i min sidste graviditet. Heldigvis er der jo ikke mange der ser det der – synes det er mere stygt paa benene og hilser saesonen for lange stoevler velkommen.
    Er der nogle der ved hvor man kan koebe gode stoettestroemper som man ikke skal betale en formue for?. Et eller andet sted mellem dem fra Matas of de speciel syede.

Anne

vibivibi
    Medlem

Jo de er søreme på mine skamlæber og inde i skeden. Mærkeligt nok mærker jeg ikke noget til dem under sex, men hvis jeg står op længe begynder det at dunke i dem og føles ømt og hævet. Så skal jeg sidde eller ligge ned et kvarters tid og så har jeg det bedre.

Jeg vidste ikke det var det under min sidste graviditet, men så en dag da jeg var på toilettet begyndte jeg at bløde da jeg skulle tørre mig og gik helt i panik og vi kørte på hospitalet for det var ret meget blod.

Det viste sig så at være en åreknude der var gået hul på. Det var ikke farligt og faktisk en lettelse fordi man bliver jo meget bekymret når man bløder dernede under en graviditet.

Knus

Vibi

hauge2hauge2
    Medlem

Nej. Heldigvis ikke. Men mine skamlæber blev enormt hævede sidst i min 1. graviditet på grund af “presset” og den øgede blodmængde. Jeg har dog fået en del på lårbasserne.

hilsen Esther 17+4

LotteForfsLotteForfs
    Medlem

Føtex’ støttestrømper er rigtig super. Jeg har brugt støttestrømper i mange år, fordi jeg går og står meget på mit job som terapeut. Jeg har altid brugt Føtex’ støttestrømper, og der er ikke så meget som en enkelt lille sprængning at se :o)

/Lotte 16+0

Anonym
    Gæst

Hej Lotte,

Tusind tak vil bene til Foetex saa snart jeg kan, skal heldigvis snart til DK 🙂 og nyde godt af mors mad :-))) altsaa hvordan ser en gravid smily egentlig ud?

Anne

Anonym
    Gæst

Hej!

Troede egentlig bare det var mig, som havde fået “større årer” omkring skeden, så det er da rart at høre at jeg ikke er alene ;o)
    Jeg er gravid for anden gang med kun ½ års mellemrum, og tænkte at presset må være temligt stort forneden nu så hurtigt igen, og derfor opfører blodårerne sig lidt underligt. Håber da det forsvinder igen på den anden side af fødslen.

Forsøger at aflaste lidt og få benene op nogle gange om dagen, og måske hjælper knibeøvelser også??? Hmmm, det er lidt mere belastende for kroppen at være gravid denne gang…

Mange hilsner
    Rikke

Anonym
    Gæst

Hej Anne,

Jeg kan læse mig til at du bor i Belgien nu. Jeg har også boet i Belgien, og vi flyttede hjem sidste sommer. Min dreng er fra oktober, så jeg gik til en masse undersøgelser i Belgien men fødte hjemme. Der er STOR forskel på de to landes måde at behandle/undersøge gravide, men en klar fordel må da være at ens fødselslæge kommer til fødslen. Det er jo ikke lige det man regner med herhjemme ;o)
    Hvor bor du og hvad laver du dernede? Jeg arbejdede på en skole i Brussels og derudover var jeg med min kæreste som var udsendt for NATO. Vi boede i Mons.

Savner nu den ubekymrede tid og friheden i Belgien ;o)

Mange hilnser Rikke

vibivibi
    Medlem

Sidste gang gik det væk for mig lige så snart jeg havde født.

Min mor har også haft det under sine graviditeter, og det gik helt væk efter hendes fødsler.

Men for at aflaste under graviditeten skal man sidde eller ligge ind imellem. Man kan ikke stå op så længe af gangen.

Knus

Vibi

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.