Hvornår er det for fugtigt til at lade sit barn sove ude?

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe Januar 2008 Hvornår er det for fugtigt til at lade sit barn sove ude?

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Forfatter
    mariestmariest
    Medlem

Jeg plejer jo allerhelst at ville putte Markus ude i barnevognen når han sover formiddags og eftermiddagslur.

Men lige for tiden er det bare rigtig væmmeligt fugtigt og klamt og koldt og blæsende, og desuden er han blevet snotforkølet, så nu er jeg helt i tvivl og det mon er en smart ide. Han har snart været snottet i 2 uger nu, hmm…

Desværre kan det bare ære en sej kamp at putte ham i hans seng og dagen, han har tendens til at vende om på maven og så stå og hoppe op langs hovedgærdet. SÅ irriterende…

Og i barnevognen der tager han snildt en time eller to, uden brok, så det er jo fristende at smide ham ud. Er jo også vigtigt han får sovet når han er syg. Men selvfølgelig ikke hvis det forlænger forkølelsen!

Hvad gør I? Hvornår er det for fugtigt? Jeg ved godt man fraråder udesovning i tåge, man hvad med den modbydeige regn vi har haft i dag,feks? Jeg har desværre ingen mulighed for at stille barnevognen i tørvejr…

Har læst tråden om forkølede børn og udesovning, men måske man skulle genoverveje sagen hvis det er regnvejr, eller hvad…?

Kh Marie

Mia1204Mia1204
    Medlem

Hej Marie

Hvis det er sådan klam-fugtigt vejr kommer Clara ikke ud og sove.
    Her har vi heldigvis været meget heldige med vejret for når det har regnet har det bare været sådan noget stille og roligt regnvejr ala. støvregn og her kan hun stå under carporten så hun er røget ud og sove hver dag.

Hvis der nu er en eller anden dag hvor du er i tvivl hvad så med at stille barnevognen indenfor f.eks. i gangen og lade ham sove der?
    Som du jo har læst i den anden tråd så kører det heller ikke skide godt med at få Clara til at sove i sin seng så jeg forstår udemærket at barnevognen er fristende;o) hi hi..

Mia

mrssalmonmrssalmon
    Medlem

Her sover Malthe ude i sin vogn i AL slags vejr i sin voksipose, og det vil han blive ved med at gøre.. Faktisk bare sundt for dem at sove ude, især hvis de er snottet/syge for de kommer hurtigere ovenpå igen når de kommer ud af huset og væk fra basillerne og så kan man jo lufte ud imens der soves og desuden trækker de vejret bedre ude, når de er stoppet helt til med snot.. Min læge siger at man kun skal holde dem inde når det er meget tåget eller hvis han har høj feber.. Mine de store har sågår sovet ude når der har sneet så meget at der nærmest har lagt en halv meter sne på vognen når jeg skulle have dem ind hæ hæ.. men i voksien holder de sig jo dejlig varme så det er ikke noget problem.. Og de har altid haft jernhelbred..
    Og har man ingen voksi skal de jo bare være klædt på efter vejret.. Så tror ikke du skal bekymre dig.. og så bare ud med lillefisen 😉

Bettina

Anonym
    Gæst

Kunne ikke skrive det bedre selv.

Vores unger har også altid sovet ude uanset vejret. Jeg har også hentet vores store pige i barnevognen hvor der lå en halv meter sne ovenpå vognen – men i voksiposen er de altid dejlig varme.

Så ud med ham, han har kun godt af den friske luft.

Christina

Anonym
    Gæst

Jeg er helt enig med Bettina – der findes ikke vejr, der er så dårligt, at de ikke kan sove ude…

Der findes jo heller ikke vejr, der er så dårligt, at man ikke kan lege ude i det 😉

Knus Mariann

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.