update på fravær

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe Januar 2008 update på fravær

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Forfatter
    Anonym
    Gæst

Hejsa alle der gider at læse
    Jeg har været temmelig fraværende herinde i lang tid efterhånden. Vil lige opdatere lidt. Vi har på det seneste haft ret store problemer med vores store dreng på knap 4 år. Han er under observation i børnehaven for ADHD, og vi er næsten overbeviste om selv nu, at diagnosen sikkert kommer meget snart. Vi har altid vist, at noget var anderledes, og har nok bare ventet på den faglige vurdering. Vores dreng er født knap fem uger for tidligt, og har derfor også stor risiko for at udvikle det. Nu venter vi bare, men ved, at alting fremover kun bliver en endnu større udfordring. Det positive er, at han og os selv nu får noget hjælp. Det negative er visheden om at leve med sit barns sygdom, som noget kronisk. Vi er på en gang forvirrede, frustrerede, kede af det, lettede og i det hele taget meget følsomme i denne tid – men alt i alt så styrkes vi heldigvis som familie, og håber bare, at vi sammen kan fastholde fokus på at give vores lille fantastiske dreng et godt liv på trods af dette.
    Ville bare lige læsse lidt af herinde…og nå ja hvad Olivia angår….så sover den lille frøken stadig ikke om natten!!! 😀 ARRGGG Vi skal åbenbart være hårdt prøvet som familie !!!!!

Kh Jannie

MallelotMallelot
    Medlem

Hej Jannie

Puha det lyder hårdt det i gennemgår lige nu. Kan godt forstå de mange tanker og følelser der går igennem dit hovede – det er en usikker situation når man ikke ed om man er købt eller solgt. Det lyder dog som om at i har tænkt det meget nøje igennem og er forberedt på en evt diagnose. Det tror jeg er rigtig sundt så i kan få det bedste ud af det for hele familien. Og diagnosen gør det jo også nemmere at hjælpe din søn og for omgivelserne at forstå og støtte både ham og jer. Især i børnehaven. Og som du selv skriver er det jo positivt at i får hjælp nu. Der er intet til hinder for at han kan få et fantastisk liv og at jeres familie kan fungere uden de store problemer. Naturligvis er der visse former for udfordringer i forbindelse med ADHD – men er man forberedt og åben for hans måde at være på – som i er – så skal det nok gå det hele 🙂

Jeg sender jer mange tanker og opmuntrende knus.

Kh fra Trine & Malthe (som heller ikke sover igennem om natten endnu 😉

zupsanzupsan
    Medlem

JA hold da op en mundfuld, men som allerede er skrevet både fra dig selv og Trine, så er det jo positivt, at I kan få noget hjaælp ved en evt diagnose, så I alle trives på bedste vis. Men når det så er sagt kan jeg bestemt godt forstå Jeres frustrationer og hvad der eller følger med ved sådan en besked. Det hele er nyt og I kender ikke frmetiden på nogen måder, hvis der op står en ny situation.

Men en masse tanker til Jer, og vi håber du har overskud til at komme med igen til et evt Århusmøde, tror snart det er ved at vre sidste udkald, nu hvor folk skal til at starte job.

Pøj pøj med det hele og håber – at Du lige giver en opdate mere , s vi ved I alle har det godt

kh SUsan

Anonym
    Gæst

Hej Jannie.

Jeg forstår helt hvad i går igennem lige nu. Det er smadder hårdt, for hvordan skal det hele ikke udvikle sig og hvordan bliver jeres søns fremtid. Det kan virke uoverskueligt og kan være ret hårdt for familien.

I skal være rigtig glade for, at der bliver taget fat på problemet nu og ikke først når han er kommet i skole.

Min søn Jens på 14 år fik diagnosen ADHD, da han gik i 4 klasse. Han er født 4 uger før tid. Forud var gået flere år med en dreng, der bare ikke kunne begå sig, tros mange forskellige pædagogiske tiltag. Det betød, at Jens ofte var trist pga. konflikter, skæld ud fra lærene og det gave lav selvtillid, men han kunne jo bare ikke gøre for det. Så godt for jer, at i får hjælp nu.

Jens får medicin nu, som hjælper han rigitg meget. Det var dog en STOR kamel vi skulle sluge, for vi havde ikke lyst, at give vores søn piller, men godt vi gjorde det.

Håber alt det bedste for jer og, at i får lige den hjælp i har brug for, for så skal det nok gå altsammen :0)

Mange tanker fra Mette og Emil.

pkl12345pkl12345
    Medlem

Kære Janni

Jeg er dødtræt lige nu, så vil ikke skrive en masse nu, men følte lige jeg var nødt til at svare på dit indlæg.

Hvor er jeg ked af at læse, at I gennemgår en hård tid lige nu. Jeg kan godt forstå det er svært, at skulle sluge, at jeres dejlige dreng (måske) har ADHD, men hvor er det godt, at der bliver taget hånd om det. Heldigvis er ADHD en taknemmelig “sygdom”, fordi medicinen næsten kan fjerne alle symptomerne.

Jeg vil lige skrive til dig igen, når min hjerne ikke er i tomgang, som nu;0)

mange tanker fra Tina

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.