9 mdr status

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 23 i alt)
  • Forfatter

Anne-Katrine er 76 cm lang, vejer 8,2 kg. (3500 g og 51 cm) Hun har kravlet en lille måneds tid og rejser sig op ad ting. Hun er begyndt at vinke og sige ej ej (hej hej) Det er så sødt når hun gør det. Hun spiser storts set alt nu, og får stadig ca 2 flaskr dagligt. Hun 2 tænder og den tredie på vej. Tænk enang kun tre mdr til 1 års fødselsedag………….. Ihhh altså.
    Louise

sannemus72sannemus72
    Medlem

Ja, det er utroligt der kun er 3 måneder til de skal holde deres 1 års fødselsdag. Og nu er der ikke længe til juleaften, glæder mig sådan til at skulle holde vores første jul med Nicoline og at begge hold bedsteforældre kommer.
    Knus Sanne

Bisling1Bisling1
    Medlem

Blev vejet og målt i mandags 9,2 kg og 61-62 lang (3100 g & 50 lang ved fødsel).

Marius rokker frem og tilbage på alle fire, men virker ikke intresseret i at kravle.
    Han er begyndt at hive sig op og stå, ved ting han kan få fat i – og han er SÅ stolt 🙂

Han siger ga, ba, va mv…
    Marius ryster på hovedet, nikker, blinker (med begge øjne) bevidst, klapper mv.

Ingen tænder – men de to andre har først fået ved 1 års alderen, så regner ikke med nogen forløbig 🙂

Stadig en drøm at putte – er han lang tid om at falde i søvn, så er det 10 min (men det er uden brok, jeg ligger bare i sengen ved siden af og nyder at høre ham falde i søvn).
    Efter jeg er begyndt at styre hans dag søvn, sover han fantastisk om natten (men der skulle heller ikke meget til forbedring, hæhæ)

Spiser alt, hvilket er super dejligt 🙂

Marius er vildt god til at lege selv… han kan sidde i laaaaaaaaang tid og hygge med et eller andet – nyder bare at sidde og kigge på ham.

Og så er han jo bare super dejlig 🙂

Sara – der har glemt alt muligt, men nok kunne skrive en roman om den skønne lillemand 🙂

sille73sille73
    Medlem

Noah vejer nu 10,2 kg. og er 71 cm. lang (3570 g. og 52 cm. ved fødslen). Han er en glad lille gut, der møver sig frem over stok og sten, men på det seneste også er begyndt at komme op og stå på alle 4. Han rejser sig også op ad ting, men har endnu svært ved at finde balancen på 2 ben.

Han spiser alt, men får stadig 2-3 flasker i døgnet (mellemmåltider + evt. én om natten). Han sover godt om natten og 2-3 gange om dagen.

Han går hjemme hos sin far og er ret tydeligt blevet en del mere knyttet til ham i kraft af det. Så uden at han direkte afviser sin mor, så er han nok blevet ret farsyg 😉

Han “taler” endnu ikke i stavelser, men elsker at råbe højt som svar, hvis man siger en bestemt lyd til ham.

Han var fået de fire fortænder – og ligner jo en hel lille dreng og ikke en baby mere.

Forhåbentlig kan han starte i VS 1. november.

Pernille

Mia1204Mia1204
    Medlem

Vægt:11,2kg. (4100g)
    Længde: 75cm. (47cm.)

Clara har ikke knækket koden hvad kravle angår, men nu har hun da fundet ud af at svinge det ene ben bagover når hun sidder, læner sig frem og tager fra med hænderne så måske går der ikke lang tid før der sker bare et eller andet;o) ha ha..

Hun vinker og siger sig navn (Gla-raaaaa) og det sidste nye er at hun har lært at klappe og gør det heeeeeele tiden:o)
    Hun er begyndt at få det samme som os til aftensmad men finder sig stadig ikke helt i rugbrød til middag så hun får altid lidt mos efterfølgende.
    Hun vågner 2-3 gange om natten (sover fra 19.30-8.00) og får flaske ca.4 gange i døgnet. (spiser ca.100ml. ad gangen)

Jeg synes hendes udvikling bliver mere og mere sjov og spændende for nu begynder man at kkunne fornemme at hun er et individ og ikke bare en BABY… også lidt skræmmende faktisk;o)

Mia

pkl12345pkl12345
    Medlem

Gustav vejer 10 kg og er 74 cm lang.

Han møver sig lystigt rundt i huset, og vil helst stå op, hvilket vi dog forsøger at begrænse ham i (man skal jo kravle før man kan gå!).

Vi øver meget “op på alle fire” med ham, og han er efterhånden ved at fatte budskabet, selvom han blev meget vred de første gange (ja, han er en lille dejlig fyr med sin egen vilje!).

Han har den dejligste latter, og har let til grin – elsker når han bliver underholdt, og der sker noget omkring ham.

Han er desværre ikke så god til at lege alene alt for længe ad gangen, men det er blevet bedre. Hans søvn er desværre også stadig et problem, men vi håber det vender snart.

Han er meget nysgerrig, bevidst og meget interesseret i alt omkring ham.

Han bruger sin stemme meget, og det lyder meget som “Moar”, når han kalder på mig:0)

Han er bare verdens dejligste dreng!

Kærligst Tina – der sikkert har glemt en masse!

Ja jeg vil prøve at være med denne gang…

Mikkel er 9 mdr den 27 oktober… vejer ca 8.6 kg er ca 72 cm lang.

Mikkel begyndte at krybde da han var 7 måneder og begyndte at kravle rigtigt igår den 11/10:) Han rejser sig op ved ALT lille bandit, kan tage nogle få skridt med gåvognen, dog meget usikkert… Han kan sidde på numsen og rolle frem og tilbage til musik eler sang… Ser så kært ud:)

Han er lige ved at have tand nr 4 igennem og er rigtig god til at vise og fortælle hvad han vil og hvad han IKKE vil…

Jeg selv er overrasket over hvor hurtigt det hele går her anden gang, men Mikkel har jo Julie på 27 måneder han skal følge med:)

Hilsner fra Karina og Mikkel 9 måneder d. 27/10

zupsanzupsan
    Medlem

Oskar vejde ved 9 mdrs tjek 11,2 kg ca og 76 cm lang.

Hn kravler rundt på alle fire, og vil gerne prøve at rejse sig, men den lille tykke mås er ikke helt klar til det.

Han sover godt om natten – kommer i seng kl. 19.00 og sover til 6-7 nogen gange uden flaske andre gange, skal han lige ha´en lille tår.

Han snakker derud af, med dada, mama, og hvad der nu kommer ud af hans mund :0)

Hans spiser alt, hvad vi spiser og gider på ingenmåde ikke mad der ikke smager af noget. Så slut med babymad, sådan da i hvert fald.

Han er god til at lege selv, og elsker at sidde og pille i et eller andet stykke legetøj.

Dog tror ejg han er egyndt at kede sig lidt, og trænger til nogen flere udfordringer end moren her kan klare …hi hi Men men det må han nu vente med til 1. december, hvor han starter i de to stores vuggestue/børnehave.

Det var lidt herfra også!

ja vildt om under 3 mdr er han et år…..pyhhhh tiden går stærkt.

kh Susan & Oskar

Han roller?? selvfølgelig ikke til musik og sang… men rokker… hmm…

Anonym
    Gæst

Måler 74,5 cm
    Vejer 8,8 kg.

Er endelig sluppet helt ud af ekstra SP-besøg og stortrives. Æder som et tærskeværk, er overalt i hele huset og er på nippet til at komme helt op og kravle – mnen det går jo stadig hurtigst, nar man kryber.

Mormor sagde i går: Jeg synes altså ikke, jeg kan huske, at de andre (4) børnebørn var så vilde!

– og så har han i dag være med på cyklen for første gang. Skønt.

🙂 Mariann

Line vejer ca. 7 kg og er 71 cm (3700g og 53 cm). Hun kravler endnu ikke men kommer hurtigt omkring når hun ligger på maven og trækker sig fremaf med armene. Dog kommer hun tit op på knæ, men så får hun sat sig på numsen i stedet for at begynde og kravle. Hun er så småt begyndt at ville rejse sig op af forskellige ting.
    Hun er startet i DP, hvilket er gået rigtig godt, dog var hun syg hele sidste uge med hoste og forkølelse og ville ikke sove om natten hvor hun nærmest græd hele tíden – det kan jeg hilse og sige er hårdt når man skal op på arbejde. Heldigvis har mine forældre kunne passe hende, så hun ikke skulle afsted før hun var klar.
    Anja

Bisling1Bisling1
    Medlem
    mercyamercya
    Medlem

Benjamin bliver 10 mdr. d. 16/12, han er 83 cm lang og vejer 10,7 kg ( 49 cm og 3070 ). Tænder er der ingen af endnu, og det ser heller ikke ud til at de er lige op over.
    Til de der ikke ved det eller kan huske det, er Benjamin syg med maven og har været gennem mange indlæggelser (stadig ingen diagnose), samt han er født med klumpfod og har skinner på, medfører at han er lidt tilbage med den motoriske udvikling. Men han møver på maven, humper på numsen, og vil meget gerne op og stå, så tror ikke han kommer til at kravle. Sprogligt er han helt gået tilbage efter start i vuggestue d. 1/9, så der er vi startet forfra. Men Benjamin er en glad dreng og med lidt hård træning tror jeg nok det hele skal komme.
    Benjamin og Mette

MallelotMallelot
    Medlem

Ja så nærmer Malthe sig også de 9 måneder – så utroligt hvor de måneder er blevet af….

Han måler ca 71-72 cm (hjemmemål) og vejer et sted omring 11,5 kg.
    Han kravler ikke endnu men kæmper bravt for at få måsen op og komme på alle 4. På trods af manglende numse-løft kommer han fint rundt allgevel – i cirkler og bagud 🙂
    Malthe vinker – men om det er bevidst eller begejstring ved jeg ikke men det er supersødt 🙂
    2 tænder – en tredje truer med sin ankomst i overmunden. Og nu vi snakker mund ja så spiser han næsten alt hvad der kommer hans vej. Er blevet rigtig gode venner med bondebrødet og vi skalsnart igang med grøntsags og kødstykker til aften i stedet for mosen.

Og så sov han da lige igennem første gang i nat(som jeg også har blæret med i et andet indlæg 😉

Ellers er han bare en glad unge – men han er begyndt at kede sig en smule herhjemme for han bliver hurtigt brokrøv hvis ikke lige der sker noget. Det der med at lege selv bruger vi ikke længere til af gangen 😉 Så der er nogen der glæder sig til 1. dec 🙂

Knus Trine & Malthe

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 23 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.