Hvilket rugbrød får jeres små?

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe Januar 2008 Hvilket rugbrød får jeres små?

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Forfatter
    Bisling1Bisling1
    Medlem

Vi er for længst gået væk fra bondebrød – der er bare ikke gods nok i det.
    Marius får derfor bare alm. mørkt rygbrød uden kerner… men syntes måske det er lidt for ensformigt… Han får somme tider lidt af mine madder som er af gulerods rugbrødet fra levebrød, men der er jo kerne i…
    Det er som sådan ikke noget problem for Marius – men er kernerne ikke svære for den lille mave at fordøje?

Hvad bruger i?

Sara

Anonym
    Gæst

Vi gik også, som du, over til gulerods- og kartoffelbrød, da bondebrødet og senere det mørke rugbrød blev for kedeligt (og jeg blev træt af OGSÅ at spise det…). Der var ingen problemer med hans mave i forbindelse med rugbrødet, men jo, de kan ikke fordøje kernerne. Men hvis Marius’ mave klarer det fint, kan han vel sagtens få det?!

Cristina 20+6 og Sebastian okt 06

Mikkel spiser også gulerodsbrød fra schulstad levebrød, han er helt vild med det og kan snildt spise 2 skiver( hvor skorpen er skåret fra).. Hans mave reagerer ikke på det… Så jeg tror helt bestemt at du sagtens kan gå over til at give din søn det også…

Anonym
    Gæst

Nicklas får også gulerodsrugbrød fra levebrød og det fungere fint her hos os. Så mange kerner er der heller ikke i. Men jo der er nogen der ikke rigtig kan fordøje det.

Christina

pkl12345pkl12345
    Medlem

Gustav får mørkt rugbrød uden kerne, og de langtidshævende boller med grahams mel, som der er opskrift på i bogen “mad til spædbørn og småbørn”.

Kærligst Tina

ollemandenollemanden
    Medlem

Hej Sara

Her får Johanne og Benjamin det rugbrød vi selv spiser. Så det er lidt forskelligt. Det er med alverdens kerner og det klarer maverne fint 😉

De må gerne få kerner nu og de fordøjer det de kan 😉
    Jeg kan godt se at der kommer hele kerner ud igen i den anden enden en gang imellem… 😉
    Men det gør ærter og majs jo også – he he.

I øjelikket er kartoffelrugbrød et hit. Det holder sig dejligt blødt i flere dage. Og bliver ikke så kedeligt når det har været i køleskab i VS.

Går det ellers godt hos jer?
    Jeg kan jo se på dit fine videoindslag at han er ved at blive dygtig til at kravle den lille smukke mand!
    Jeg synes det hele går så hurtigt – og hver dag når jeg henter to glade børn i VS bliver jeg bare så glad over at de trives så godt derhenne. Det varmer sørme et moder-hjerte 😉
    De bliver stadig omtalt som MEGET glade og nemme børn – stolt bliver man jo 😉

Det er bare så skønt, og vi er bare slet ikke i tvivl om at det er et godt sted for vores børn. Det er meget nemmere at tage på arbejde og overlade de små til andre når man stoler på pædagoger og medhjælpere (hold da op der er et par gode medhjælpere! Jeg har allieret mig med den ene som mulig barnepige 😉 )

Jeg sidder her og sumper i sofaen. De små står tidligt op i øjeblikket… suk. I dag var den 4.45 da de var mega friske. Det er sgu lidt tidligt i hverdagen. Det er ikke meget søvn forældrene får 😉 Så de blev puttet ud i den mørke vintermorgen allerede kl 6.30, he he. Mon først de bliver gode til at sove når de bliver teenagere?? 🙂

Mange knus til jer
    Anette

Bisling1Bisling1
    Medlem

Ihhhh… hvor er det bare dejligt at høre nyt fra jer… du kan tro du er savnet 🙂

Hvor er det bare super fedt, at det går så godt, både med de 2 skønne i vuggestuen og med dig på arbejdet 🙂 Så er livet da til at holde ud, hæhæ…
    Og ja, det betyder bare SÅ meget at man er tryg ved de flok der passer gulklumpen/erene 🙂
    Har også besluttet at Marius skal ned i Silkes vuggestuen (ja, hun starter jo i BH inden)… forj eg er bare mest tryg ved det.
    Nu har jeg jo ret svært ved at give slip (big surprise, hæhæ) så det er fedt at han kan være der hvor jeg kender alt personalet og har et godt samarbejde på forhånd 🙂 Regner med at det gør det bare en tand lettere, at skulle aflevere til sin tid 🙂

Ja, det var godt nok tidligt de er stået op i dag? Vækker de hinanden eller er de bare begge friske der?
    Marius har jo sovet længe i dag – helt til 5:50 😉
    Men han har også haft en dum nat – tand nr. 2 er lige brudt igennem i nat, så vi har været vågne mange gange… men helt uden gråd eller noget… bare en tår vand og så sove videre 🙂

Dejligt med en lille update fra jer… som sagt er du savnet 🙂

Knuser – håber du har fået en lille lur

Sara

Mia1204Mia1204
    Medlem

Hej Sara

Her bruger vi mest bondebrød.. det kedelige uden kerner eller noget:o)

Vi har før givet hende rugbrød med kerner da det var det eneste vi havde i huset, men det satte sine spor i bleen;o)
    Der var kerner over alt!!!- og det var godt nok svært at få af:o(

Hun havde dog ingen problemer med at få det gennem systemet så det har ikke afskrækket mig helt.. meeenn når jeg står i butikken og skal vælge brød så har jeg da kerne-helvedet i baghovedet og ender derfor altid med at fange ud efter bondebrødet:o)

Mia

tinusmortinusmor
    Medlem

Hej Sara.

Her er vi også på mørkt øko uden kerner.
    Var begyndt på noget med lidt kerner da Tinus spiste det uden problemer men efter let diarre i næsten en mdr prøvede jeg at gå tilbage til det uden kerner og vupti så kører det med maven igen.

Så selvom han spiser kernerne med største velbehag så går vi langt udenom herhjemme – TInus mave reagerer i hvert flad på det! Troede faktisk at det ville give hård mave så derfor havde jeg ikke lige tænkt at det var årsagen til hans mange bleer men Sp gjorde mig opmærksom på det….

knus Bibi

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.