Min søn blev bange for oldemor!?!

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe Januar 2008 Min søn blev bange for oldemor!?!

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Forfatter
    mariestmariest
    Medlem

Jeg er totalt mystificeret…

Vi var hjemme på besøg hos min mor i efterårsferien, og min farmor – Markus’ oldemor – kom på besøg. Han kender hende ikke, har kun mødt hende to gange før, og sidst da han var 6 mdr.

I samme øjeblik hun stikker hovedet ind af døren, begynde Markus at VRÆLE. Dybt ulykkeligt.
    Han kom ud og sove middagslur, og da han vågner igen tager jeg ham ind i stuen. Da han ser min stakkels farmor, vræler han sørme igen, så jeg tager ham med ud i køkkenet og giver ham lidt mad. Min farmor kommer ud på et tidspunkt, og straks bliver Markus ked af det.

Dette scenarium gentog sig hele eftermiddagen og aftenen. Stakkels min velmenende farmor, der havde glædet sig til at hilse på sit oldebarn…

Hvad pokker kan der være sket? Hvorfor var det lige at Markus har besluttet, at hun er en farlig dame???

Vi blidte hende ind, at det er fordi hun er fremmed, men – Markus er overhovedet ikke bange for fremmede. Tværtimod elsker han at hilse på alle han møder, unge som gamle! Jeg har ALDRIG oplevet ham blive bange eller utryg ved nogen.

Jeg har selv intet imod min farmor, og han reagerede i samme sekund han så hende, så det må næsten være måden hun ser ud på…

Meeeeget mystisk… Håber bare han har glemt det til jul 🙁

Nogen der har oplevet noget lignenede???

Kh Marie

sannemus72sannemus72
    Medlem

Sådan har Nicoline det også med min mormor – altså hendes oldemor. Det er fuldstændig det samme som det du beskriver og på samme måde, blot med min mormor. Det er synd, for min mormor vil hende så gerne og er rigtig glad for hende, og så bliver hun ked af det når Nicoline begynder at græde når hun ser hende.
    Så hvis andre har en forklaring på hvorfor det lige netop er med hende hun græder, så lytter jeg gerne med. For hun græder ikke sådan med andre.
    Kh. Sanne

Anonym
    Gæst

Magne er bange for kinesere. Han går fuldstændig i panik! Det er meget mærkeligt. Har oplevet det flere gange, og altid det samme -han hyler og er helt utrøstelig. Han er ellers også så glad for alle andre og er aldrig bange for fremmede. Så det må på en eller anden måde være udseendet, der skræmmer de små. Men synd for oldeforældrene, det er lidt nemmere for os, når det ikke er familie. Men mon ikke de vokser sig fra det? 🙂

/Signe

Anonym
    Gæst

Har hun briller på? Det kan godt skræmme børn, hvis de ikke er vant til at se folk med briller… 🙂

Cristina 19+3 – bare på besøg

mariestmariest
    Medlem

Tja, jeg har selv briller, så den forklaring duer ikke, desværre! Markus syns faktisk det er vældig morsomt at pille brillerne af folk og kramme dem lidt ;-p

Mia1204Mia1204
    Medlem

Hej Marie

Hmm jeg sidder vorkelig og tænker så det knager for hvad er det mon der stikker ham?
    Har hun en dyb stemme eller noget der kan forskrække ham bare det mindste??
    Måske har han fået et chok da hun kom fodi han måske ikke så hende komme ind og lige pludselig hører han bare en stemme?
    Jeg tror det ville være en god idé at være lidt sammen med hende for så vænner han sig langsomt til hende og finder ud af at hun slet ikke er farlig:o)

Clara ha lidt svært ved fremmede mænd. En dag skulle hun passes hos mine forældre mens vi gik i biffen og min fars band var på besøg og skulle spise med. Da min mor lige skal ud i køkkenet i 2 sek. sidder Clara helt lamslået, rød i hovedet og lægger an til et kæmpe hyl.. Det var åbenbart for meget for hende at sidde i et rum med 5 store farlige mænd;o) ha ha..

Ja altså jeg har ikke lige nogen forklaring på hvad der mon kan havet været sket, men mit bud er at han nok har fået et chok og derofr stadig er lidt utryk ved hende.

Ingen guldkorn desværre:o)

Mia

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.