Soveproblemer.. HJÆLP!!

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe Januar 2008 Soveproblemer.. HJÆLP!!

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Forfatter
    Mia1204Mia1204
    Medlem

Clara har fået den kedelige vane at hun ikke gider falde i søvn i sin egen seng.
    Hun går helt agurk når vi ligger hende i den og stopper først når vi tager hende op.
    De sidste 2 aftener har vi måtte give op og ligge hende i vores seng.
    Hvad gør vi?!?!
    Vi sidder på en en stol ved siden af hendes seng og nusser hende, tysser, holder hende i hånden osv. og det hjælper slet ikke…

Gaabb hvor er det irriterende at have hende i vores seng hele natten:o(

Mia

Hej Mia.
    Hvorfor ikke bære hende ind i sin egen seng når hun sover? Eller ligge hende til at sove i barnevognen og så bære hende ind i sengen. Det har vi måtte gør en enkelt gang med Magnus.
    Håber Clara snart kommer i tanke om hvor dejligt det er at ligge i sin egen seng 🙂
    cindy

Bisling1Bisling1
    Medlem

Hej Mia…

Det første i skal gøre er at blive enige om hvad i vil gøre.
    Hvis i f.eks. aftaler at hun altså skal falde i søvn i sin egen seng – så hjælp hinanden med at holde fast i den beslutning i har taget.

Personligt ville jeg jo holde på at hun skulle sove i sin egen seng og derfor ville jeg arbejde med det. Dog ville jeg samtidig tage hende op hver gang hun virkelig blev ked af det. Så hun stadig mærker at i hjælper, når hun ber om det.

Sover hun i sin seng i løbet af dagen?

Hvis ikke, kan i måske hjælpe hende til at yntes sengen er et fedt sted at være/sove?

Men altså første skridt er at blive enige om en måde i vil gøre det på og så holde fast i den beslutning 🙂

Knuser

tinusmortinusmor
    Medlem

Hej Mia.

Er det kun de sidste par dage det har været et problem? For så stopper det måske lige så hurtigt som det startede…
    Jeg er enig med Sara i at det vigtigste er at I belutter hvad I vel gøre og så gør det konsekvent!

Af frygt for at hun ville ende mere permanent i dobbeltsengen, ville jeg nok holde fast på at hun skulle falde i søvn i egen seng.
    Her gør vi nogen gange det at vi vugger TInus i armene til han er lige ved at falde i søvn, herefter svøber jeg forsigtigt TInus i dynen nede i sengen, siger shhhh og ligger lige kort hånden på brystet og lister ellers hurtigt ud uden at sige noget. For det meste virker det på de dage hvor han ikke er helt enig i at blive lagt i sengen ;0)

Ellers så prøv at læse på http://www.netsundhedsplejersken.dk – der er rigtig mange brugbare tips hvis du går ind og søger i brevkassen!

Held og lykke

Knus Bibi

mariestmariest
    Medlem

Så sender bare lidt sympati, men desværre ingen gode råd…!

Vi har også Markus i dobbelsengen og har egentlig ikke syntes det var noget problem – før nu! Han MOSLER – ender tit med at ligge på tværs i sengen og fylde det hele, bandit! Somme tider falder han i søvn i kravlestilling, med knæene trukket op under sig.

Så vi er godt trætte af det…! Og der blir nok også snart ændret på sagerne.

Held og lykke med at sparke prinsessen ud af dobbeltsengen :o)

Kh Marie

Mia1204Mia1204
    Medlem

Hej piger.

Tusind tak for jeres svar!

Cindy – Hun vågner altid når vi løfter hende når hun sover, men måske det var en løsning for hvis det er om natten er hun jo nok mere træt og falder måske bare i søvn med det samme igen?!

Sara – Det er meget forskelligt hvor hun sover i løbet af dagen. For det meste i barnevognen men hun bliver lagt i sin seng hvis naboerne larmer så hun er vant til sin seng.

Bibi – Tak for linket. Der må jeg ind og lure lidt.
    Ja det er kun de sidste 2 dage der var været et problem. Normalt er det rigtig nemt at lægge hende.

Det var dog intet problem at lægge hende i seng her til aften. Hun sov ret hurtigt men til gengæld har hun været svær at lægge både i formiddags og i eftermiddags. Måske var hun bare rigtig træt her til aften, ellers er det bare noget der forsvinder lige så hurtigt som det er kommet, som du også siger Bibi.

Mia

Anonym
    Gæst

Hej Mia

Vi havde også for noget tid siden et par dage, hvor Nicklas bare ikke ville i sin egen seng og sove. Efter at have knoklet med ham i et par timer opgav vi og jeg lagde ham i barnevognen i gangen og med lidt rokken frem og tilbage faldt han i søvn – begge aftner.

Efterfølgende gjorde vi bare det at vi prøvede at lægge ham i sin egen seng og efter 2 dage sov han i sin egen seng igen.

Dobb.sengen er et skråplan :0)

Christina

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.