Falsk strubehoste…… Lortenat :(

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe Januar 2008 Falsk strubehoste…… Lortenat :(

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 15 i alt)
  • Forfatter

Puha, det lyder ikke rart. Kan alt for godt forestille mig, hvor bekymret og bange man er i sådan en situation. Det var da heller ikke lige den fedeste besked at få af vagtlægen – gisp!
    Nå, men det er dejligt, at Malthe har fået det bedre:) Håber, han tager sig et par gode lure i dag, så hans trætte mor også kan få hvilet lidt;)

Kristine

Mia1204Mia1204
    Medlem

Hej Trine

Øv hvor er det synd for jer alle 3 med sådan en møg nat.

Og hvad sker der lige for den lægevagt?!?!?!
    Hvis et barn har det dårligt og man kan risikere at han bliver blå så beder man da ikke forældrene om at holde øje med ham.. Nej så skal han da starks ind og tjekkes!! Lorte læge!
    Heldigvis gik det jo i sig selv men eftersom I har haft en slem oplevelse for nylig så kan jeg da kun forestille mig hvor dårligt I må havet haft det!!

Godt at høre at det gik forholdsvis let over.. selvom det krævede en lille gåtur midt om natten og mærkelige sovepositioner:o)

Mia

Anonym
    Gæst

Man skal jo næsten være døende før de gider at bruge 5 min. på dig.

Kan huske en episode vi havde med vores store pige, hvor vi også ringede men blev også spist af med en latterlig forklaring. Da det ikke blev bedre (heller ikke værre) tog vi simpelthen bilen og kørte til vagtlægen istedet – så var han jo tvunget til at se os. Og det var godt vi gjorde det for hun var rigtig skidt og vi måtte på et døgnåbent apotek og købe medicin til hende kl. 01.30 om natten.

Så jeg kender godt den der fornemmelse af ikke at blive taget alvorligt. Jeg fik faktisk af vide i telefonen den gang at jeg var lidt hysterisk og det bare var fordi jeg var første-gangs-mor : FUCK DIG KÆLLING tænkte jeg bare.

Ind imellem skal man bare skide højt og flot på hvad de siger, hvis man inderst inde selv føler den er helt gal.

Håber at Malthe er fit for fight igen i løbet af no time.

Christina
    (der heller ikke stoler på vagtlægerne)

MallelotMallelot
    Medlem

Æv for dælen da også.
    Havde ellers haft den mest fanastiske weekend – har været til fest i lørdags og Malthe skulle passes hos sviger. Uden problemer -det har han prøvet før.

Det er en træt men absolut helt rask Malthe vi henter hjem sidst på eftermiddagen i går og han bliver puttet som han plejer. Kl 22.30 vågner han og er meget ked af det – hvæser hæst efter vejret og hoster fælt. Han er nærmest panisk over ikke at kunne trække vejret ordentligt og snottet løber bare ud af næsen. Hvor fanden kom det nu fra da drengen jo var fuldstændig rask da han blev puttet???

Synes jeg kunne huske at have hørt om at disse symptomer tydede på falsk strubehoste, men aner jo ikke hvad man skal gøre ved det? Slog op i sygdomsbogen og den var vist god nok – besluttede at ringe til vagtlægen da det bestemt ikke var rart at se Malthe sådan hive efter vejret 🙁 Hver gang det lige var godt og vi forsøgte at lægge ham lukkede svælget fuldstændig til og han gik i panik.

Vagtlægen sagde at vi skulle tage ham med ud da den fugtige og kolde luft lindrede. Hvis det eskalerede og han blev blå eller blev så træt at han ikke orkede at trække vejret skulle vi ikke tøve med at ringe da han så skulle indlægges og ha adrenalin!! WHAT??!! tænkte jeg bare. Havde da absolut ikke lyst til at tilbringe en nat hvor vi skulle holde øje med at han ikke blev blå??? Helt ærligt så tag os dog ind hvis det er en siuation der kan blive livstruende!
    Men ok – vi fulgte det gode råd og stoppede Malthe i flyverdragten og gik en tur kl 00.30 – hvad dælen har folk ikke tænkt…. Men ok det hjalp og lettede gevaldigt og da vi kom ind igen var det meget bedre – dog med enkelte små tilbagefald.

Endte med at han faldt i søvn på mit bryst kl 1.30 mens jeg sad i gyngestolen da det var det eneste sted han kunne trække vejret ordentligt – ikke det fedeste sted tilbringe natten 🙁 Fik os lirket over i sengen og sad op af en dyne – men ikke nemt at sove med næsten 12 kg bebs på brystet 🙁 Efter 1 time vågnede Malthe og forsøgte at trille om på siden – lagde ham ned mellem os p siden og han sov med det same uden vejrtrækningproblemer. Men har godt nok moslet rundt i nat så ikke meget søvn til os….

Her til morgen er han ok frisk – hoster lidt men er ellers sig selv. Så han er røget ud for at sove i det friske vejr og håber det kan lette det sidste. Er glad for at det ikke blev værre så vi slap for tur på skadestuen. Nu er det bare os forældre der trænger til lidt hvile efter sådan en nat…

Puha den blev lidt lang….

Kh Trine (som synes det er verdens tarveligste sygdom der sån kommer snigende om natten 🙁

sannemus72sannemus72
    Medlem

Puha, det lyder bestemt ikke særligt rart hverken for Malthe eller jer.
    Og hvad er det dog for en kommentar vagtlægen giver jer, det kan sgu da ikke passe at i skal holde sådan øje med ham. Siger ligesom de andre herinde, at det er for dårligt og at vagtlægen skulle have bedt jer komme ind og få checket Malthe, om ikke andet så for at i kunne være lidt mere rolige.
    Dejligt Malthe har det bedre her til morgen. Så må i få hvilet jer lidt, så i også kan komme til kræfter igen.
    Stort knus herfra
    Sanne – som ikke har en dyt tiltro til vaglægeordningen!!!!

sille73sille73
    Medlem

Øv for en nat 🙁

Vores Lucas havde også en nat med falsk strubhoste med dertilhørende sællyde. Her hjalp det at tage ham på armen (så han var oprejst) og åbne vinduet.

Hvis det kan trøst lidt, så havde han det kun den ene gang og aldrig siden.

Knus
    Pernille

Hej Trine
    Hvor har jeg prøvet det mange gange med Jonathan, og AK har da også haft det en enkelt gang. Det lyder forfærdeligt når de gør på den måde. Men ja kold luft hjælper.
    Håber han har det bedre i dag, det plejer kun at vare ca 24 timer.
    Kh Louise

Bisling1Bisling1
    Medlem

Sikke da en nat… og sikke da en besked at få. Havde er det da lige for noget at sige til en bekymret forældre? Jeg er målløs….

Godt natten trods alt gik godt og i kom ud på den anden side – uden han blev blå eller andet. Tænkte jo straks på sidste gang han ikke kunne trække vejret… puha…

Håber han forsat er i bedring og i ikke længere skal bekymre jer 🙂

Knuser herfra Sara

MallelotMallelot
    Medlem

Øv – søløven er vendt tilbage 🙁

Troedeellers lige det gik så godt da han var så frisk i morges og til formddag. Men her efter eftermiddagsluren (som blev rimelig kort) er vi tilbage hvor vi slap i na. Malthe er ked af det, hvæser efter vejret og søløvehoster. Vil ikke være nogen steder 🙁
    Har stået med ham i vinduet og det hjalp lidt så nu sidder han og eger lidt med far inde i stuen mens jeg laver mad.

Øv ved allerede hvordan natten bliver – helsigvis er det simons tur til at have ham på bystet – jeg klarer ikke ½ nat med så mange kg der igen.

Håååber det passer det Louise skriver med de 24 timer – for såskulle det gerne tage sin ende her kl 22.30!!

Kh Trine & søløve Malthe

zupsanzupsan
    Medlem

God bedring med ham, skal nok krydse fingre.

knus SUsan

Mia1204Mia1204
    Medlem

Øv hvor er det syndt:o(
    Hvis det hele ender i at I må ringe til vagtlægen igen i aften så skru bissen på Trine:o)

Rigtig god bedring med ham. Håber natten bliver bedre end i nat.

Mia

Anonym
    Gæst

Jeg krydser også fingrer for at det ophøre igen kl. 22.30 så i alle kan få lidt ro på – ikke mindst Malthe.

Stakkels jer alle sammen.

Med håbet om en god nat.

Christina

ollemandenollemanden
    Medlem

Øv bøv Trine!!!

Håber han har det bedre nu!!

Det er modbydeligt når vejrtrækningen er påvirket… Håber virkeligt det går bedre!!!

Giv lige lyd igen, ik?? 🙂

KNUS
    Anette

God bedring med ham Trine. Håber i får lidt søvn inden længe.
    Knus Tanja

Bisling1Bisling1
    Medlem

Håber da han har det bedre og at i alle 3 har kunne sove i nat..

Forsat god bedring…

Knuser

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 15 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.