God ammepude?

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Forfatter
    MallelotMallelot
    Medlem

Hejsa 🙂
    Nogen der kan anbefale en god ammepude? Ved der er forskel på fyldet – men hvilken?
    Og hvor kan man finde et godt udvalg. Syntes ikke der er så meget at komme efter i babysam osv…

Trine 36+2 🙂

wexoebabywexoebaby
    Medlem

Jeg har arbejdet på neonatal på rigshospitalet, og der havde vi ammepuder fra Notizia – det er et svensk mærke og de er ret dyre, men alle pengene værd…. er noget større og har en lidt anden form end de “almindelige” ammepuder….
    Har selv valgt at købe en magen til…

Ammepuden kan købes hos Purløg og Persille, og de skriver om puden:

Stilren form med stor funktion. Fantastisk ammepude fra det svenske Notizia, her med Marimekko-betræk. Hvorfor sidde og kigge på små lyserøde bamser, når man kan kigge på så skønne blomster, der livsbekræftende minder én om sommer, sol og livet, som man sidder med? Ammepuden her støtter ergonomisk korrekt. Den kan desuden bruges som støtte til mange andre formål, når man sidder, ligger (både til god benstilling, når man er gravid og generelt til at slænge sig op ad) m.m. Kan altså sagtens bruges til andet end amning. F.eks. også til støtte for det lille barn, der lige begynder at sidde. Notizia leverer bl.a. til svenske sygehuse, hvilket lover for kvaliteten. Der er mere information at finde på firmaets hjemmeside, se link under billedet. Firmaet har desuden en høj etisk moral, så alle materialer er i top, de er miljøvenlige og ikke allergifremkaldende eller andet.

Hilsen Kristina – alexander 25. nov 07

Bisling1Bisling1
    Medlem

Hej Trine…

Det er jo smag og behag.
    Personligt har jeg ikke brugt min ammepude nogle af de 2 gange jeg før har ammet… og tror heller ikke den kommer i brug denne gang.
    For mig har en alm. pude virket og givet den støtte til armen jeg havde brug for.

Så for mig at se er det endnu en ting man ikke lige umiddelbart skal kaste penge efter.

Måske skal du lige se tiden lidt an og se om det er noget du vil kunne bruge eller om du – som jeg og mange andre – kan “nøjes” med en alm. pude :o)

Varme hilsner Sara 36+3

Anonym
    Gæst

Jeg tænker på, om man i det hele taget har brug for en? Hvordan skal sådan en egentlig ligge… dumt spørgsmål.. men er det for at støtte den lille eller ens egen arm?

Signe 36+0

julie_ajulie_a
    Medlem

Jeg havde ikke en ammepude til min datter, men brugte babydynen rullet sammen. Det resulterede dog i gigantiske myoser og spændinger, så denne gang vil jeg prøve med en ammepude.
    Jeg har købt en fra creme de la creme a la edgar. Den er lidt større end dem de havde i babysam og virker nemmere at bruge. Den er fyldt med speltskaller, som dufter godt, lidt som hø, og giver en rar lyd. Og så er den betrukket med et pænt småblomstret stof, som passer til sofaen i farven.

Jeg bruger den allerede nu, mellem knæene når jeg sover. Og i sofaen som pude, når jeg ligger ned og ser tv. Min datter elsker også at sidde med den og se tv. Så den kan kun anbefales.

Vh Julie, 33+0, på besøg fra feb.08

Carola27Carola27
    Medlem

Til min søn havde jeg en helt alm ammepude, og den kunne vi slet ikke have undværet hverken til amning eller når der skulle gives flaske senere hen. Den giver en fantastisk støtte til armen og får barnet op til brystet uden man selv skal få ondt i ryggen, skuldrene osv. Men det er en smagssag som alt muligt andet. Vi havde med mikrofiber fyld, og det fungerede godt i starten. Er dog på udkig efter noget andet denne gang, da den blev for flad for hurtigt (min mor havde selv skiftet fyldet ud…det var bare ikke det rigtige velg…øv)

Carina 36+2

Anonym
    Gæst

Jeg har kigget lidt på nettet – ved du om der er nogen steder der, man kan købe den? Alternativt hvor kan man så købe den – jeg bor i Københavnsområdet!!

På forhånd tak 😉

Kristina, uge 40

Anonym
    Gæst

Jeg brugte en boomerangpude eller støttepude fra ellos.dk. Den er dejligt stor og har alm pudefyld, for jeg kan ikke lide krøyerkugler! Jeg brugte den ikke som “ammepude”, altså liggende på skødet, men mere i ryggen. Og mellem benene, når jeg sov.. :o)

Cristina

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.