Hvor meget tøj?

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe Januar 2008 Hvor meget tøj?

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Forfatter
    pkl12345pkl12345
    Medlem

Hej alle

Hvor meget tøj har I købt til baby? Antal natdragter, bodyer etc.? Vi har arvet en del pigetøj, men vi ved jo ikke om vi får en pige eller dreng. Er derfor lidt i tvivl om, hvor meget vi skal købe. Får vi en pige tror jeg vi har rigeligt, men får vi en dreng er der ikke ret meget..

En forvirret førstegangsmor Tina 36+4

Carola27Carola27
    Medlem

Vent og se, om ikke det skulle blive en pige, og så send veninder/kæresten på udsalg, hvis du får en dreng, mens I ligger på hospitalet. Så kan du også se, hvor meget i får i barselsgaver af familie og venner.

En meget god start er 2-3 natdragter, 6 bodyer, 3-4 sparkedragter, nogle strømper, flyverdragt, vanter, futteletter, to varme trøjer, huer og måske et par strømpebukser. Så skulle du kunne klare dig en uges tid, indtil du måske har dannet dig et overblik over, hvad du egentlig godt kan bruge mere af.

Carina 36+1

Bisling1Bisling1
    Medlem

Hej Tina :o)

Jeg har lige lagt Marius tøj på plads i dag. Her er hvad han har i str. 56:
    4 velour boilersuits, 2 sæt med velour bukser og bluse, et par cowboy overalls. omkring 10 bodyer – nogle med lange ærmer og nogle med korte ærmer. En masse strømper. 4 velour “kyser”.
    4 par natbukser og 4 natbluser (da jeg syntes natdragter er hammer upraktiske om natten – Silke sked nemlig også om natten og der gad jeg sørme ikke stå og fumle med mange trykknapper).

Det er vidst sådan ca. hvad Marius har, samt selvfølgelig en lækker Fleece heldragt, samt hue og vanter i uld/bomuld.

Men vent og se hvad der sker… Mange får sindsygt meget tøj forærende, så I kommer næppe til at mangle, selvom det skulle blive en dreng :o)

varme hilsner Sara 36+2

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.