14 dage til termin :o) Skal vi lave en update-runde?

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe Januar 2008 14 dage til termin :o) Skal vi lave en update-runde?

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 15 i alt)
  • Forfatter
    sille73sille73
    Medlem

Ja, så nåede jeg hertil – uge 39. Er stadig lige forbløffet over, hvor hurtigt det er gået denne gang, men er nu så småt ved at vende mig til tanken om, at vi snart er en familie på 5!

I næste uge, når butikkerne åbner igen, skal jeg købe en barnevogn, og posten ligger inde med lidt forskelligt udstyr (gudskelov for postordre, når man ikke rigtig kan komme omkring).

Det går bedre med ryggen, så jeg behøver ikke bruge krykkerne herhjemme lige nu – dejligt! Og jeg har fået en hel uafbrudt nattesøvn i nat, hvor der ikke har været nogle plukkeveer, der var hårde nok til at vække mig :o)

Så altså en helt igennem positiv update herfra. I næste uge skal jeg til JM, og så har jeg også fødselsdag! Så der er da lidt at se frem til dér.

Sille (38+0)

AnjaA72AnjaA72
    Medlem

Jeg har termin netop idag, men er pludselig ikke klar til at føde alligevel. Så “lille” Sofia vær sød og blive i din trygge hule lidt endnu !!

Vi tilbragte hele dagen igår på Kolding sygehus pga. vores store pige. Hun har epilepsi, men har nu været i medicinsk behandling i 2 år og har da været anfaldsfri. Efter en samtale vi havde med lægen for 1 mdr. siden, blev vi enige om at hun skulle trappes ud af medicinen over 3 mdr. fra jan. af, for at se om hun er vokset fra epilepsien.

Der er så desværre sket det, at hun glemte at få medicinen torsdag aften og igår morges sov hun længe. Så igår formiddag får hun et anfald på badeværelset og slår hovedet ned i klinkerne. Det var et rigtigt grimt syn at komme ud på badeværelset og finde hende, med en bule i panden på størrelse med et æg. Anfaldet gik heller ikke over af sig selv, så vi var nødt til at give hende stesolid, som heldigvis virkede med det samme. Umiddelbart er der ikke sket noget, men hun skal holdes i ro denne weekend og være under observation for hjernerystelse, som der dog ikke er nogen tegn på, på nuværende tidspunkt.

Jeg ved godt, at det ville være sket når hun var trappet ned alligevel, men jeg er bare så skuffet, ked af det og bekymret. Pludselig er min store pige igen blevet min lille pige, som jeg konstant er bekymret for og ikke kan give slip på, til stor irritation for hende selvfølgelig. Men jeg bliver en total pyldermor, med de mest åndsvage tanker om, at hun kunne få et anfald, mens hun er f.eks på cykel og ligge i en grøftekant, uden at der er nogen til at hjælpe hende. Selvom jeg godt ved at alle mine bekymringer ingen forskel gør, kommer der alligevel til at gå en rum tid, før jeg kan slappe bare lidt af igen, og ikke føler at jeg er nødt til at tjekke op på hende hele tiden.

“Lille” Sofia trives rigtig godt i maven, og alt så fint ud, da jeg var til tjek hos JM igår. Hun vurderede hende til at veje min. 4200 g, så det bliver endnu en stor pige vi får. Havde nu håbet på, at hun var lidt mindre, spændende at se, hvor stor hun er, når jeg skal føde.

Anja 40+0

sandlusandlu
    Medlem

Jeg har også stadig baby i maven.
    Fik lige en lille reminder på hvad der venter i går aftes – jeg havde et hav af noget der lignede veer – det kom med jævne mellemrum fra kl 18 – til i morges. Hvor veen varede ca 50 sek og der var 9 min imellem – kunne faktisk næsten ikke sove i nat pga smerter – men nu er det gået over – så det har ikke været noget alvorligt 😉

Skal til JM den 4. januar, hvis jeg altså går så længe…nu får vi at se.
    Hilsen
    Sandra 27+6

mariestmariest
    Medlem

…men jeg skriver stadig på min eksamensopgave så håber på lidt længere frist (intet nyt under solen!)
    Har dog fået en skøn julegave af min farmor – nemlig autostol. Og hentet tremmeseng hos kærestens kusine i dag, så den står lige til at samle. Og vasket babytøj m.v., også i dag. Det var så her, mens jeg stod og hængte småbitte kravledragter op på stativ, at utålmodigheden efter at holde bebs i armene rigtig meldte sig 🙂 Så mentalt er jeg klar, vi mangler bare stadig en masse, bl.a. barnevognen. Og papirerne, vi er jo ugifte, det er lidt besværligt.
    He he, og kæresten kigger på bil, typisk mænd. Han vil ha mig med ud og kigge på en brugt een på mandag… Det er nu ikke lige min 1. prioritet, men hver sin smag!
    Fysisk har jeg det helt ok, blir træt i ryggen efter en halv times tid på benene, og kan til enhver tid snuppe en lur – men det kan jeg nu godt leve med. Jordmoderbesøg igår: bebs skønnes til omkr 3. kg, så det er bare perfekt!
    Status: glæder mig til at få mit barn – men kan godt vente lidt endnu 🙂

pkl12345pkl12345
    Medlem

Jeg har først termin d.22 januar, så jeg har stadig over 3 uger til termin. Kan godt mærke, at kroppen er begyndt at arbejde, så det er spændende, hvornår baby vil ud til os.

Tina 36+4

Bisling1Bisling1
    Medlem

5 dage til vi må føde hjemme :o)

Ja, jeg må indrømme at det er gået hurtigt… men når der er børn omkring en hele tiden, så tror jeg også at tiden flyver lidt hurtigere :o)

I dag har jeg fået lagt alt Marius tøj på plads og har fået samlet stativ og vugge og redt op… så nu står det hele klar til hans ankomst.

Må indrømme, at jeg stadig syntes det er lidt uvirkeligt at barn nummer 3 snart melder sin ankomst. men det er måske også fordi det lige pludselig er gået hurtigt?

Mit bækken driller mest om natten, så søvn er ikke noget der er særlig sammenhængende… vågner i smerte hver gang jeg skal vende mig… men det går jo nok alt sammen… det er trods alt en beskeden pris at betale for at få en skøn lille basse :o)

Vi var til sidste vægtscanning i går. Scanningsjordemoderen kunne ikke forstå at vi skulle blive ved med at komme, når han tager så fint på… men sådan var det jo altså bare.
    I følge scanningen for 3 uger siden og den i går – har Marius taget 1 kg på, på 3 uger, så det er jo flot. Hvis jeg går tiden ud (som jeg regner med), så får vi endnu en basse :o)

I morgen skal Martin hente vores fødekar… så det hele rykker nærmere og nærmere :o)

Nå, bare lidt herfra…

Godt nytår til alle..

Varme hilsner Sara 36+2, Silke 291105 & Mikkel 230797

Anonym
    Gæst

Jeg skal have kejsersnit på Onsdag, så det hele er også pludselig blevet meget snart:-)
    Jeg glæder mig så ubeskriveligt meget og samtidig har jeg så mange sommerfugle i maven at jeg næsten ikke kan få en bid mad ned. Har ellers længe været afklaret med at skulle have kejsersnit, men lige pludselig er jeg skrækslagen, og samtelerne til forundersøgelsen igår har ikke lettet på det. Men de er jo dygtige folk og gør det hver dag, så jeg må jo bare læne mig tilbage og lade det gå sin gang.

susanne 38+3

jea1808jea1808
    Medlem

Ja jeg venter nu med spænding på at bette fis vil ud.Jeg har termin den 14 jan, så den tid kan nu hurtig gå…… jeanette 37+5

CamilskiCamilski
    Medlem

Tiden er bare fløjet afsted og med mit meget uproblematiske graviditetsforløb, kan jeg nu godt mærke at kroppen begynder at “arbejde”. JGad vide hvornår Asger har tænkt sig at komme ud??
    Jeg har indtil nu ikke været specielt mærket af at være gravid, og det har været super dejligt – heldigt, hvad man nu kalder det . Jeg er næsten lige gået på barsel her 13.december (har termin 17. januar), så dagene her op til jul har været brugt på at få børneværelset gjort klar, vasket babytøj, hentet lift osv osv. Rigtig dejlige hyggestunder, hvor man bare har nusset rundt. Jeg er dog ikke så god til det der med at ligge stille, men kan godt mærke, at et “projekt” om dagen er rigeligt…Heheh…. Men kondicyklen er trofast i brug 3 gange om ugen….
    Mit søvnmønster har ændret sig, og jeg vågner rigtig tit ved 5 tiden om morgenen, super frisk og klar til at stå op. Jeg kan simpelthen ikke sove længere….Samtidig er ALT begyndt at lugte meget grimt, lidt ligesom i starten af min graviditet, og jeg har fået hang til søde sager (måske det hænger lidt for meget sammen med julen?)
    Er så småt begyndt at glæde mig, det er bare så uvirkeligt, at vi snart står med et lille vidunder i armene – jeg kan ikke helt forestille mig det, men det kommer jo nok, så snart han er her.

Måske sidste jordemoderbesøg på mandag – er spændt på, hvad hun skønner ham til at veje…..

Rigtig godt nytår til jer alle.

Camilski 37+3

Anonym
    Gæst

I dag er der præcis 4 uger til termin, så det begynder for alvor at komme tæt på. Kan også mærke, at mit bækken begynder at drille mere og mere og især mine hofteled gør ondt om natten. Plukkeveer en mas…

Men ellers har jeg det rigtig godt. Glæder mig rigtig meget til fødslen (endnu!), men er også, som dig Monica, begyndt at blive lidt nervøs for tiden efter! hvad er det egentlig man har rodet sig ud i 😉 Kan mærke, at jeg lige mangler den mentale forberedelse.(+den praktiske, hehe) Glæder mig selvfølgelig vildt meget til at møde min lille skat, tænker på ham nærmest hele tiden!

Afleverer eksamensopgave på onsdag, det bliver en KÆMPE lettelse, og så skal jeg gøre reden klar. Min kæreste skal til eksamen d. 10. så jeg må bare ikke føde før, hvilket jeg nu heller ikke regner med…

Rigtig godt nytår til jer alle sammen!

Knus Signe 36 uger i dag!

Anonym
    Gæst

Jeg er her heldigvis også stadig med mave på. Freya valgte alligevel at blive i min mave i lidt længere tid. Så nu er det spændende hvornår hun kommer, for nu er det “lovligt”. Vi er 100% klar og glæder os. Jeg glæder mig meget til fødslen. OG dog er jeg lidt bekymret for tiden efter fødslen, vi skal tage os af et lille barn. Hun er vores og det er vores pligt at passe på hende, opdrage hende osv. Dét kan godt skræmme mig lidt, men selve fødslen ser jeg frem til. 🙂

-monica 38+2-

Mia1204Mia1204
    Medlem

Det er jo lige om lidt, men samtidig er der LANG tid til:o)
    Jeg er også begyndt at vaske baby tøjet, sengetøj osv. Det er rigtig hyggeligt at gå og hygge med det, men samtidig føler jeg mig også stresset over tidspresset. 24 dage tilbage, har ikke samlet vuggen, tremmesengen eller puslebordet, mangler at pakke hospitalstasken og vi står uden badeværelse som ikke når at blive færdigt inden Lillen ankommer… Puha det kan gøre én skør:o)
    Min mand skal til eksamen i uge 2 og 3 så det skulle lige passe at det hele ramler sammen, men det er der jo ikke noget at gøre ved.
    Vi glæder os bare ufatteligt meget begge to, men som andre også skriver så er vi stive af skræk over hvad vi har i vente. Det er vores første barn så vores verden bliver vendt op og ned… Skræmmende men samtidig utrolig dejligt.

Mia1204 36+4

rikmal26rikmal26
    Medlem

Kan nu skrive 35+4, så nu går jeg snart ind i den sidste måned som gravid (med mindre han selvfølgelig lader vente på sig ;-)) Jeg glæder mig helt utroligt meget til at se lillemanden og lære ham at kende, men samtidig kan jeg også blive vemodig over, at jeg ikke skal være gravid mere….og 2 min. efter tænker jeg: ih, hvor jeg glæder mig til at få min krop for mig selv igen 😉 Lige som jer, Signe og Monica, er jeg også noget skræmt over størrelsen af det projekt, jeg har kastet mig ud i: jeg skal være mor!! Jeg får ansvaret for et andet menneskes liv og udvikling! Nå, det skal man nok ikke tænke for meget over – man vokser vel med opgaven 🙂
    Alt i alt går det som det skal: den lille vokser og har det godt, og jeg kan ikke klage over min graviditet, der trods alt har været af den nemme slags i forhold til mange andre!!
    Glæder mig til , at der kommer flere små januarbebser!!
    Knus fra Rikke

Anonym
    Gæst

Jeg skal fortsat sætte igang den 22. januar (termin 31/1) på Horsens Sygehus pga. komplikationer ved sidste fødsel. Min baby vender dog helt forkert (står faktisk og skyder ryg under mine ribben – av for h……) så det kan ende med kejsersnit. Jeg skal til JM den 10/1, hvor de skal tage stilling til vendingsforsøg, så jeg tror jeg tager den derfra. Jeg er så småt begyndt at pakke tasken, da jeg synes mine sidste 14 dage har været præget af RIGTIG mange plukveer og gener – så jeg vil ikke bliver overrasket over, hvis det hele pludselig går igang.
    Ellers glæder jeg mig meget til baby kommer, jeg har BL i meget slem grad, så jeg er ret hæmmet resten af graviditeten og glæder mig til at komme over det, så jeg kan komme ud og ræse med barnevogn.

Har lige haft 3 dages ond omgangssyge, som jordede mig fuldstændig, så jeg tror kun det kan gå fremad på alle plan lige nu…

Godt nytår og gode fødselsoplevelser til alle jer.

Mariann 35+3

MorLoneMSMorLoneMS
    Medlem

Ville lige melde mig på banen, har ikke været aktiv herinde længe, har bare fulgt med på sidelinien, men har lige fået tid til igangsættelse den 16. har termin den 24. men pga min lille søns hjertefejl, og mine meget hurtige fødsler, vil lægerne gerne sætte mig igang, og det er jeg i den grad også klar til, da jeg har bækkenløsning og kan bare næsten ikke noget, så det bliver rart at få det overstået, så han kan blive operet og vi kan komme hjem. vh Lone 37+0

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 15 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.